Jakos w UK to funkcjonuje od wielu lat i nie z tym wiekszych problemow. Po prostu jest wiecej autobusow na danej linii. Bilety sprzedaje i sprawdza tylko kierowca, jezdze codziennie i opoznienia wynikaja bardziej z tego ze sa korki/remonty na miescie.
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 21/03/2012 23:59
mam ta nowa plastikowa sieciowke ale nie moge wbic sie na swoje "konto" na stronie zditmu (strona caly czas sie laduje az wyskakuje blad) - zawsze tak jest czy to tylko chwilowe ?
Gdy tylko usłyszałem o planowej przebudowie torowisk wdłuż ulicy Gdańskiej, zacząłem się zastanawiać, czy ta inwestycja będzie uwzględniać utworzenie bus-pasów lub wspólnych pasów autobusowo-tramwajowych (w skrócie PAT).
W listopadzie kontaktowałem się w tej sprawie w ZDiTM (uznałem, że to właśnie oni powinni być poinformowani), ale odesłano mnie do spółki Tramwaje Szczecińskie. Tam wtedy dostałem odpowiedź, że w okolicach lutego 2012 powinno być już coś wiadomo.
Dzisiaj otrzymałem odpowiedź na kolejne zapytanie w tej kwestii, które cytuję poniżej w całości.
“W odpowiedzi na zapytanie o przebudowę torowisk tramwajowych wzdłuż ulicy Gdańskiej informujemy, iż na zlecenie Gminy Miasto Szczecin opracowana została dokumentacja projektowa dla zadania „rzebudowa torowisk tramwajowych i sieci trakcyjnej w Szczecinie – Część II”, która obejmuje swoim zakresem odcinek od ul. Energetyków do pętli Basen Górniczy.
Na przebudowywanym odcinku zastosowane zostały 2 typy torowisk tramwajowych:
Konstrukcja torowiska zabudowanego pełnić będzie funkcję pasa autobusowo-tramwajowego (w skrócie PAT). Odcinki o takiej konstrukcji zlokalizowane będą:
-ul. Energetyków – od Mostu Długiego do Mostu Portowego, -ul. Gdańska – od Mostu Portowego do przystanku Baltona (włącznie z wspólnym przystankiem), -w rejonie przystanku Parnica, -w rejonie przystanku Merkatora, -w rejonie przystanków na pętli Basen Górniczy – kierunek Centrum.
Wprowadzenie torowiska autobusowo-tramwajowego wpłynie na poprawę płynności ruchu autobusów (szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego). Integracja przystanków autobusowych z tramwajowymi wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych oraz na zwiększenie atrakcyjności komunikacji zbiorowej. Zabudowa torowiska umożliwi korzystanie z niego pojazdom uprzywilejowanym tj. karetka, policja, straż.
Pozdrawiam Ryszard Roszak, Kierownik Działu Techniczno-Inwestycyjnego”
Sprawa się wyjaśniła...Ten remont ma wiele wspólnego z remontem torowisk na Bramie Portowej tzn, podczas tego remontu nie będą jeździły tramwaje z Bramy Portowej na Basen Górniczy - tak więc idealny moment aby zrobić dwa w jednym A teraz dokładny harmonogram prac (za www.zditm.szczecin.pl ) na Bramie Portowej - zapowiada się niezłe zamieszanie...
Rozpoczyna się przebudowa węzła komunikacyjnego Brama Portowej. Prace potrwają od 13 kwietnia do końca lipca W tym czasie w rejonie Bramy Portowej znacznie ograniczony zostanie ruch samochód oraz tramwajów. Poruszać się tam będą mogły autobusy komunikacji miejskiej, taksówki, rowerzyści oraz pojazdy uprzywilejowane. Dla wszystkich dostępny będzie jedynie przejazd al. Niepodległości w kierunku Placu Zwycięstwa i ul. Krzywoustego. Inwestycja prowadzona jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Zadanie wykonuje konsorcjum Mostostal Warszawa i Tor-Kar-Sson Zbigniew Kargul za ok. 22 miliony złotych. Inwestycja dofinansowana ma być ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Zakres prac obejmuje: - zaprojektowanie układu drogowego (prace już zostały zakończone), - przebudowę torowiska tramwajowego wraz z siecią trakcyjną oraz układu drogowego, - przebudowę sygnalizacji świetlnej. Wykonawca prac przejmie plac budowy 2 kwietnia. Zmiany w organizacji ruchu wprowadzi w nocy z 13 na 14 kwietnia 2012 roku. Prace podzielone zostały na 6 etapów.
