Autor
Wiadomość
   Hyde Park -> Inwestycje w Szczecinie << początek   < poprzednia   l   następna >   ostatnia >>     idź na dół   
U-96
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7953 dni

**




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 29/10/2007 21:57
a kiedy tramwaje do kijewa,warszewa,szafera i redy ?? :)


Szlugi, wóda, gołe baby !
nowa od nowa
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6241 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 29/10/2007 22:04

  U-96 napisał:  
a kiedy tramwaje do kijewa,warszewa,szafera i redy ?? :)



marzenia ścietej głowy hehe..w cuda wierzysz?? w jeden własnie uwierzyliśmy,że bedziemy mieli drugą Irlandie czyli wyższe podatki i miliony Polaków na zmywaku :D


PZPN=Pieniądze Zagrabimy Piłke Niszczymy
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6731 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 29/10/2007 22:14

  U-96 napisał:  
a kiedy tramwaje do kijewa,warszewa,szafera i redy ?? :)



Do Szafera to pewnie już niedługo a do Kijewa, Warszewa i Redy trzeba bedzie jeszcze sporo poczekać ;)


Arathorn
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7540 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 29/10/2007 22:19

  narodowiec napisał:  
Przy okazji inwestycji. Oto kolejny news z dzisiaj.


  Cytat:  
Kolejny etap obwodnicy

Podczas realizacji IV etapu obwodnicy prace prowadzone będą na odcinku od ul. Warcisława do Krasińskiego. W ich trakcie powstanie ok. 500-metrowy odcinek nowej arterii posiadający dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu. Przebudowane będzie ponadto skrzyżowanie ulic Krasińskiego i Warcisława. Wykonawca zmodernizuje też uzbrojenie podziemne, wykona chodniki, ścieżkę rowerową, ekrany akustyczne, wiaty przystankowe i urządzi zieleń.

Otwarcie ofert w przetargu przewidziano na 20 listopada br. Wartość robót szacuje się obecnie na ok. 18,5 mln zł. Inwestycja będzie w całości sfinansowana z budżetu Miasta.

Przypominamy, że w bieżącym roku zakończyła się budowa III etapu obwodnicy na odcinku od łącznika z ul. Bandurskiego do ul. Warcisława. Głównym wykonawcą prac była firma Energopol-Szczecin S.A. Prace kosztowały 11 073 645 zł. Inwestycja była dofinansowana w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego w kwocie 8 765 700 zł. Miasto podpisało też umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej V etapu. Zakłada on budowę obwodnicy na odcinku od ul. Krasińskiego do ul. Arkońskiej-Niemierzyńskiej wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Niemierzyńską. Dokumentacja ma być gotowa pod koniec przyszłego roku.



I jeszcze zdjęcia z dzisiaj przedstawiające jak wygląda budowa kładki nad przyjaciół żołnierza gdzie przebiega część obwodnicy kładka



No to wkrótce zaczną mi się roboty na wielką skalę tuż pod moim oknem.
Ale dobrze, dobrze - bo to oznacza, że Szczecin się rozwija.
Tak jak czytam te wszystkie projekty, to naprawdę serce rośnie. Oby choć połowa z tych wizji faktycznie się sprawdziła to Szczecin może naprawdę bardzo dużo zyskać dzięki temu.


  malcoolm napisał:  
ja dzis na forum GW przeczytalem fajna opinie nt stadionu ale mysle ze jak najbardziej sie ma do tematu "centrum"

  Cytat:  
Mit 3 Stadion w Dabiu nie bedzie "zyl".

Jesli na poteznym obszarowo terenie
lotniska i okolic powstanie dzielnica mieszkanionwa,nowoczesny kompleks ulugowo
- handlowy, do tego strafa inwesycyjna (z dzialnoscia nieprzemyslowa np.
elektronika, biura) oraz mariny i apartamentowce nad jeziorem, to miejsce to
stanie sie alternatywnym centrum Szczecina.



