Odp: Komunikacja w Szczecinie - 19/11/2009 23:24
wykupują grunty. Ostatnio było głośno o nieruchomości w zdrojach przez którą ma przebiegać SST, ludzie tam mieszkający się nie zgodzili na zaproponowane warunki przez inwestora. Natomiast właściciele starają się budynek wpisać na listę zabytków. Nie wiem jak sytuacja się potoczyła. Na pewno więcej informacji znajdziesz na "Skyperze" lub mkm.szczecin.pl
I jeszcze co do połączenia kolejowego, to były jakieś przymiarki aby ruszyć "SKM' po torach PKP. Temat tez wałkowany, mieli robić jakieś badania czy by się to opłacalo, ale to chyba inwestycja nie do realizacji przynajmniej do roku 2050 Moim zdaniem problem tkwi w tym, że Szczecin nie jest aż tak gęsto zaludnionym miastem jak Warszawa czy "Trójmiasto" gdzie SKMka to niemalże jak główna tętnica miasta. Jeździłem WKD i SKM i przyznam, że korzystałbym z tego transportu kosztem autobusu, a nawet auta.
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 20/11/2009 19:17
Faktycznie, Szczecin ma spora powierzchnie (3 w Polsce ale do tego dochodzi jezioro Dabie) i odleglosci sa spore jednak zageszczenie ludnosci jest mniejsze niz w innych miastach. Takie pociagi czesto by "wozily powietrze" , z drugiej strony siec kolejowa w miescie jest dosc gesta i z tego co pamietam mamy najwieksza liczbe stacji kolejowych w Pl (albo mielismy). Najlepszym srodkiem komunikacji jak dla mnie jest tramwaj!
Ja korzystam z dobrodziejstwa SKM/KM w Warszawie i mogę w 15 minut dojechać do centrum z krańcowej dzielnicy Warszawy, jaką jest Ursus. WKD unikam jak ognia bo tabor jest w opłakanym stanie no i ten sygnał zamknięcia drzwi...
Tu nie chodzi tylko o sam Szczecin a o Naszą "Aglomeracje", Police, Goleniów,Trzebież a nawet Stargard mogły by na tym bardzo skorzystać jak i sam Szczecin do Warszawy do pracy/na studia pociągami ludzie jeżdżą nawet z Sochaczewa/Łowicza czy nawet Łodzi...
Po to są rozkłady jazdy by przejazdy były jak najmniej "puste"
Jak dla mnie alternatywna na pewno godna rozpatrzenia, infrastruktury nie trzeba by było od nowa budować tylko zmodernizować to co jest.
Ps.Żeby się zbytnio nie rozmarzyć to dziś pojawił się komunikat o zamknięciu torowiska tramwajowego w ulicy Żołnierskiej i pętli Krzekowo od jutra....
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 04/01/2010 14:53
Z obozu wroga Nowe autobusy i problem SPPK
Rekordowe od lat zakupy taboru planują dwie spółki w stu procentach należące do miasta: SPA Klonowica i SPA Dąbie. Trzecia spółka, Szczecińsko-Polickie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne, walczy o przetrwanie
Inwestycje Komunikacja Skąd tak różna kondycja spółek? Stawki płacone SPPK (w 40 proc. należącego do Szczecina) przez ZDiTM nie pokrywają kosztów. Sprawę kilkakrotnie poruszaliśmy w ostatnich dniach w "Gazecie".
Miasto z opinią o nierównym traktowaniu SPPK w porównaniu do SPA Klonowica i SPA Dąbie się nie zgadza. W przesłanym do redakcji stanowisku magistrat podkreślił, że w roku 2010 "Gmina Miasto Szczecin przewiduje podwyższenie kapitału o 700 tys. zł w SPPK (podczas gdy w spółkach autobusowych 100 proc. szczecińskich żadnego podwyższenia się nie przewiduje)".
Z informacji zebranych przez "Gazetę" wynika, że gorsza pozycja obu SPA w 2010 roku jest tylko pozorna. Miasto planowało bowiem na przyszły rok dokapitalizowanie każdej ze spółek w wysokości po 9 mln zł. Projekty odpowiednich uchwał były gotowe na grudniową sesję rady miasta. Ostatecznie jednak gotówka planowana na rok 2010 została przelana na konta przewoźników jeszcze w końcu 2009 r. Z przeznaczeniem właśnie na tegoroczne zakupy.