ETAP 1: Etap I: obowiązywał będzie od 13 do 30 kwietnia Zakres prac obejmie roboty torowe od strony ul. Wyszyńskiego i częściowo na środku skrzyżowania. Roboty drogowe prowadzone będą na wlocie od strony placu Zwycięstwa. W etapie I zamknięty zostanie ruch tramwajowy w kierunku Basenu Górniczego. Uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa pomiędzy Bramą Portową a Basenem Górniczym. Tramwaje linii 2, 7 i 8 zamiast do Basenu Górniczego pojadą do pętli przy ul. Potulickiej. Linia 8 bis zostanie zawieszona. Na trasie Brama Portowa – Basen Górniczy pojedzie zastępczy autobus linii 807
ETAP 2: Etap II: obowiązywał będzie pomiędzy 1 a 14 maja Roboty torowe oraz drogowe obejmować będą wlot od strony ul. Wyszyńskiego oraz wlot od strony placu Zwycięstwa. W dalszym ciągu wstrzymany będzie ruch tramwajowy w kierunku Basenu Górniczego a także pomiędzy Bramą Portową a Turzynem. Uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa pomiędzy Bramą Portową a Basenem Górniczym oraz pomiędzy Gumieńcami a Basenem Górniczym. Komunikacja miejska: 2 Dworzec Niebuszewo – Potulicka 7 Krzekowo – Plac Rodła – Potulicka 9 Głębokie – Piastów – Pomorzany 8, 8BIS zawieszone Autobusowa komunikacja zastępcza: 807 Basen Górniczy – Brama Portowa 808 Basen Górniczy – Gumieńce
ETAP 3: Etap III: prace wykonywane będą pomiędzy 14 a 20 maja. Roboty torowe oraz drogowe obejmować będą wlot od strony al. Niepodległości, wlot od strony placu Zwycięstwa oraz centralną część skrzyżowania. Na potrzeby ruchu autobusowego zmieniona ostanie organizacja ruchu na ul. Św. Wojciecha na odcinku przez plac Zwycięstwa. Na całym tym odcinku wykonany zostanie pas dla autobusów pod prąd umożliwiający przejazd autobusom pospiesznym jadącym od strony placu Rodła w kierunku prawobrzeża oraz liniom zastępczym jadącym od strony placu Rodła w kierunku dworca Głównego i ul. Potulickiej. W całości wstrzymany będzie ruch tramwajowy w rejonie Bramy Portowej. Uruchomiona zostanie zastępcza komunikacja autobusowa pomiędzy Bramą Portową a Basenem Górniczym oraz pomiędzy Gumieńcami a Basenem Górniczym oraz Placem Rodła a Potulicką i Dworcem Głównym. Komunikacja miejska 1 Głębokie – Ludowa 9 Głębokie – Piastów – Pomorzany 2, 3, 4, 7, 8, 8BIS zawieszone 801 Plac Rodła – Potulicka 823 Plac Rodła – Dworzec Główny 807 Basen Górniczy – Plac Rodła 808 Basen Górniczy – Gumieńce
ETAP 4: Etap IV: prace mają być wykonane w dniach 21 maja - 3 czerwca Roboty torowe wykonywane będą na wlocie od strony al. Niepodległości. Roboty drogowe wykonywane będą na al. Niepodległości i ul. Wyszyńskiego. Autobusy komunikacji miejskiej jadące od strony ul. Wyszyńskiego do placu Zwycięstwa i placu Rodła korzystać będą z nowego pasa autobusowo – tramwajowego. Zostaje uruchomiony ruch tramwajowy w kierunku Placu Zwycięstwa - Wyszyńskiego. Utrzymana zostanie zastępcza komunikacja autobusowa pomiędzy Placem Rodła a Potulicką i Dworcem Głównym. Komunikacja miejska: 1 Głębokie – Ludowa 9 Głębokie – Kolumba – Pomorzany 2, 3, 4, 8BIS zawieszone 801 Plac Rodła – Potulicka 823 Plac Rodła – Dworzec Główny
