Odp: Inwestycje w Szczecinie - 04/05/2009 20:56
Prawie 3 mln euro uzyskały z funduszy unijnych powiaty Uecker-Randow i Police na odbudowę drogi pomiędzy Schwennenz i Będargowem.Partnerami są gminy Grambow i Kołbaskowo. Inicjatorem jest strona niemiecka. Droga między Ladenthin a Warnikiem do 1945 stanowiła naturalne połączenie gmin. Była utwardzana brukiem. Po stronie niemieckiej bruk zachował się do dzisiaj. Po stronie polskiej droga jest kompletnie zarośnięta i prawie nie ma po niej śladu. Jej wlot na drogę powiatową znajduje się dokładnie na zakręcie między Warnikiem i Barnisławem.
Zmodernizowane zostaną odcinki Schwennenz-Ladenthin (3,5 km), Ladenthin-granica (1,3 km), granica - wjazd na drogę powiatową 0624Z (0,5 km) i odcinek od wjazdu do Będargowa (3,3 km). Pieniądze na inwestycję pochodzić będą z funduszu Interreg IVA. Każdy z partnerów jest odpowiedzialny za konkretny odcinek. W miejscowościach przewidziano drogi dla pieszych bądź ścieżki pieszo-rowerowe. Po stronie niemieckiej renowacja rozpocznie się jeszcze w tym roku. Po naszej - w przyszłym.
Projekt został profesjonalnie przygotowany przez stronę niemiecką, przy współpracy gminy Kołbaskowo i powiatów. Poprzez rozbudowę dróg gminy leżące na obrzeżach kraju zostaną połączone i zyskają możliwość rozwoju. Ponowne uruchomienie połączeń drogowych stworzy nowe możliwości.
"My wszyscy wolimy zginąć, walcząc, aniżeli żyć na klęczkach." - gen. Anders Kliknij PolskieSerce
Odp: Inwestycje w Szczecinie - 14/05/2009 20:19
1 sierpnia ruszy budowa Centrum Handlowego Turzyn. Brzydkie targowisko zamieni się w nowoczesną galerię.
W nowej, dwupoziomowej hali poza stanowiskami handlowymi znajdzie się supermarket Piotr i Paweł, Centrum odnowy biologicznej oraz część gastronomiczna.
- Planujemy budowę centrum handlowego o łącznej powierzchni ok 10 tys. m kw. – mówi Zygmunt Zawadzki, członek zarządu spółki "Turzyn". - W jego skład wchodzić będzie galeria i hala handlowa.
W budynku galerii będzie cześć handlowo-usługowa. Znajdą się tam pomieszczenia biurowe i cześć gastronomiczna. Będzie można także skorzystać z usług centrum odnowy biologicznej.
Hala targowa przeznaczona została wyłącznie na handel i usługi. Specjalnie dla kupców powstanie tam ponad 200 stanowisk. W czasie zakupów będzie można skorzystać z pralnia chemicznej lub odwiedzić salon fryzjerski.
Nowe centrum mam być gotowe we wrześniu 2010 roku. Na czas budowy kupcy przeniosą się na parking, który jest na tyłach targowiska. Nowy obiekt wyglądem i rozmiarami dopasuje się do istniejącej obok galerii handlowej. Koszt inwestycji to około 35 mln zł.
Odp: Inwestycje w Szczecinie - 16/05/2009 19:29
Znalazł się inwestor dla Stoczni Szczecińskiej Nowa. Zwycięzcą przetargu na majątek stoczni został United International Trust - poinformował na konferencji prasowej minister skarbu Aleksander Grad. Inwestor zadeklarował, że chce kontynuować produkcję.
Przetarg na sprzedaż nieruchomości SSN zakończył się w sobotę o godzinie 16. Jak podała Agencja Rozwoju Przemysłu, która prowadziła przetarg na majątek stoczni, wylicytowano kwotę 161 mln zł.