No nie powiem, ciekawa wizja... Fajnie by było gdyby na tym ogromnym terenie udało się zbudować taką dzielnicę. Fakt faktem zajęłoby to na pewno sporo lat, ale dzięki temu Prawobrzeże stałoby się może nawet bardziej rozwiniętą dzielnicą niż Lewobrzeże ( nawet byłbym w stanie to zdzierżyć jako mieszkaniec Lewobrzeża :P ;) - wszystko dla dobra naszego miasta :) )


D.
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6256 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 29/10/2007 22:46
Projekty nowej aranżacji miasta


Wszyscy co nam źle życzyli, mówili byśmy skończyli
to w tej chwili zobaczyli jak bardzo się pomylili

Obrazek gif wstawiony na forum
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6731 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 29/10/2007 22:57
Obrazek jpg wstawiony na forum

Jakby ten projekt wprowadzili w życie to byłbym dumny z tego miasta :) W końcu byłoby porządne miejsce na spotkania przy kawie albo piwku w miłym otoczeniu z którego aż promieniuje kultura wysoka.


malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7449 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 29/10/2007 23:22
dla mnie genialna sprawa są ogrody na dachu budynku. Miałem okazję być w Chester Beatty Library - tam własnie funkcjonują roof gardens - fajnie jakby Szczecin też miał coś takiego :)


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
D.
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6256 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 29/10/2007 23:34

  narodowiec napisał:  

Jakby ten projekt wprowadzili w życie to byłbym dumny z tego miasta :) W końcu byłoby porządne miejsce na spotkania przy kawie albo piwku w miłym otoczeniu z którego aż promieniuje kultura wysoka.



Ja i bez tego jestem "dumny z tego miasta" :]


Wszyscy co nam źle życzyli, mówili byśmy skończyli
to w tej chwili zobaczyli jak bardzo się pomylili

Obrazek gif wstawiony na forum
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7449 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 11:37
@narodowiec : moglbys sie ze mną skontaktować chciałbym zamienić z Tobą kilka słów, niestety w profilu nie znalazłem żadnego kontaktu :-( a do mnie: gg 5098956 mail malcoolm (małpa) gmail.com dzieki :)


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6731 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 15:19
(Odezwałem się na gg jak coś.)


  Cytat:  
Przy dworcu będzie wygodniej i bezpieczniej


Trwa budowa nowych schodów przy ul. Owocowej.
Zejście znajduje się w rejonie dworców PKP i PKS, i to głównie podróżni z niego korzystają. Remont był niezbędny, ponieważ poprzednie schody rozpadały się niemal pod nogami. Dodatkowo nieoświetlony rejon nie był zbyt bezpieczny, gdyż stał się miejscem spotkań amatorów alkoholu „pod chmurką”.

Oprócz nowych schodów ekipa remontowa odnawia też stary mur, który z pewnością będzie prezentować się o niebo lepiej, niż dotąd.

Do pełni szczęścia brakuje już tylko oświetlenia całej ulicy Owocowej, z której korzysta sporo podróżnych. Dziś w reprezentacyjnym miejscu jakim jest rejon Dworca Głównego PKP nie ma tam ani jednej lampy.

artykuł + video



U-96
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7953 dni

**




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 17:37
cieszy ze w koncu cos jakby powoli zaczelo sie ruszac, w koncu okolice Placu Rodla to dobry material na porzadne "city". Szkoda tylko ze komunikacja zaczyna kulec - dosc mocno poobcinano kursy trawmajow i niezle zawalone teraz jezdza.


Szlugi, wóda, gołe baby !
jns
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7100 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 17:59

  narodowiec napisał:  

  U-96 napisał:  
a kiedy tramwaje do kijewa,warszewa,szafera i redy ?? :)



Do Szafera to pewnie już niedługo



Zgadza się. Związane jest to z budową dalszej nitki Taczaka.


Wracając na chwilę do skyline'u to pod koniec b.r. lub też na początku następnego (w zależności m.in. od pogody) przybędzie nam iglica na wieży Katedry Szczecińskiej.

Obrazek jpg wstawiony na forum

Obrazek jpg wstawiony na forum

fot. EUROKRAN

Sam wygląd przyszłej iglicy zawiódł większość, która miała chrapkę na coś wyjątkowego.
Zdecydowano się na formę pośrednią, a więc ani nie na całość przeszkloną (piękny projekt), ani nie na wierne odwzorowanie zwieńczenia wieży (jak przed wojną), co uważam za duży błąd. Zobaczymy jaki będzie efekt końcowy. Jedno jest pewne - widoki będę znakomite.


IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6731 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 18:04

  Cytat:  
Wpłacił milion za przedłużenie budowy

Carlos Roizner wpłacił na konto miasta milion złotych za przedłużenie terminu budowy centrum handlowego w miejscu tzw. grzybka.

Przedstawił też podpisaną umowę z firmą, która postawi centrum. Zastępca prezydenta Szczecina Beniamin Chochulski podpisał dziś z przedstawicielami firmy GR Group akt notarialny, z którego wynika, że ostatniego dnia marca 2010 roku ma powstać galeria handlowa w stanie surowym zamkniętym. Jeśli inwestor nie dotrzyma tego terminu zapłaci miastu 1 milion euro kary.

Na działce przy poczcie prace budowlane mają ruszyć przed październikiem 2009 roku. Za zwlokę CR Group zapłaci pół miliona euro kary.



A co do obwodnicy śródmiejskiej to spółdzielnia mieszkaniowa Wspólny Dom na osiedlu Arkońskim sprząta swoje tereny pod kolejny etap obwodnicy który dopiero będzie planowany (odcinek od Krasińskiego do Arkońskiej). Postawili m.in nowy śmietnik na Zakolu, wcześniejszy był w miejscu gdzie przebiega planowana obwodnica. Uprzątnęli też dziś cały teren u zbiegu Wszystkich Świętych i Łabędziej, geodeci ciągle tam chodzą i coś mierzą.

Zapowiada się chyba przyspieszenie tej inwestycji. :)

Ostatnio edytowany przez: IS, 30 października 2007, 18:09 [1 raz(y)]


IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6731 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 18:31
Na necie wygrzebałem ciekawy artykuł. Myślę że każdy kto się interesuje Szczecinem powinien go przeczytać. Artykuł jest nie najświeższej daty, ale zawiera dużo istotnych informacji na temat tego co się planowało w Szczecinie do 2000 roku :)


  Cytat:  
Jak w latach 70-tych XX wieku widziano Szczecin roku 2000.

Metro i nowe mosty

W roku 2000 miało już nie być w Szczecinie sygnalizacji ulicznych. Tak uważali 30 lat temu szczecińscy architekci przewidując, że u progu XXI wieku w naszym mieście wszystkie ważniejsze skrzyżowania będą dwupoziomowe.
Powracamy do niespełnionych wizji urbanistów, architektów, planistów, którzy pod koniec lat 70. XX wieku opisywali Szczecin, jaki miał być według nich w roku 2000. Dziś prezentujemy ówczesne plany dotyczące komunikacji. Wszystkie, jako oczywiste i pewne, zaprezentowane zostały w roku 1978 w albumie "Szczecin wczoraj dziś jutro" Henryka Mąki.

Wielkie przeprawy

Już na początku lat 80. miano zabrać się za budowę dwóch niezwykle istotnych dla Szczecina mostów. Ten pierwszy to most Długi. Już pod koniec lat 70. okazało się bowiem, że ta licząca wówczas około 20 lat konstrukcja jest przestarzała i zbyt ciasna by bez przeszkód obsłużyć coraz większy ruch między lewo i prawobrzeżem. Dziś widać to zresztą znakomicie. Szczególnie w sytuacji, gdy na jednym pasie ruchu blokują się wzajemnie samochody i tramwaje.
W połowie lat 70. problem już dostrzegano przewidując wielką inwestycję, która wszystko zmieni. Miała zacząć się już na początku lat 80. Miejscy architekci i urbaniści przewidywali, że przeprawa zostanie nie tylko poszerzona, ale i podwyższona. Wszystko po to by most posiadał system bezkolizyjnych dróg dojazdowych, podobnych do tych, jakie posiada od strony centrum miasta Trasa Zamkowa.
Niemal równolegle miała rozpocząć się inna wielka inwestycja związana z Odrą: przeprawa przez rzekę na wysokości Polic. Sprawa tego mostu jest szczecinianom dość dobrze znana. Powraca regularnie, co kilka lat. Nie ma się temu, co dziwić. Rozwiązałaby ona transport przez Szczecin do Zakładów Chemicznych "Police" niebezpiecznych substancji, ożywiłaby też północne dzielnice Szczecina.
Pod koniec lat 70. budowa tego mostu wydawała się jednak przesądzona. Określano nawet wówczas czas, w jakim miało się to wydarzyć: lata 1981-1985. Most miał być przeznaczony zarówno do ruchu kołowego jak i kolejowego. By nie utrudniać żeglugi planowano zawiesić go nad rzeką na wysokości 54 metrów. To prawie taka wysokość, jaką ma Pazim.

