"Racja jest jak dupa, każdy ma swoją" "Panie Marszałku a jaki program tej partii? - Najprostszy z możliwych, bić kurwy i złodziei, mości hrabio" J Piłsudski
"W sferze sportowej mam całkowite zaufanie do Grzegorza Smolnego [wiceprezesa Pogoni]. Uważam, że jest jednym z najlepszych dyrektorów sportowych w Polsce."
ostatnio bylem w Policach LeSław, ul. Fabryczna 3 i naprawde bylem z nich zadowolony, zajmuja sie tez naprawami bezgotowkowymi poprostu tylko podpisujesz im pelnomocnictwo o ubieganie sie z ubezpieczalni albo placisz gotowka i sam sie o to ubiegasz a co do napraw to naprawde sa w tym dobrzy
"My wszyscy wolimy zginąć, walcząc, aniżeli żyć na klęczkach." - gen. Anders Kliknij PolskieSerce
Odp: Temat dla kierowców - 05/01/2010 18:50
JAK placi ubezpieczalnia to wez w polmozbycie niech Ci zrobia albo na jakims warsztacie co ma podpisana umowe z PZU na robienie aut z ubezpieczenia. Np. GEM na Łukasińskiego.
Odp: Temat dla kierowców - 10/01/2010 18:43
Panowie kupilem samochod sprowadzony z Niemiec, przed wszelkimi oplatami. Jaka jest kolejnosc nastepnych czynnosci? Umowe mam dwujezyczna, ale pozostale dokumenty rozumiem musze u tlumacza przysieglego przetlumaczyc. Najpierw moge wykonac przeglad techniczny, a potem tlumaczyc dokumenty? I co potem z tymi papierami dalej robic?
Sprowadzanie samochodu używanego z krajów Unii Europejskiej
Sprowadzając samochód z krajów UE należy przywieźć ze sobą:
1. Dokument potwierdzający prawo własności pojazdu. Najczęściej spotykane: umowa kupna-sprzedaży, faktura VAT, umowa darowizny,
2. Dowód rejestracyjny [wzory dokumentów]
3. Polisę ubezpieczeniową
I. Badanie techniczne
Niemal na każdym kroku wymagane jest przedstawienie zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego. Aby je uzyskać należy udać się do uprawnionej Stacji Kontroli Pojazdów i poddać pojazd badaniu technicznemu - koszt 169 PLN
II. Urząd Celny
Po przywozie na terytorium kraju należy złożyć deklarację uproszczoną do właściwego naczelnika urzędu celnego w terminie 5 dni, licząc od dnia nabycia oraz dokonać zapłaty akcyzy nie później niż z chwilą rejestracji tego pojazdu w kraju.
W celu złożenia deklaracji należy udać się do dowolnej Izby Celnej. Wypełniamy i składamy druk AKC-U. Do deklaracji należy dołączyć następujące dokumenty:
1. wniosek o wydanie zaświadczenia potwierdzającego zapłatę akcyzy na terytorium RP od nabytego z UE samochodu osobowego. Wniosek otrzymamy w Urzędzie Celnym lub możemy pobrać ze strony internetowej właściwej Izby Celnej (tej w której zamierzamy złożyć dokumenty) - każda Izba ma swój wzór wniosku.
2. pokwitowanie dokonania opłaty skarbowej w wys. 17 zł ( za każde potwierdzenie). Opłata powinna być wpłacona bezgotówkowo na rachunek Urzędu Miasta właściwego miejscowo w sprawach opłaty skarbowej
3. dokumenty pojazdu typu: karta pojazdu, dowód rejestracyjny unijny - kopia ( oryginał do wglądu) ,
5. inne dokumenty np. zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym w kraju , opinia biegłego o stanie pojazdu w dniu nabycia wewnątrzwspólnotowego itp.,
6. samochody nabyte w krajach trzecich (poza Unią Europejska), posiadające dokumenty odprawy celnej z kraju członkowskiego innego niż Polska, podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym przed pierwszą rejestracją w Polsce, a więc wymagają złożenia deklaracji AKC-U wg zasad podanych wyżej. W takim przypadku do deklaracji AKC-U należy dołączyć dokument odprawy celnej - kopia ( oryginał do wglądu).
