Nie będzie planowanej wcześniej na przyszły rok przebudowy ulic Narutowicza i Potulickiej.
To dwa odcinki, które mimo iż położone niemal w centrum przyprawiają kierowców i motorniczych tramwajów o zawał serca. Żeby tam bezpiecznie przejechać i nie uszkodzić auta trzeba naprawdę uważać.
Problemem, jak to najczęściej bywa są pieniądze przyznaje szef inwestycji miejskich Paweł Sikorski. Kiedy więc można się spodziewać, że długo oczekiwana przebudowa trafi do realizacji?:
Najpierw trzeba jednak będzie przeprowadzić procedurę przetargową. Realnie możemy wic spodziewać się, że Potulicka i Narutowicza przy sądzie otrzymają nawierzchnię nie wcześniej niż w 2015 roku.
Tramwaje muszą jeździć wolniej, by nie zagłuszać opery
Tramwaje przejeżdżające ulicą Energetyków zwalniają, żeby nie przeszkadzać w trakcie przedstawień Opery na Zamku.
W połowie października w trakcie premierowego spektaklu "Traviaty" tramwaje przejeżdżały obok namiotu z prędkością około 20 kilometrów na godzinę. Według przedstawicieli opery zdało to egzamin: widzom nie przeszkadzał hałas dochodzący z zewnątrz.
- 16 października między godz. 18 a 22 wprowadzone zostało ograniczenie prędkości do 20 km/h dla pojazdów komunikacji miejskiej i dla ograniczonego ruchu kołowego, gdyż miało również miejsce wyłączenie z ruchu kołowego nitki wjazdowej ul. Energetyków - mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska z Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - Ulicą mogły poruszać się służby komunalne, komunikacja miejska, taxi, rowerzyści oraz zapewniono dojazd do posesji.
Podobne ograniczenia mają się powtórzyć. W opinii przedstawicieli opery nie wpłyną negatywnie na komunikację między Prawobrzeżem a centrum Szczecina, bo przedstawienia operowe odbywają się w późnych godzinach popołudniowych i wieczornych w piątek, sobotę i niedzielę.
- Lokalizacji nowej siedziby opery nie zmienimy, jesteśmy w centrum miasta, na tyle na ile możemy chcemy poprawić komfort w czasie spektakli - mówi Wioletta Wojnarowska z Opery na Zamku. - Jesteśmy w trakcie rozmów z zarządcą drogi, żeby wprowadzić takie ograniczenie do końca grudnia tego roku.
Niezależnie od ograniczeń w kursowaniu tramwajów wewnątrz tymczasowej siedziby trwa montaż ekranów wyciszających hałas.
Solarisy są jednak zajebiste. Jechalem dzisiaj C i po drodze odpadła mu jakaś część
Polickie są lepsze... nic nie odpada jeszcze, ale po kilku miesiącach od wyprodukowania przegub pracuje jak w 15 letnim MAN-ie... ale przynajmniej ciepło w nich jest.
Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
Zostawcie w spokoju bilet 20 minutowy! Chyba przed wprowadzeniem zmian kupie sobie caly plik.
to kaza Ci wymienic, znajac ten smiechowy kraj
albo dopłaty będą
Tymczasem niedługo pojawią sie nowe tramwaje niskopodłogowe:
Będą nowe niskopodłogowe tramwaje!
Kilka miesięcy temu został ogłoszony przetarg na obsługę kredytu dla spółki Tramwaje Szczecińskie. Kredyt miał opiewać na kwotę 80 mln złotych, a pieniądze przeznaczone na zakup nowych niskopodłogowych tramwajów (dokładnie 22 sztuk).
W końcu znamy rozstrzygnięcie tego przetargu – kredytu w wysokości 80 mln złotych udzieli Bank Millenium. Tramwaje Szczecińskie zakładają, że nowe tramwaje trafią do Szczecina do końca 2012 roku. Spłata kredytu będzie rozłożona w czasie i potrwa aż do 2023 roku.
Dla przypomnienia: w chwili obecnej w Szczecinie kursuje 6 tramwajów niskopodłogowych SWING na liniach tramwajowych nr 7 i nr 8.
Na stronie miejskiej www.szczecin.eu podano informacje na temat planów zakupowych szczecińskich przewoźników.
W ostatnich dniach SPAD (Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe Dąbie) zaczęły kursować nowe autobusy przegubowe Solaris Urbino 18. W poprzednim roku w SPAD zaczęło kursować 5 nowych pojazdów, w SPAK (Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe Klonowica) 14, natomiast w SPPK (Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne) pojawiło się 13 nowych autobusów.
Jak wyglądają plany poszczególnych spółek na ten rok?
Przed wakacjami SPA Klonowica zamierza wypuścić na trasy 8 nowych autobusów. Taka sama liczba pojazdów zasili tabor SPA Dąbie. Tutaj warto wspomnieć, że przetarg nie został ogłoszony, więc nowe autobusy pojawią się prawdopodobnie na przełomie roku 2012 i 2013.
Trochę gorzej wygląda to w Szczecińsko-Polickim przedsiębiorstwie, ponieważ firma planuje zakup 2 lub trzech pojazdów.
A co z nowymi tramwajami?
I tutaj czeka nas dobra informacja. Prawdopodobnie jeszcze w styczniu zostanie ogłoszony przetarg na 22 niskopodłogowe tramwaje. Czy przetarg wygra PESA i będziemy mieli nowe Swingi – tego dowiemy się już wkrótce. Pieniądze na zakup nowych pojazdów częściowo będą pochodzić z kredytu w wysokości 80 mln złotych, udzielonego przez Bank Millenium.
Tramwaje z tego zamówienia mają pojawić się w latach 2013 i 2014.
dobrze, że się na auto przesiadam. Nie dość, że się spóźniają to pełno meneli jeździ rano...szok..
zimowe uroki
nie tylko, ilekroś wsiadam do autobusu linii 53 jadąc do pracy (kurs 13:22 na moim przystanku), to notorycznie ten i tylko ten autobus się spóźnia 7-8 minut.
Ostatnio jadąc 61 w stronę Podjuch pewien brudny i pijany idiota nie patrząc na to, że inni ludzie w autobusie jadą zaczął bezczelnie ,,lać" - w dodatku po sobie. Kur*a strzela mnie za każdym razem jak takich skur**eli widzę. Nie wspomne latem o łajzach niedomytych i wsiadających do autobusu.
Jestem za tym, żeby takich debili poprostu nie wpuszczać i niech gniją gdzieś w tych swoich melinach...wyjście jest bardzo proste - jedne drzwi otwarte i kierowca sprawdza bilety. Rzecz banalna i na zachodzie dawno wprowadzona tylko u nas 100 lat za murzynami inwestują w nowe pojazdy a nic nie zrobią w tej prostej do załatwienia kwestii.
To trzeba przeżyć, żeby to zrozumieć, żeby w to uwierzyć !!
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.