Dwa poziomy jezdni

Gigantyczne inwestycje miały do roku 2000 wkroczyć także do centrum Szczecina. Zacznijmy od opisu tych "najskromniejszych".
Planiści chcieli zupełnie przebudować skrzyżowanie przy Bramie Portowej. To, które widzimy obecnie, powstałe w latach 60. XX wieku chciano przebudować na rondo. Warto przypomnieć, że taki pomysł pojawił się właśnie już w latach 60. Wówczas jednak otwarcie przyznano, że wiązałoby się to z koniecznością przesunięcia zabytkowej Bramy Portowej. Z przyczyn finansowych nie wchodziło to w rachubę. Pod koniec lat 70. już takiego problemu nie widziano, chociaż o konieczności przesunięcia zabytku nikt już oficjalnie nie wspominał.
Na budowie ronda nie chciano jednak kończyć. Wielka inwestycja miała sięgać także pod nawierzchnię, gdzie chciano stworzyć przejścia podziemne, wraz z tunelami-pasażami pełniącymi rolę centrum handlowego. Jednym słowem coś na wzór podziemi przy Dworcu Centralnym w Warszawie, jednej z flagowych inwestycji epoki Gierka.
Na przebudowie jednego skrzyżowania to jednak nie wszystko. W tym miejscu warto sięgnąć do źródeł i zacytować album "Szczecin wczoraj dziś jutro" z 1978 roku: "Podkreślić trzeba, iż w 2000 roku nie będzie już trzeba użytkować skrzyżowań ze światłami sygnalizacyjnymi. Po prostu ruch pojazdów (przewiduje się, iż w Szczecinie będzie 100 tys. Samochodów) spowoduje, że wszystkie węzłowe skrzyżowania otrzymają dwupoziomowe jezdnie".
Z tych przewidywań spełniło się tylko jedno. Faktycznie, w roku 2000 mieliśmy w Szczecinie około 100 tysięcy aut. O dwupoziomowych skrzyżowaniach do tej pory nikt jednak nie mówi jako o rzeczy niezbędnej.

Podziemna kolej

Najbardziej śmiałym pomysłem rodem z tamtych lat była chyba jednak idea budowy w Szczecinie metra. Takim oto środkiem komunikacji chciano połączyć nie tylko północne i południowe dzielnice Szczecina, ale także te leżące na osi wschód-centrum. "Metrem od Polic do Dąbia" - tak zatytułował Henryk Mąka obszerny rozdział poświęcony tej gigantycznej inwestycji.
Konieczność jej rozpoczęcia i ukończenia do roku 2000 wydawała się z ówczesnego punktu widzenia zupełnie oczywista i realna. Szczecin miał się przecież rozwijać i rozbudowywać wchłaniając coraz to nowe obszary. Widocznym do dziś efektem takiej polityki zmasowanego, ale mało urokliwego budownictwa jest osiedle Słoneczne. Osiedle na jeszcze większą skalę, mogące pomieścić około 100 tysięcy mieszkańców, planowano natomiast wybudować w północnych częściach Stołczyna. I wszystko to już w latach 90. minionego wieku. Trzeba to było jakoś jednak połączyć z centrum miasta.
Według ówczesnych planistów nowe linie autobusowe czy też tramwajowe nie wchodziły w grę. Zresztą te ostatnie, jako przestarzały środek komunikacji w mieście chciano w ciągu kilku lat zlikwidować. Także linia kolejowa przebiegająca przez centrum i obrzeża Szczecina nie spełniała wymagań wizjonerów ze względu na małą przepustowość (przeszkadzał ruch towarowy). "Tylko szybka kolej miejska - poprzez sprowadzenie pociągów pasażerskich pod ziemię - jest rzeczywiście optymalnym rozwiązaniem przyszłościowym" - czytamy w "Szczecin wczoraj dziś jutro".
Władzom miasta plan wydawał się na tyle realny, że zleciły nawet przygotowanie studium urbanistycznego przyszłego szczecińskiego metra, które miało mieć w sumie około 30 kilometrów długości. Pracami nad przygotowaniem studium kierował ówczesny dyrektor Instytuty Urbanistyki i Planowania Przestrzennego prof. Piotr Zaremba (pierwszy polski prezydent Szczecina). W efekcie powstała koncepcja, która zakładała, że na odcinku od Dworca Głównego do Niebuszewa trzeba przekopać około 3 kilometrowy tunel. Miał on przebiegać pod aleją Niepodległości i aleją Wyzwolenia. Poza centrum nie widziano potrzeby budowy podziemnych tras decydując, że śródmiejskie pociągi pojadą tak jak berliński S-bahn, na powierzchni. Ciekawe jest to, że ówczesne władze miasta, zarezerwowały pod tą inwestycję tereny zakazując budowy na nich czegokolwiek trwałego. I trudno się dziwić takim ruchom skoro według ówczesnego punktu widzenia (oficjalnego) jedynym problemem był brak czasu na przygotowanie planów pilnie oczekiwanej budowy metra.