United International Trust to ta sama firma, która kupiła majątek Stoczni Gdynia
Niech cię nie niepokoją
Cierpienia twe i błędy
Wszędy są drogi proste
Lecz i manowce są wszędy
O to chodzi jedynie
By naprzód wciąż iść śmiało
Wszystko fajnie szkoda tylko ze to sam projekt,zasady na jakich ktos ewentualnie ma przejac ten lokal
sa lekko mowiac niekorzystne dla ewentualnego inwestora, ktory bedzie mial tylko czesc zysku a reszte przejmuje miasto,takie cos jak pasztecik wiec raczej trudno bedzie znalesc inwestora,no chyba ze Kristek ma duza rodzine
Odp: Inwestycje w Szczecinie - 25/05/2009 11:29
Może ktoś się orientuje co z planami mostu nad Odrą w okolocach Polic? Znalazłem coś takiego
http://www.rbgp.pl/projekty/obejscie/img/obejscie.jpg
oraz całą strone poświęconą tej inwestycji.
http://www.obejscie-zachodnie.szczecin.pl/index2.htm
Może ktoś wie coś więcej?
Parę lat temu było o tym głośno w Policach. I na tym się skończyło. Wszytsko pozostaje w sferze planów. Wysokie koszta inwestycji (most, pod którym mogą przepływać pełnomorskie statki) powoduje, że ani powiaty czy województwa nie stać na taki wydatek. Inwestycja musi być finansowana centralnie, a zachodniopomorskie miało wtedy zbyt słabe lobby, żeby rząd przeznaczył fundusze. Co do samej inwestycji jest ona bardzo pożyteczna. Pójdzie nia cały ruch tirów do ZCh Police, a dla mieszkanów Polic skraca drogę nad morze i "w Polskę" o 30-40 km.
Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
Tak według najnowszej wizualizacji ma wyglądać wieżowiec, który firma J.W.Construction zamierza zbudować w miejscu Dany.
Na razie wciąż deweloper jest na etapie załatwiania niezbędnych pozwoleń, ale ponoć mają się z tym uporać do końca roku. W międzyczasie mają ogłosić przetarg na wyburzenie starej "Dany" która póki co straszy w centrum miasta.
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Wydaje się jednak, że firma JWC kryzys ma już za sobą na co wskazują notowania giełdowe tej spółki. W ostatnich miesiącach wartość akcji JWC znacznie się zwiększyła.
* * *
W fazie projektu jest również przebudowa "Posejdona". Jednak tu jest sporo trudności. Najpierw z projektu wycofała się firma UniCredit, która miała w nowopowstałym biurowcu wynajmować znaczną część powierzchni. Po tym deweloper zmuszony był od nowa poszukiwać klientów.
Czy ich znalazł, nie wiem. Ale nieco zmodernizował swą koncepcję (wcześniejsza była dostosowana do wymagań UniCredit).
Biurowiec "Posejdon" chce budować firma Centrum Development & Investments (CDI). Niedawno zakończyła ona duży projekt we Wrocławiu. Posejdona chcą przebudować do 2010 roku.
Na razie na przyszłym placu budowy cisza.
Odp: Inwestycje w Szczecinie - 26/05/2009 21:45
Owszem. Miał mieć bodajże 30 pięter.
Potem miał być niski (kilkanaście pięter), ale stwierdzili, że przy zachowaniu pozostałych parametrów taki budynek to bezkształtna bryła.
Dlatego teraz jest wersja pośrednia czyli 24 kondygnacje.
Odp: Inwestycje w Szczecinie - 16/07/2009 12:56
Stadion piłkarski, centrum handlowe, apartamenty – o tym wszystkim możemy na razie zapomnieć. Po kilku latach dyskusji i tworzenia kolejnych planów, władze Szczecina nie są pewne do kogo należy lotnisko w Dąbiu, kto jest właścicielem 228 hektarów.