- Mogą być rekordowe - mówi radny Marek Goc (PO). - Tym bardziej że na początku roku rozpisany zostanie konkurs na dofinansowanie zakupu autobusów ze środków unijnych. W efekcie w 2010 r. na ulicach Szczecina mogą pojawić się 44 nowe autobusy.
Pierwszych 20 jest już zamówionych. Mają dotrzeć w styczniu i lutym. Mechanizm unijnego dofinansowania jest przy tym na tyle elastyczny, że spółki mogą otrzymać fundusze UE za już jeżdżące po Szczecinie autobusy. Fundusze mogą być więc w praktyce szybko rozdysponowane i posłużyć do zakupu bądź leasingu kolejnych wozów. Unijne dofinansowanie jest przy tym spore - nawet do 85 proc. wydatków na nowy tabor.
- Może się okazać, że w ciągu roku wymienimy 20 procent szczecińskich autobusów - mówi Goc.
Jeśli spółki mają funkcjonować na dotychczasowych zasadach, mając w praktyce monopol na obsługę szczecińskich linii autobusowych, takie duże inwestycje są niezbędne. Aby średnia wieku taboru nie wzrosła powyżej 20 lat, do 2013 trzeba wymienić 39 przegubowców volvo z SPA Klonowica, a do 2016 czterdzieści sztuk tych wozów z SPA Dąbie. W tym czasie barierę 20 lat przekroczą dziesiątki innych autobusów kupowanych jako używane w ostatnich kilku latach. Przed takim problemem stoi właśnie SPPK. Pieniądze z dokapitalizowania (milion od gminy Police i 700 tys. ze Szczecina) mogą nie wystarczyć nawet na pokrycie strat spowodowanych niskimi stawkami za przejechany kilometr.
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 09/02/2010 17:54
"Osiem niskopodłogowych autobusów solaris wyjechało w poniedziałek na ulice miasta.
Pojazdy wyposażone w klimatyzację, monitoring i rampy ułatwiające wejście np. osobom niepełnosprawnym kupiło Szczecińskie Przedsiębiorstwo Autobusowe Klonowica. Kosztowały ok 9,2 mln zł netto. Będą kursowały m.in. na liniach.: 53, 60, 67, 75, A i B.
W marcu do Szczecina trafi kolejnych 12 nowych solarisów kupionych przez SPA Dąbie. W 2008 r. i 2009 r. szczecińskie spółki autobusowe wzbogaciły się w sumie o 30 takich pojazdów. Do końca 2010 roku po Szczecinie będzie jeździć 68 autobusów niskopodłogowych."
Na pierwszy rzut oka wszystko ładnie i pięknie. Szkoda tylko, że po jakimś czasie te wiaty wyglądają, jak wyglądają... ale to już tylko i wyłącznie zasługa nas - mieszkańców
Chociaż miasto też powinno się nauczyć i montować wiaty idiotoodporne.
Pamiętam że do 2003 chyba roku jeździły pociągi , Szczecin- Police- Trzebierz przez Pomorzany,Turzyn,Pogodno,Łękno,Niebuszewo i wszyscy byli zadowoleni. Teraz by się też takie coś przydało z lewego na prawy brzeg. Bo z pogodna na kasztanowe autobusem połtorej godziny jechałem osobiście.
Ta jasne... słyszałeś na komisie o testach jak Swing będzie sprawował się na naszych torowiskach? Prawdopodobnie nie wyjedzie nawet na pierwszą pętlę, ewentualnie dojedzie z porysowanym i poobijanym przodem, tyłem, bokami i bez klap zasłaniających wózki. Ktoś nie przewidział, że oprócz w miarę dobrych torowisk na trasie linii 7 czy 8 potrzeba także remontu torowiska z i do zajezdni, a nasz kochany Swing może mieć problem z pokonaniem zapadniętych torów na al. Wojska Polskiego. Jeśli do grudnia czegoś z tym nie zrobią może być lekka wtopa ;/
Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.