Poduszkowcem do Stargardu

Przy tych buńczucznych zapowiedziach zupełnie niewinnie brzmią, więc plany budowy komunikacji wykorzystującej wodę. Hydrobusy, wodoloty, poduszkowce miały łączyć nie tylko nadodrzańskie dzielnice Szczecina, ale także centrum naszego miasta z Policami, Gryfinem, Stargardem (poprzez Inę), Goleniowem, Świnoujściem i Dziwnowem. Wszystkie te miasta i miejscowości miały, bowiem w roku 2000 tworzyć razem nierozerwalną aglomerację szczecińską liczącą w sumie milion mieszkańców. Jak jest - każdy widzi.

Andrzej Kraśnicki jr



Dziś jeszcze dużo by się dało zrealizować z tych rzeczy. Nawet wydaje się że w tej chwili nastaje szczególna koniunktura na tego typu inwestycje!


jns
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7100 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 18:32
Czyli jednak prace ruszają, nie spodziewałem się. Ciekaw jestem czy zaszły jakieś zmiany w projekcie, bo należałoby takowe wprowadzić albowiem ów projekt ma już swoje lata.

Ostatnio edytowany przez: jns, 30 października 2007, 18:39 [1 raz(y)]


IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6731 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 18:48

  jankos napisał:  
Czyli jednak prace ruszają, nie spodziewałem się. Ciekaw jestem czy zaszły jakieś zmiany w projekcie, bo należałoby takowe wprowadzić albowiem ów projekt ma już swoje lata.



Niewielka suma a i projekt który chce zrealizować jest do dupy kompletnie. Mam nadzieje że przyleci tam chmara gołębi, nasraja na to wszystko i ta cała budowla się rozwali i wybuduja coś konkretnego!


jns
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7100 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 18:53

  narodowiec napisał:  
Niewielka suma a i projekt który chce zrealizować jest do dupy kompletnie. Mam nadzieje że przyleci tam chmara gołębi, nasraja na to wszystko i ta cała budowla się rozwali i wybuduja coś konkretnego!



Bo prawda jest taka, że miasto nie powinno bawić się w jakieś przedłużanie umów, przyjmowanie ostatecznych terminów prac, tylko odebrać hiszpańskiemu krętaczowi te tereny i go porządnie zbesztać. Lata lecą, a my dopiero zaczynamy budowę, czegoś co już się tu, w takiej formie nie nadaje...


IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6731 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 20:30
Tym razem środowisko szczecińskich architektów ożyło i postanowiło się wypowiedzieć na temat nowego wieżowca przy Wyzwolenia. Moim zdaniem mają trochę racji. Szczególnie Marzęcki.


