jak dzieja sie grube przegiecia, to wtedy kierowca wzywa psiarnie ;p
Jeśli historia mogłaby nas czegokolwiek nauczyć, to niewątpliwie tego, że żaden naród nie stworzył wyższej cywilizacji bez poszanowania prawa do posiadania własności prywatnej
Ludwig von Mises
Dodam ze te kamery zamotnowae w autobusach i tramwaja maja mozliwoac nagrywania obrazow ale cos mi sie zdaje ze malo kto to stosuje.
Akurat mieszkam w mieście, gdzie są autobusy z kamerami i zapewniam Cię, że w przypadku grubych przegięć kierowcy raz, ze wzywaja psiarnię, a dwa nagrania sa materiałem dowodowym.
Przegięc kierowcy? Co masz na myśli? Ja się tylko spotkałem z sytuacjami, gdzie to właśnie pasażerowie przesadzali (picie alkoholu, agresywne zachowanie lub też palenie haszu w autobusie) i wtedy była wzywana policja, która już czekała na nich na odpowiednim przystanku.
jak dzieja sie grube przegiecia, to wtedy kierowca wzywa psiarnie ;p
Dodam ze te kamery zamotnowae w autobusach i tramwaja maja mozliwoac nagrywania obrazow ale cos mi sie zdaje ze malo kto to stosuje.
Akurat mieszkam w mieście, gdzie są autobusy z kamerami i zapewniam Cię, że w przypadku grubych przegięć kierowcy raz, ze wzywaja psiarnię, a dwa nagrania sa materiałem dowodowym.
Przegięc kierowcy? Co masz na myśli? Ja się tylko spotkałem z sytuacjami, gdzie to właśnie pasażerowie przesadzali (picie alkoholu, agresywne zachowanie lub też palenie haszu w autobusie) i wtedy była wzywana policja, która już czekała na nich na odpowiednim przystanku.
az taki znawca hahoła z ciebie:>? no nieładnie, nieładnie
Nadjeżdża szybki tramwaj?
Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło właśnie aktualną listę projektów, które znalazły się na tzw. liście indykatywnej. W puli podstawowej jest 147 zadań, które mają być realizowane w ramach projektu „Infrastruktura i środowisko”. Wśród kluczowych są także trzy szczecińskie projekty.
- Miejsce na liście indykatywnej oznacza, że nie tracimy czasu na konkursy, na rywalizację o unijne środki z innymi miastami - tłumaczy radny marek Goc z PO zaangażowany w sprawy transportu miejskiego. - Zyskujemy kilka miesięcy, jeśli nie rok. Znaleźliśmy się w sytuacji, w jakiej Poznań czy Wrocław były już kilka lat temu.
Szczecin nie miał szczęścia do unijnych programów. Do wielu był za mały, do innych za duży. W kwestii transportu publicznego udało się zrealizować jedno zadanie: zakup 6 doczep do tramwajów z 2001 r. i remont kilkuset metrów torowiska w ul. Ku Słońcu. Ale realizacja i tak się ślimaczyła ze względu na unijne procedury i protesty w przetargach.
- Teraz powinno być łatwiej - przekonuje M. Goc. - Jesteśmy na liście indykatywnej, czekamy tylko na podpisanie umowy z Brukselą. Odpowiednie kwoty mamy zarezerwowane w budżecie miasta, bo unijne dofinansowanie wyniesie połowę. Możemy myśleć o przygotowywaniu i ogłaszaniu przetargów i na tym miejscy urzędnicy skupią się w najbliższym czasie.
Pierwszy z projektów, który zyskał uznanie w oczach Warszawy: „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie”, to wydatek ponad 222 mln zł. Zakłada przebudowę najbardziej zniszczonych odcinków szczecińskich torów z modernizacją i rozbudową sieci trakcyjnych, stacji prostownikowych oraz dostosowanie ich do potrzeb nowoczesnego taboru. Dzięki temu czas przejazdu szczecińskim tramwajami powinien się skrócić.
- I tak się stanie, tym bardziej że równolegle zaczniemy odmładzać tabor - tłumaczy M. Goc. - Jeszcze rok temu MZK Szczecin chciało na ten cel uzyskać 100 mln zł, co miało wystarczyć na zakup 10 nowych, ale przestarzałych konstrukcyjnie wagonów wysokopodłogowych i kilku z częściowo obniżoną podłogą. W mojej ocenie byłoby to wyrzucenie unijnych środków w błoto, dlatego nowe szefostwo MZK oraz prezydenta próbowałem nakłonić do zmiany tych planów.
Powiodło się. Projekt, który też znalazł się na liście indykatywnej, opiewa nie na 100, a na 240 mln zł. Tym samym miasto zacznie starania o zakup 30 nowoczesnych, niskopodłogowych składów.