W urzędzie celnym nie jest wymagalne przedstawienie przetłumaczonych dokumentów !!!
Zapłata akcyzy:
aktualnie opłata recyklingowa w wysokości 500zł
III. Tłumaczenie dokumentów:
Tłumaczenia wszystkich dokumentów pojazdu należy dokonać u tłumacza przysięgłego. Ceny ustalane są indywidualnie - z reguły ok. 200 PLN
IV. Urząd Skarbowy
Sprowadzając samochód używany (w wieku powyżej 6 miesięcy - licząc od daty I rejestracji lub z przebiegiem powyżej 6000 km) jako osoba fizyczna (kupiliśmy auto za granicą w cenie brutto) jesteśmy zwolnieni z podatku VAT. Należy jednak uzyskać zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT. W tym celu należy udać się do właściwego miejscowo dla miejsca zamieszkania Urzędu Skarbowego i złożyć deklarację VAT-24 wraz z przetłumaczonymi dokumentami:
. dokument stwierdzający nabycie, tj: umowa kupna-sprzedaży, rachunek, faktura
. dowód rejestracyjny,
. ubezpieczenia (jeśli samochód przyjechał na kołach i miał nadane numery wywozowe),
. badanie techniczne,
. oświadczenie o nieprowadzeniu działalności a w przypadku jej prowadzenia o nie wykorzystywaniu pojazdu do celów związanych z działalnością gospodarczą,
. zaświadczenie potwierdzające zapłatę akcyzy
Po weryfikacji dokumentów US wydaje zaświadczenie - VAT-25. Zaświadczenie wydawane jest w terminie do 7 dni - koszt 160 PLN
V. Wydział Komunikacji
Rejestracji pojazdu na wniosek właściciela dokonuje starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania właściciela pojazdu.
Wymagane dokumenty:
. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu.
. Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość (do wglądu) - osoba fizyczna.
. dowód własności - faktura VAT, umowa kupna-sprzedaży
. Dowód rejestracyjny samochodu
. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu
. Dowód wpłaty (zawierający określenie cech identyfikacyjnych pojazdu: nr VIN albo nr nadwozia, podwozia lub ramy) w wysokości 500 zł. od każdego pojazdu wprowadzonego na terytorium kraju. Opłatę należy wnieść na rachunek NFOŚiGW w BGK III Oddział Warszawa Nr 65 1130 1062 0000 0109 9520 0014. (Opłatę ponosi importer)
. Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju - dotyczy samochodów osobowych.
. Zaświadczenie potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług (VAT) lub brak obowiązku podatkowego w tym zakresie. (VAT-25)
a. dowodu rejestracyjnego - 0,50zł,
b. pozwolenia czasowego - 0,50zł,
c. nalepki kontrolnej - 0,50 zł,
d. zalegalizowanych tablic rejestracyjnych - 0,50 zł,
e. karty pojazdu - 0,50 zł,
Opłaty można dokonać w kasie Urzędu lub przelewem na konto wskazane przez Urząd. W tytule przelewu należy umieścić nr VIN (Vehicle Identification Number - unikalny 17 cyfrowy numer identyfikacyjny pojazdów mechanicznych) rejestrowanego pojazdu.
Starosta wydaje pozwolenie czasowe na okres 30 dni (tzw. ?miękki dowód?). Po tym czasie ponownie udajemy się do Urzędu celem odebrania stałego dowodu rejestracyjnego.
Zanim zaczniemy poruszać się nowym pojazdem po drogach publicznych należy:
1. Umieścić tablice rejestracyjne z przodu i z tyłu pojazdu
2. Umieścić nalepkę kontrolną w prawym dolnym rogu przedniej szyby pojazdu
3. WYKUPIĆ OBOWIĄZKOWE UBEZPIECZENIE OD ODPOWIEDZIALNOŚCI CYWILNEJ (OC) !!! Ubezpieczenie należy wykupić tego samego dnia, w którym dokonano rejestracji pojazdu.