  Cytat:  
Architekci o wieżowcu na Wyzwolenia

Od samego budynku ważniejszy jest kontekst, czyli to, jak ten wieżowiec wpisze się w oś widokową - uważają szczecińscy architekci


Od samego budynku ważniejszy jest kontekst, czyli jak ten wieżowiec wpisze się w oś widokową. To trzeba przeanalizować - uważają szczecińscy architekci

30-piętrowy budynek przy al. Wyzwolenia, w miejscu PRL-owskiego bloku chce postawić warszawska spółka J.W.Construction. Co o tym sądzą szczecińscy architekci?



dr Marek Sietnicki

szef Zachodniopomorskiej Okręgowej Izby Architektów, członek Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej

Forma interesująca, dynamiczna, może troszkę przyciężkawa, ale przemyślana. Warto przeanalizować, jak wpisze się w kontekst otoczenia - ta bryła zamyka przecież ciąg al. Wyzwolenia zarówno od strony ronda Giedroycia jak i od pl. Rodła. W sprawie takich projektów powinna się wypowiedzieć Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna. Tym bardziej że w tej chwili nie ma osoby kompetentnej w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta ani architekta miasta.



prof. Waldemar Marzęcki

Dyrektor Instytutu Architektury i Planowania Przestrzennego Politechniki Szczecińskiej

W tym roku razem z Klarą Czyńską i Pawłem Rubinowiczem opracowaliśmy na zlecenie miasta studium oddziaływania krajobrazowego zabudowy wysokiej przy al. Wyzwolenia. Zawarliśmy tam pewne wytyczne, m.in. taką, że obiekty wysokie, aby harmonijnie wpasowały się w krajobraz miasta, powinny być smukłe. Z naszych obliczeń wynika, że obiekt do 70-80 m wysokości może mieć bryłę masywną, wyżej już tylko smukłą, strzelistą. Ciężka bryła będzie dysharmonizować krajobraz. Mamy za mało danych, żeby popatrzeć na obiekt, który ma powstać przy al. Wyzwolenia z różnych stron. Ale na pierwszy rzut oka nie spełnia on naszych wytycznych.

Myślę, że lokowanie zabudowy wysokiej w centrum powinno być podporządkowane jednej wizji. Miasto winno mieć co do tego jednoznaczną politykę.





dr hab. Helena Freino

urbanistka, członek rady Zachodniopomorskiej Okręgowej Izby Urbanistów

Szkoda mi tego starego narożnego budynku z kopułą - on jest tam dominantą kompozycyjną, a tu nagle coś takiego mu wystrzeli w sąsiedztwie...

Nie jestem przeciwna budynkom wysokim, ale przypadkowemu ich lokowaniu. My ciągle nie mamy wizji, jaki ma być Szczecin. Ja w tym miejscu nie widzę wieżowca. Jeśli już, to pod warunkiem że te budynki będą swego rodzaju rzeźbą, indywidualną formą. Teraz mamy do czynienia z unifikacją - styl międzynarodowy, czyli szkło i hi-tech. Czy musimy tacy być?



Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin



malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7449 dni




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 30/10/2007 21:20
Ciekawa jest opcja organizowania koncertow - wtedy hala na 7 tys wystarcza na mniejsze koncerty, a stadion na wieksze ... :)
Jaka planowana jest pojemnosc nowego stadionu ??


  Cytat:  
Gdzie powinien stanąć nowy stadion - opinie

Nowy piękny stadion jeszcze przed rokiem 2011 zostanie zbudowany obok lotniska Dąbie - obiecuje prezydent Piotr Krzystek. Czy to dobra lokalizacja? Zdaniem architekta Grzegorza Ferbera taki obiekt powinien stanąć na lewobrzeżu, np. przy ul. Cukrowej

Dąbie to sensowne rozwiązanie

Po pierwsze, trzeba działać, a nie co pół roku zastanawiać się nad zmianą lokalizacji. Idealnego miejsca raczej nie znajdziemy (przynajmniej nie w tak krótkim czasie), a przez takie dyskusje wszystko skończy się tak jak z halą sportową, której do dziś dnia nie ma Dąbie, okolice Cukrowej? Jeśli jest szansa na szybkie rozpoczęcie prac na terenach lotniska w Dąbiu, to jestem jak najbardziej za! Dojazd? Wydaje mi się, że nie będzie problemem dla większości mieszkańców Szczecina (co innego z Polic i innych okolicznych miejscowości), no, ale trudno wszystkim dogodzić i zbudować stadion idealnie położony dla każdego, niestety. Warto w tym miejscu wrócić do pomysłu "szybkiego tramwaju", który powinien przebiegać obok stadionu i znacznie ułatwiłby dojazd. Jeśli chodzi o przeprawę przez Odrę większej ilości pojazdów, to nie widzę problemu, jeśli wjazd do stadionu byłby od strony ulic Hangarowej lub Gryfińskiej i wtedy można by zrobić zjazd zaraz za mostem Pionierów jak również od strony ul. Przestrzennej (ale np. wyłącznie dla komunikacji miejskiej), tak aby cały ruch nie odbywał się poprzez newralgiczny most cłowy.

