'Ludzie, w których może jeszcze tkwi iskierka ludzkości, uczuć ludzkich, opamiętajcie się! Usłyszcie mój krzyk, krzyk szarego, zwyczajnego człowieka, syna narodu, który własną i cudzą wolność ukochał ponad wszystko, ponad własne życie, opamiętajcie się! Jeszcze nie jest za późno!"
Odwagę, bym mógł zmieniać rzeczy, które mogą i powinny być zmienione,
Łagodność, bym akceptował rzeczy, które nie mogą być zmienione i
Mądrość, bym umiał odróżnić jedne rzeczy od drugich.
'Ludzie, w których może jeszcze tkwi iskierka ludzkości, uczuć ludzkich, opamiętajcie się! Usłyszcie mój krzyk, krzyk szarego, zwyczajnego człowieka, syna narodu, który własną i cudzą wolność ukochał ponad wszystko, ponad własne życie, opamiętajcie się! Jeszcze nie jest za późno!"
Odwagę, bym mógł zmieniać rzeczy, które mogą i powinny być zmienione,
Łagodność, bym akceptował rzeczy, które nie mogą być zmienione i
Mądrość, bym umiał odróżnić jedne rzeczy od drugich.
Jak ma wyglądać centrum Szczecina - o tym zdecydują architekci w międzynarodowym konkursie, który zostanie ogłoszony jeszcze w tym miesiącu.
Konkursem ma zostać objęty Złoty Szlak. Teren od alei fontann, przez plac Żołnierza, plac Solidarności aż do pl. Piotra i Pawła. Najpierw ma być opracowana ogólna koncepcja, a potem będą projekty na poszczególne fragmenty miasta.
Najważniejszymi punktami tego szlaku będą trzy miejsca: obecny piętrowy budynek w rejonie ulic: Papieża Jana Pawła II, ul. Obrońców Stalingradu, ul. Kaszubskiej, który jest przeznaczony do wyburzenia, następnie aleja kwiatowa oraz Centrum Dialogów Przełomu mające powstać na pl. Solidarności.
Budynek, w którym obecnie mieści się bank i punkt Telekomunikacji Polskiej ma być zrównany z ziemią. Jego stan techniczny pozostawia wiele do życzenia, poza tym jest niezgodny z planem zagospodarowania przestrzennego. Na tym miejscu ma powstać nowy obiekt, który będzie pasował charakterem do galerii handlowej Kaskada, która będzie w pobliżu, a także do kamienic przy al. Papieża Jana Pawła II.
Drugim wielkim obiektem będzie Centrum Dialogu Przełomy na pl. Solidarności. To miałaby być szklana budowla, która przykryje pomnik Anioła Wolności - miejsce poświęcone historii Szczecina. Formą budynek miałby nawiązywać do projektowanej tuż obok filharmonii. Być może jednak architekci biorący udział w konkursie zaproponują inny pomysł.
Dużym wyzwaniem będzie też opracowanie koncepcji na aleję kwiatową. Zniknęły już stąd namioty, w których sprzedawano kwiaty, a pusty plac nie jest wizytówką miasta. Beniamin Chochulski, wiceprezydent Szczecina nie chce by powrócił tu handel.
- Słyszałem o pomyśle ustawienia tu takich kiosków multimedialnych, które w nowoczesny sposób informowałyby o historii miasta i regionu - mówi Paweł Bartnik, przewodniczący komisji kultury rady miasta, który zasiadać będzie w jury konkursu. - Kłopot jednak w tym, by ktokolwiek chciał chodzić aleją kwiatową. Do tej pory szczecinianie przechodzili tamtędy, bo kupowali kwiaty, teraz musi skusić ich coś innego.
Aleja ma być reprezentacyjnym i ekskluzywnym miejscem miasta. Każdy turysta wjeżdżający do Szczecina przez Trasę Zamkową, będzie ją widział. Przez najbliższy rok jednak nic się tu nie zmieni. Dopiero w połowie roku konkurs na koncepcję zagospodarowania zostanie rozstrzygnięty. Potem będzie czas na przygotowanie konkretnych projektów i ewentualne prace budowlane.
Polska Żegluga Morska chce odkupić od Stoczni Szczecińskiej Nowa dokumentację projektową dwóch promów, które miały powstać w Szczecinie.
PŻM jest nadal zainteresowanych budową jednostek w Szczecinie, ale w maju stocznia Nowa jako podmiot gospodarczy przestanie istnieć. Związkowcy z zakładowej Solidarności uważają, że kontrakt z armatorem mogłaby wykonać specjalna firma powołana do budowy tych jednostek.
Rzecznik PŻM Krzysztof Gogol potwierdził, że prowadzone są negocjacje z zarządcą kompensacji w sprawie kupna dokumentacji technicznej. - Stocznia przestanie istnieć w czerwcu, natomiast termin wykonania kontraktu na pierwszy prom mija jesienią 2010, a drugiego wiosną 2011 roku. Skoro strona umowy przestaje istnieć, to kontrakt także - dodaje Gogol.
Przewodniczący zakładowej Solidarności Krzysztof Fidura mówi, że przy obecnym kursie dolara wiele projektów, które były kiedyś nieopłacalne, dziś są ciekawe. - Realizacji kontraktów i produkcji statków mogłaby się podjąć spółka celowa - dodaje.
PŻM zamówił w Stoczni Szczecińskiej Nowa dwa promy samochodowo pasażerskie "Piast" i "Patria". Statki miały pływać do południowej Szwecji. Kontrakt od samego początku był uznawany za korzystny dla stoczni.
Jeśli historia mogłaby nas czegokolwiek nauczyć, to niewątpliwie tego, że żaden naród nie stworzył wyższej cywilizacji bez poszanowania prawa do posiadania własności prywatnej
Ludwig von Mises
Error nr 1024;
Opis błędu: 1194:
SELECT
s.sesja_uzytkownik,
s.sesja_zalogowany
FROM
forum_sesje as s,
forum_uzytkownicy as u
WHERE
1753950186 - UNIX_TIMESTAMP(sesja_czas) < 180
AND
s.sesja_uzytkownik = u.id
AND
s.sesja_zalogowany = 'tak'
ORDER BY
u.nick ASC
Table 'forum_sesje' is marked as crashed and should be repaired /home/sites/forum.pogononline.pl/include/class.baza.php/36;
!
Error nr 1024;
Opis błędu: 1194: Table 'forum_sesje' is marked as crashed and should be repaired /home/sites/forum.pogononline.pl/include/class.baza.php/50;
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.