Odp: Temat dla kierowców - 26/01/2010 22:19
Jechał może ktoś z forumowiczów do Bergen w Norwegii autem?? Moje pytanie jaka przeprawa jest najlepsza? Popatrzyłem cennik na połączenie Świnoujście - Ystad. Ceny Unity Line wydają się w miarę przystępne (chodzi o bilety auto + 5 osób), ale jak to wygląda w np na przeprawie w Niemczech Sassnitz - Trelleborg?? Gdzieś tam jakieś ceny znalazłem, ale to tylko przypuszczalne. StenaLine tam obsługuje połączenia, ale jakoś nie bardzo ten cennik przejrzysty. Druga sprawa to od Malmo do Oslo z google maps wywnioskowałem że jest prawie cały czas autostrada ale czy jest płatna na całym odcinku? Kolejne pytanie, jak wyglądają drogi w górach w Norwegii. Ile tam tuneli jest płatnych itd. Wiadomo można samolotem, najszybciej i raczej najtaniej, ale chciałem sobie przy okazji zrobić wycieczkę oczywiście w lato.
Gdzie w Szczecinie lub okolicach mozna tanio dostac alufelgi (niekoniecznie nowki)? Interesowalyby mnie oryginalne Peugeota, ale niemarkowymi tez nie pogardze
Moj ojciec jezdzi do Norwegi srednio co 2-3 tygodnie i zawsze przez Sassnitz-Trelleborg, z tego co pamiętam to cena za samochod + 5 osob to cos koło 550-600 zł. Bilet można zakupić w biurze podróży przy dworcu pkp, tam przy monopolowym. Przez Sassnitz jest zdecydowanie krócej, bo prom płynie 3h 45min. Z Sassnitz do Trelleborga pływają promy Scandlines, możesz poszukać na ich stronce.
Z Malmoo do Oslo jest cały czas autostrada, z Trelleborga to samo, płatna chyba na kilku odcinkach z tego co pamiętam. Tunele chyba nie są płatne.
A drogi w górach - zazwyczaj kręte jednopasmówki. ; )
Ostatnio edytowany przez: SamAxe, 27 stycznia 2010, 10:59 [1 raz(y)]
Odp: Temat dla kierowców - 27/01/2010 07:19
Z Sassnitz lepiej bo szybciej ..Uwazac przy zjezdzaniu(Trelleborg) bo kazdy kierowca trzepany alkomatem ,prawie codziennie kontrola..A w Szwecij jest 0.0 .. Jesli bedziecie tankowac w Se to na poludniu bo potem paliwo juz drozsze Jak masz jeszcze jakies pytania co gdzie i jak w Se to odpisze Pzdr ze Stockholmu
Odp: Temat dla kierowców - 28/01/2010 08:31
W związku z opadami śniegu prezydent Szczecina wydał zarządzenie o zawieszeniu opłaty za parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania od dziś do 3 lutego. To pierwsza decyzja po wczorajszym spotkaniu zespołu ds. akcji zima.
Na forum "skypera" forumowicze podjęli się projektu nowego oznakowania autostrad oraz dróg ekspresowych. Zachęcam do przeczytania artykułu tutaj --->KLIK
a więcej szczegółów samego projektu znajdziecie tu ---> KLIK
Naprawdę polecam. Mi się bardzo podoba. Fajnie jakby GDDiA przychyliła się do tego projektu.
Łaski nie robi, poruszanie się po mieście w takich warunkach to katastrofa, tylko głównymi ulicami (i to nie wszystkimi) da się normalnie jeździć, pozostałe albo zaśnieżone (zabłocone), albo poprzez śnieg pousuwany z chodników auta robią sobie parking na jezdni skutecznie hamując ruch już abstrahuje od zaparkowania na chodniku bo gdzieniegdzie znalezienie miejsca (gdzie się wjedzie a później bezproblemowo wyjedzie) graniczy z cudem.
Kiedyś widziałem jeździła ciężarówka z zamontowanym dźwigiem i zbierała pozostałe kupy śniegu widać w tym roku o tym zapomnieli (albo poskąpili kasy).
Co do tego projektu znaków, to są super przejrzyste i wszystko wiadomo na pierwszy rzut oka, ale znając życie zanim to zatwierdzą i wprowadzą jeszcze trochę minie (chciałbym się mylić).