Co do problemu z parkingiem, to sensownym rozwiązaniem wydaje się wielokondygnacyjny parking poziomowy, który nie zająłby aż tak dużej przestrzeni, dzięki czemu można byłoby wykorzystać pozostały teren pod wspomniane boiska treningowe.

Jest jeszcze jeden plus, moim zdaniem, stadionu w Dąbiu, otóż uważam iż miałby on szansę stać się "weekendowym centrum sportowej rozrywki" dla wszystkich mieszkańców, jeśli by na przykład wybudować boiska treningowe ze sztuczną nawierzchnią, to można organizować tam rozgrywki amatorskie drużyn z całego miasta, a w wypadku budowy hali sportowej również innych amatorskich lig.

Na pewno problemem byłby napięty terminarz, ale wydaje mi się, że jak się chce to wszystko można ze sobą pogodzić i w ten sposób stadion żyłby i zarabiał nie tylko przy okazji spotkań Dumy Pomorza.

Warto by również umieścić w koronie stadionu muzeum Pogoni, które na pewno cieszyłoby się sporym zainteresowaniem. Jeśli mowa jeszcze o muzeum, powinno to być zrobione z rozmachem, tak aby przyciągnąć wszystkich sympatyków futbolu, marzy mi się takie naprawdę wspaniałe multimedialne, nowoczesne muzeum, gdzie można byłoby obejrzeć np. fragmenty legendarnych meczów Pogoni.

Warto wspomnieć również o komercyjnym wykorzystaniu stadionu, np. przy okazji organizacji różnego rodzaju koncertów, tak jak to odbywa się wszędzie na świecie (Wembley).

Finał regat Tall Ships' Races pokazał, że Szczecin potrafi i jeśli wszyscy zabiorą się do pracy, to można u nas zrobić rzeczy spektakularne, o których mówi się nie tylko lokalnie i z których możemy być dumni.


za GW


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
Ambasador
Moderator**
IP: zapisany
Na forum od 7190 dni

****




Odp: Inwestycje w Szczecinie - 31/10/2007 19:30
Wczoraj czytając warszawskie wydanie GW zdziwiłem się i to pozytywnie bo znalazłem w gazecie dodatek " Zachodniopomorskie brama do Europy ". Nie wiem czy ukazał się on również w Szczecinie ale powycinałem i porobiłem skany:)

Obrazek jpg wstawiony na forum

Kolejny skan mówi o fabryce Bridgestone pod Stargardem(szczerze mówiąc pierwszy raz o budowie tej fabryki dowiedziałem sie wczoraj czytając gazete:P )

Obrazek jpg wstawiony na forum
to po lewej to jest dokończenie artykuły o fabryce
Obrazek jpg wstawiony na forum
Wywiad z Krzystkiem
Obrazek jpg wstawiony na forum
Tutaj jest ogólnie napisane o wydatkach środków pieniężnych z Unii ale w dolnym lewym rogu widać także plan? Galerii Handlowej Turzyn(miała ona by powstać na obecnym bazarze Turzyn? ze zdjęcia wynika, że tak)(lokalizacja będzie widoczna na innym skanie)Piszą tez o projekcie nowej Filharmonii szczecińskiej
Obrazek jpg wstawiony na forum
Obrazek jpg wstawiony na forum
Obrazek jpg wstawiony na forum
Skan z lokalizacja GH Turzyn
Obrazek jpg wstawiony na forum
Teraz skan o uzyskiwaniu energii z wiatraków(myślę, że jest to dobry sposób na pozyskiwanie alternatywnej energii i Zachodniopomorskie zaczyna wykorzystywać swój potencjał )
Obrazek jpg wstawiony na forum
Obrazek jpg wstawiony na forum