ETAP 5: Etap V prace mają być przeprowadzone pomiędzy 3 czerwca a 1 lipca W trakcie prowadzenia robót na Bramie Portowej będzie funkcjonowała już nowo wybudowana sygnalizacja świetlna. Roboty torowe oraz drogowe obejmować będą wlot ul. Dworcowej. Ogólnodostępny ruch przez skrzyżowanie utrzymany będzie na prawoskręcie od strony placu żołnierza w kierunku placu Zwycięstwa wzdłuż ulicy Wyszyńskiego w kierunku placu Zwycięstwa oraz na prawoskręcie od ul. Wyszyńskiego do al. Niepodległości. W etapie V zostanie wstrzymany ruch tramwajowy w ciągu ulicy Dworcowej, linia tramwajowa nr 3 będzie kursować zmienioną trasą przez ulicę Wyszyńskiego. Komunikacja miejska 3 Dworzec Niebuszewo – Wyszyńskiego – Pomorzany 9 Głębokie – Plac Rodła 10 Gumieńce – Plac Rodła
ETAP 6: Etap VI prace potrwają pomiędzy 1 a 28 lipca W trakcie prowadzenia robót na Bramie Portowej będzie funkcjonowała już nowo wybudowana sygnalizacja świetlna. Roboty drogowe i torowe obejmować będą odcinek al. Niepodległości od ul. Wyszyńskiego do Dworcowej, ul. Dworcową i al. 3 Maja. Na kierunku od placu Zwycięstwa do ul. Wyszyńskiego zostanie wykonany tymczasowy przejazd przez plac budowy. Ogólnodostępny ruch przez skrzyŜowanie utrzymany będzie na prawoskręcie od strony placu żołnierza w kierunku placu Zwycięstwa wzdłuż ulicy Wyszyńskiego w kierunku placu Zwycięstwa oraz na prawoskręcie od ul. Wyszyńskiego do al. Niepodległości. Wstrzymany zostanie ruch tramwajowy w ciągu ulicy Dworcowej oraz Potulickiej. Linia tramwajowa nr 3 będzie kursować zmienioną trasą przez ulicę Wyszyńskiego. Komunikacja miejska 1/9 Głębokie – Plac Rodła – Brama Portowa – Plac Kościuszki – Głębokie 3 Dworzec Niebuszewo – Wyszyńskiego – Pomorzany Autobusowa komunikacja zastępcza 801 Brama Portowa – Potulicka
Jednak kwiecień-maj 2012 to nierealny termin, nawet jeszcze przetarg na przebudowę nie został ogłoszony. A szkoda w sumie, bo można by tę inwestycję skomunikować z przebudową Bramy Portowej, która rusza 13 kwietnia. Brama będzie całkowicie zamknięta dla samochodów. Kocioł pewnie niezły się zrobi...
Jednak kwiecień-maj 2012 to nierealny termin, nawet jeszcze przetarg na przebudowę nie został ogłoszony. A szkoda w sumie, bo można by tę inwestycję skomunikować z przebudową Bramy Portowej, która rusza 13 kwietnia. Brama będzie całkowicie zamknięta dla samochodów. Kocioł pewnie niezły się zrobi...
Normalka, przecież żyjemy w Polsce, nic nie jest logiczne...choć byłem przekonany, że wykonają to wraz z remontem torowisk na Bramie Portowej.
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.