Ostatnio edytowany przez: eF^, 1 lutego 2010, 23:46 [2 raz(y)]
Odp: Temat dla kierowców - 02/02/2010 00:00
Wkoncu jakas madra decyzje podjeli, szkoda, ze nie sami tylko dopiero jak Kurier zrobil afere. Biora spore pieniadze za parkowanie a nigdzie miejsca nie sa nawet przygotowane do tego. Tam gdzie sie chce zaparkowac to albo nie ma miejsc albo sie wjechac nie dawalo. Wogole z tymi miejscami w centrum to jedna wielka porazka i nie chodzi tu tylko o zime;/
Odp: Temat dla kierowców - 02/02/2010 00:28
co do tego odśnieżania, to ogólnie powinni zorganizować sobie jakiś plan działania tzn zamykamy parking na ulicy wieczorem. Rozwijając taśmę na odcinku np 100 m, a następnie wczesnym rankiem gdy jeszcze nie będzie samochodów puścić brygadę z łopatami lub małym pługiem chodnikowym i niech jadą z odśnieżaniem. Później, to co zbiorą wywożą za miasto.
Śnieg ogólnie jest wywożony w okolice Dziewoklicza, ale tutaj ekolodzy już wzięli sprawy w swoje ręce. Myślę, że dobrze, bo to co jak co teren kąpieliska, a śnieg z miasta wiadomo że jest zanieczyszczony. Można porównać taki śnieg do normalnego wysypiska.
Wydaje mi się, że to zawieszenie strefy to taki mały chwyt przedwyborczy Krzystka. Ale prędzej czy później musieli by takie coś uchwalić. Dziś jadąc ulicą Małopolską na odcinku Wyzwolenia, Pl. Hołdu Pruskiego auta zaparkowane były tak, że ulica zrobiła się tak wąska, że dostawczy by już nie przejechał. Od takich ulic powinni zacząć.
nie kupuj alufelg Peugeota, bo to chinszczyzna, poszukaj markowych firm, polecam ENZO.
Snieg powinien byc wywozony na skladowiska odpadow ktore sa wyposazone w geomebrane i utylizowane, np przez odzyskanie chlorku sodu.
Bardzo dobrze ze ekolodzy podniesli alarm, bo w tym sniegu sa dawki "soli" ktore wielokrotnie przekraczaja dopuszczalne normy, gdyz norma odpowiada za ilosc "soli" jaka zostaje uzyta przy jednorazowym przejezdzie "solarki", a podczas opadow sniegu "solarki" jezdza nieraz parokrotnie bo tej samem ulicy.
P.S. W Poznaniu co roku z powodu "soli" umiera srednio 800 drzew.
P.S.2. Dla porownania w Szwecji wcale nie uzywa sie "soli".
Ostatnio edytowany przez: Cz, 9 lutego 2010, 18:01 [2 raz(y)]
Dobrze że chcą karać młodych kierowców bo jest naprawde wiele wypadków na drogach i czasami ludzie umierają zbyt młodo. Ale czy tak karać? Jeden będzie piratował i uda mu się uniknąć kontroli i właśnie takiej kary, co bardziej go umocni w swoim przekonaniu że jest świetnym kierowcą. Za to drugi na odwrót. Wpadnie na znaku którego i tak nikt nie przestrzega Powinny być psychotesty dla każdego niezależnie od kat. może to w jakimś stopniu ograniczy dostęp do auta swirowi.
Na Ziemi Choszczeńskiej Wychowani Z Pogonią Od Zawsze Związani...
Odp: Temat dla kierowców - 09/02/2010 19:21
Czarny jeszcze 3 lata temu sypali w Szwecij sola,teraz jakas mieszanka wapnia.Druga sprawa ze 90 procent zimowek jest z kolcami,tylko na mokrej nawierzchni jedziesz jak na sankach a po 2 zimach trzeba wymieniac szybe w aucie,bo latrajace kolce robia odpryski:/
ad1. Ciekaw jestem ile w Szczecinie....
ad2. ostatnio ktoś z urzędu stołecznego miasta Warszawa był pytany o możliwość zastosowania innego środka na rozpuszczanie śniegu i owszem istnieją takie środki, jednak są kilka razy droższe niż użycie soli i myślę, że jeszcze długi czas to sól będzie używana. Tania, skuteczna metoda tylko niestety ma też skutki uboczne.
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.