Teraz trochę o Świnoujściu a mianowicie o gazoporcie i ... tunelu ( Świonujście zajebiście się rozwinie do tego dojdzie awans Floty do zreformowanej pierwszej ligi ? co w połączeniu może dać pozytywne perspektywy dla tego miasta )
Obrazek jpg wstawiony na forum
Obrazek jpg wstawiony na forum


Teraz taki wniosek na koniec. Myśle, że jeśli będzie tak jak to piszą to Szczecin ma szansę wskoczyć do I ligi miast Polskich, jest duża szansa na wzrost wagi Zachodniopomorskiego jako regionu ważnego dla Polski(teraz jest raczej pomijane ). Ciekawym pomysłem jest lokowanie parków technologicznych w Zachodniopomorskim(zawsze jest to jakis bodziec dla inwestorów, wiecej miejsc pracy, rozbudowana infrastruktura itp.). Szczecin i Zachodniopomorskie ma szanse i perspektywy ale ciekaw jest czy z tego skorzysta.

Mam też kilka pytań do osób mieszkającyjch w Szczecinie:
1) podczas The Tall Ships' Races miasto było zakorkowane?
2) jak wygląda obecnie rynek pracy w Sz-nie, jest problem ze znalezieniem zadawalającej pracy?
3) czy odczuwacie to, że w mieście sie "dużo" dzieje? chodzi mi o budowy, remonty itp :)

Żeby nie było tak kolorowo to trochę ponarzekam:P Kwestie hal sportowych i boisk ze sztuczna nawierzchnią pozostawie bez komentarza bo, u mnie w Nadarzynie(miejscowość pod Warszawą, około 4 km od Pruszkowa:P ) otworzyli właśnie druga hale sportową(obie prezentują sie tak jak ta w Salezjanach na Ku Słońcu bądź lepiej :) w Szkole Podstawowej oprócz odremotnowania starej częsci, wybudowania nowej hali, zbudowali boisko ze sztuczna trawa do piłki nożnej, bieżnie, kort tenisowy a także boisko do siatkówki i koszykówkiinfo o SP
Mogę dodać do tego jeszcze, że w Woli Krakowiańskiej(gdzie uczy moja Mama) np. ilośc osób w czwartych klasach a raczej jednej klasie wynosi 4 osoby a w piątych 6 osób :D i ze względu na tak dużą ilość uczniów budowana jest nowa hala sportowa :) Projekt hali widowiskowo -sportowej uważam za porażke, niedość, że dopiero powstanie za 5 lat to jeszcze ta pojemność. Sprawa Stadionu Pogoni... mniej gadać a więcej działać !!! ( w Warszawie tak samo robią =/ )
Tego posta pisałem ponad dwie godziny(na 6 skanie zawiesił mi się komputer :D :P )
Pozdrawiam

Ps. sorka za rozjechanie forum


Szczecin moim miastem, Pogoń moim życiem!
 - 1  - 2  - 3  - 4  - 5  - 6  - 7  - 8  - 9  - 10  - 11  - 12  - 13  - 14  - 15  - 16  - 17  - 18  - 19  - 20  - 21  - 22  - 23  - 24  - 25  - 26  - 27  - 28  - 29  - 30  - 31  - 32  - 33  - 34  - 35  - 36  - 37  - 38  - 39  - 40  - 41  - 42  - 43  - 44  - 45  - 46  - 47  - 48  - 49  - 50  - 51  - 52  - 53  - 54  - 55  - 56  - 57  - 58  - 59  - 60  - 61  - 62  - 63  - 64  - 65  - 66  - 67  - 68  - 69  - 70  - 71  - 72  - 73  - 74  - 75  - 76  - 77  - 78  - 79  - 80  - 81  - 82  - 83  - 84  - 85  - 86  - 87  - 88  - 89  - 90  - 

idź do góry   
  Użytkownicy on-line: 0 - Rekord: 102 - 06/04/2010 21:51

 Nie jesteś zalogowany. Możesz czytać forum, jednak aby napisać wiadomość lub zmienić ustawienia musisz się zalogować.
 l: h:


czas wykonania skryptu: 0.26 s. | wersja forum: 2.0-dev [historia]

regulamin | ostrzeżenia użytkowników
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi.
Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.

© Pogoń On-Line 2000-2005