- Czekamy na informacje z Urzędu Lotnictwa Cywilnego na temat aktualnego stanu prawnego lotniska, dotyczącego zgodności zapisów w księgach wieczystych z rejestrem lotniczym –
poinformował nas Piotr Landowski z urzędu miejskiego.
Do czasu wyjaśnienia wątpliwości wszystkie prace związane z tworzeniem planu zagospodarowania przestrzennego oraz budową pasa startowego lotniska są wstrzymane.
W dokumentach lotniska jest ogromny bałagan. Po trzech latach przymierzania się do różnych inwestycji i prowadzenia zaawansowanych rozmów z zainteresowanymi firmami, okazuje się, że
miasto może nie mieć nic do powiedzenia w sprawie 228 hektarów w środku miasta.
– Gdyby te informacje się potwierdziły, to byłaby katastrofa – mówi Arkadiusz Pawlak, przewodniczący komisji promocji i gospodarki rady miasta. – Mam nadzieję, że sprawa się szybko wyjaśni. To z pewnością są uchybienia prawne, które zostaną szybko wyjaśnione i nie trzeba będzie iść do sądu.
W dokumentach rejestracyjnych lotniska jako właściciel terenu występuje Skarb Państwa. Miasto tłumaczy, że nie miało wglądu w te papiery.
– To może świadczyć o tym, że terenu tak do końca nie przekazano miastu – mówi Piotr Kęsik, szef komisji budownictwa.
Jakby tego było mało, miesiąc temu do władz Szczecina wystąpiła spółka Aeroservice, która twierdzi, że jest współwłaścicielem całego terenu. Sprawa dotyczy umowy, która została zawarta
w 2001 roku. Do tego czasu było trzech współwłaścicieli lotniska: gmina Szczecin, Aeroklub Szczeciński i Aeroservice. Teren lotniska podzielono na trzy działki, każdy ze współudziałowców
dostał proporcjonalny do udziału kawałek ziemi. Zapomniano jednak wystąpić do odpowiedniego
ministra o wyrażenie zgody na taki manewr.
Dwa lata później, kiedy za miejski teren odpowiadał ówczesny wiceprezydent Piotr Krzystek, na to niedopatrzenie zwrócił uwagę Urząd Lotnictwa Cywilnego.
– Z naszej opinii prawnej wynika, że ta umowa jest ważna – twierdzi Piotr Landowski. – Potwierdził to Sąd Rejonowy w Szczecinie, który na jej podstawie dokonał zmian w księgach wieczystych.
Prezydent jednak nie jest pewien swoich racji i żąda teraz od ULC decyzji do kogo tak naprawdę należy lotnisko: do skarbu państwa, do trzech współwłaścicieli, a może do miasta?
– Urząd Lotnictwa Cywilnego otrzymał pismo od Aeroklubu Polskiego dotyczące kwestii
własności terenu lotniska w Dąbiu. Obecnie jest ono rozpatrywane przez pracowników urzędu. Jest zbyt wcześnie, aby wypowiadać się co do ostatecznej opinii w tej sprawie – informuje Katarzyna Krasnodębska, rzecznik prasowy Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
źródło: głos szczeciński
Jeżeli decyzja nie będzie pomyślna dla miasta, prezydent nie wyklucza oddania sprawy do sądu.
Odp: Inwestycje w Szczecinie - 16/07/2009 21:08
Tak odnosnie inwestycji, czyli odnawiania starych kamienic w centrum miasta. Czy ktokolwiek sie orientuje jak doszlo do tego, ze kamienice przy Boguslawa i w tamtych okolicach sa opuszczone, niektore wygladaja jak po Powstaniu Warszawskim... Wiadomo jak do tego doszlo? Pamietam, ze pare lat temu, w obecnie odnawianej kamienicy przy Deptaku widzialem zabawki, ksiazki, zdjecia, tyle, ze wszystko wygladalo jakby huragan tamtedy przeszedl.
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.