Odp: Komunikacja w Szczecinie - 04/04/2009 16:55
Ewentualnie jeszcze możesz wsiąść w 56 lub 73Z, tak aby się dostać do Basenu Górniczego. Tam przesiadasz się na tramwaj 7. Z "siódemki" wysiadasz na przystanku Karłowicza
Wszędzie można doprytwać się drugiego dna. Ale ja wolę MAN-y. W Solarisach nie podoba mi się zagospodarowanie wnętrza. W Manach jest jakoś to lepiej zrobione.
Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
Wszędzie można doprytwać się drugiego dna. Ale ja wolę MAN-y. W Solarisach nie podoba mi się zagospodarowanie wnętrza. W Manach jest jakoś to lepiej zrobione.
MANy ? Nie chodziło Ci przypadkiem o VOLVO ?
Myślę, że sobie w życiu poradzę bo potrafię kombinować i swoich ideałów nie zdradzę !
Wszędzie można doprytwać się drugiego dna. Ale ja wolę MAN-y. W Solarisach nie podoba mi się zagospodarowanie wnętrza. W Manach jest jakoś to lepiej zrobione.
MANy ? Nie chodziło Ci przypadkiem o VOLVO ?
Tak chodziło mi o MAN-y. Pod względem zagospodarowania miejsca VOLVO jest daleko w tyle. Na szczęście częściej korzytsam z polickiej komunikacji gdzie podstawę taboru stanowią właśnie MAN-y.
Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
Fajne.
Koleś informatyk, z którym kiedyś mieszkałem na stancji chciał takie coś zrobić, ciekawe czy to jego sprawka...
Przydałaby się też wersja na telefon.
Wersja na telefon już dawno jest dostępna. Zamiast popularnego Mircobusa możemy też zainstalować mobileMPK (http://www.mmpk.info/) i tam wyszukiwać połączenia.
Jednakże to takich udogodnień należy podchodzić z pewnym dystansem. Ot nie zawsze polecana trasa nie jest najkrótsza.
Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
Tramwaje dla Szczecina
Trzy firmy złożyły oferty w przetargu na dostawę niskopodłogowych tramwajów dla Szczecina. W siedzibie "Tramwajów Szczecińskich" otwarto wczoraj oferty. To drugie już postępowanie. Poprzednie unieważnił sąd, po proteście jednego z producentów, który nawet nie złożył oferty.
W 240 dni od podpisania umowy dostawę sześciu wagonów deklaruje H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych za cenę niespełna 41,5 mln zł brutto. Druga propozycja wpłynęła od firmy Solaris Bus and Coach SA, która wygrała pierwszy przetarg. Oferta cenowa została skalkulowana jednak drożej, niż kilka miesięcy temu - na ponad 53 mln zł. Ostatnia propozycja nadeszła z bydgoskiej Pesy, która chciałaby otrzymać 55,2 mln.
- Cieszę się, że postępowanie ruszyło, jest szansa, że nowymi tramwajami szczecinianie pojadą na początku przyszłego roku - mówi radny Marek Goc, inicjator zakupów i członek komisji przetargowej. - Cieszy mnie również proponowana najniższa cena: poniżej 6 mln zł za wagon. Kontrakty na rynku europejskim są realizowane za wyższe kwoty. Nowy wagon tej klasy kosztuje obecnie ok. 8-9 mln zł.
Komisja zaczęła formalną i merytoryczną ocenę ofert. Wszystkie wagony mają być całkowicie niskopodłogowe. Cena nie będzie jedynym kryterium wyboru oferenta, ale w dużej mierze o tym zdecyduje. Podane kwoty oprócz cen wagonów obejmują także koszty: szkolenia motorniczych, specjalistycznego dźwigu do podnoszenia wagonów oraz tzw. pakietów naprawczych. "Tramwaje Szczecińskie" zawarły w projekcie umowy także zapisy, które w przypadku opóźnienia dostaw pozwolą naliczyć wybranemu producentowi wysokie kary.
ToT, Kurier Szczeciński
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.