Do 2015 r. miasto ma się rozliczyć z trzeciego ze zgłoszonych projektów, czyli budowy I odcinka Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. O tym, że powstanie, że jest realny, słyszymy od lat.
- Ale nigdy plany nie były tak bliskie realizacji - tłumaczy radny Goc. - Mamy plany, projekty, tereny i część pozwoleń na budowę. Do ogłoszenia przetargów brak nam już tylko podpisania umowy z Brukselą na dofinansowanie.
Na ten cel z puli UE i budżetu miasta ma trafić 220 mln zł. Plan zakłada, że początkowo powstanie 3,9 km od pętli Basen Górniczy do tymczasowej pętli przy ul. Turkusowej. Pierwsze efekty powinniśmy dostrzec za 2-3 lata.
Zrodlo: Kurier Szczecinski
A po to, żeby taki materiał filmowy mógł zostać użyty w sądzie.
Noz sie w kieszeni otwiera jak czytam takie rzeczy...(niedlugo pewnie bedzie mozna uzyc zapisu z forum internetowego o ile nie zakaza do nich dostepu jako dowodu w sprawie).
Bez kitu obstawcie sie kamerami konfidentami na kazdym rogu bedziecie bezpieczni jak w uchu,szkoda tylko ze przez to wszystko zapomnieliscie juz co to znaczy zaufanie do ludzi i wzajemna pomoc.
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 07/02/2009 12:44
Oby to nie był nóż sprężynowy Wiesz, monitoring pojawił się z jakiegoś określonego powodu - aby zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych, jak i kierowcy, oraz w celach prewencyjnych - widziałem jakąś sondę, gdzie potencjalni przestępcy, kieszonkowcy, czy złodzieje samochodów przyznawali się, że rezygnowali z popełnienia "zabronionego czynu" z powodu właśnie obecności kamer.
Przykładów nie trzeba długo szukać: Śmierci Joe Van Holsbeeka, belgijskiego nastolatka zasztyletowanego przez dwóch polskich rówieśników, kamery na dworcu w Brukseli przyglądały się bacznie. Dzięki nim schwytanie obu sprawców zajęło zaledwie kilka dni.
Oby to nie był nóż sprężynowy Wiesz, monitoring pojawił się z jakiegoś określonego powodu - aby zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych, jak i kierowcy, oraz w celach prewencyjnych - widziałem jakąś sondę, gdzie potencjalni przestępcy, kieszonkowcy, czy złodzieje samochodów przyznawali się, że rezygnowali z popełnienia "zabronionego czynu" z powodu właśnie obecności kamer.
Przykładów nie trzeba długo szukać: Śmierci Joe Van Holsbeeka, belgijskiego nastolatka zasztyletowanego przez dwóch polskich rówieśników, kamery na dworcu w Brukseli przyglądały się bacznie. Dzięki nim schwytanie obu sprawców zajęło zaledwie kilka dni.
Każdy kij ma dwa końce. Jeden to faktycznie bezpieczeństwo, drugi to inwigilacja z tak zwanym przyzwoleniem.
Jeżeli myślimy o tym samym zdarzeniu w Belgii to nie byli to Polacy tylko cyganie.
Oby to nie był nóż sprężynowy Wiesz, monitoring pojawił się z jakiegoś określonego powodu - aby zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych, jak i kierowcy, oraz w celach prewencyjnych - widziałem jakąś sondę, gdzie potencjalni przestępcy, kieszonkowcy, czy złodzieje samochodów przyznawali się, że rezygnowali z popełnienia "zabronionego czynu" z powodu właśnie obecności kamer.
Przykładów nie trzeba długo szukać: Śmierci Joe Van Holsbeeka, belgijskiego nastolatka zasztyletowanego przez dwóch polskich rówieśników, kamery na dworcu w Brukseli przyglądały się bacznie. Dzięki nim schwytanie obu sprawców zajęło zaledwie kilka dni.
tak sobie czytam co piszesz i po co poniektórych postach nachodzi mnie przekonanie ze....bez urazy, ale jakby cie wojo scigało i miał byś opcję pójść do psiarni zamiast tego, byś się skusił, co?
wtedy tez wmawiano, co prawe, a co nie... pod przykryciem dbania o państwo prześladywano ludzi myślących niepodległościowo. dzisiaj tez kazdy kto mysli inaczej niz narzucają to z góry jest wrogiem i trzeba go inwigilować.
nie popadajmy tu w skrajności bo wiadomo ze pewnie nikt z tego forum nie popiera morderst, ale czy to tak samo znaczy ze trzeba podpierdalać np. palaczy gandzi?
Oby to nie był nóż sprężynowy Wiesz, monitoring pojawił się z jakiegoś określonego powodu - aby zwiększyć bezpieczeństwo podróżnych, jak i kierowcy, oraz w celach prewencyjnych - widziałem jakąś sondę, gdzie potencjalni przestępcy, kieszonkowcy, czy złodzieje samochodów przyznawali się, że rezygnowali z popełnienia "zabronionego czynu" z powodu właśnie obecności kamer.
Przykładów nie trzeba długo szukać: Śmierci Joe Van Holsbeeka, belgijskiego nastolatka zasztyletowanego przez dwóch polskich rówieśników, kamery na dworcu w Brukseli przyglądały się bacznie. Dzięki nim schwytanie obu sprawców zajęło zaledwie kilka dni.
Widziales sonde,hmmm a to teraz przepraszam juz nic na zdrowy rozum i obserwacje nie można zrobić? Wszedzie sonda,sondarz-niedlugo z sondarzu bedziesz sie dowiadywal co lubisz zjesc albo czy jestes jeszcze hetero,czy chcesz mieć dziecko czy moze adoptujesz malego murzyna z afryki bo akurat ktos tam tak zrobil...
"bezpieczenstwo" powoli wkracza w kazda dziedzine zycia i staje sie slowem kluczem przez ktore tlumaczy niemalze wszystko...
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 07/02/2009 16:37
Monitoring w środkach komunikacji jest po to aby jakiś typ zastanowił się dwa razy zanim wyskrobie kluczem jakieś gówno na szybie , potnie siedzenie albo wyciągnie komuś portfel z kieszeni . Trochę dziwne sa wasze rozkminy o inwigilacji... Chyba w końcu każdemu (prawie) zależy na komfortach jazdy komunikacją miejską .
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 07/02/2009 17:09
Tak przy okazji tematu inwigilacji... Z całym szacunkiem, ale niech mi ktoś kumaty wytłumaczy: kiedy kończy się konfidencja, a zaczyna dochodzenie własnych praw? Czy wtedy kiedy ktoś mi zawinie w autobusie portfel z dokumentami? Czy też muszę poczekać do momentu, aż mi gościu śmignie kosą po nerkach? Czy wtedy mogę już poprosić o pomoc czy jeszcze nie? Chyba za bardzo popadamy w paranoję z tą inwigilacją w autobusach. O ile nie będzie powodu (wypadku, aktów wandalizmu lub przemocy) to nikt tych nagrań nie będzie przeglądał
Statystycznie gołąb żyje tylko kilka lat (choroby, wypadki i ogólnie "ciężkie życie")
A po to, żeby taki materiał filmowy mógł zostać użyty w sądzie.
Noz sie w kieszeni otwiera jak czytam takie rzeczy...(niedlugo pewnie bedzie mozna uzyc zapisu z forum internetowego o ile nie zakaza do nich dostepu jako dowodu w sprawie).
Bez kitu obstawcie sie kamerami konfidentami na kazdym rogu bedziecie bezpieczni jak w uchu,szkoda tylko ze przez to wszystko zapomnieliscie juz co to znaczy zaufanie do ludzi i wzajemna pomoc.
Ja się dziwie, że Ty w ogóle z domu wychodzisz jak widzisz wszędzie inwigilacje. Moja rada jest taka: nie przechodź koło banków, kantorów, salonów sieci komórkowych, nie wchodź do poczty, nie przechodź koło muzeum narodowego, niektórych hoteli, a tym bardziej stacji benzynowych itd itp. - wszędzie tam spotkasz kamery - w centrum Szczecina jest ich kilkaset.
Zaufanie do ludzi i wzajemną pomoc miałeś zagwarantowaną u większości zwykłych obywateli w czasach PRLu gdzie głoszono hasła kolektywistyczne, chociaż nie one wywoływały reakcje zainteresowania drugą osobą tylko wprost przeciwnie, niechęć do władzy. Dziś żyjemy w czasach kapitalizmu (bądź jakby stwierdzili zapewne UPRowcy pozornego kapitalizmu) i niestety mamy większą znieczulicę wśród ludzi. Ja podobnie jak Sampaio nie zamierzam czekać, aż ktoś mi wsadzi kosę w plecy. Poza tym mówienie o konfidentach i sugerowanie Malcoolmowi wstępowanie do policji podczas gdy on stronę wcześniej wyjaśnił o co mu dokładnie chodzi, już jest niezłą przesadą. Osobiście płacąc za komunikację miejską chce jeździć bezpiecznie, a po drugie nie chce pomazanych i podrapanych szyb w autobusach czy tramwajach. Niestety gdybyśmy mieli normalne społeczeństwo to i kamer nie trzeba by było montować, ale niektórzy ludzie nie szanują tego wszystkiego, a późnej Ci sami najcześciej narzekają że jest syf w mieście i nic się nie robi.
...i na koniec adekwatny do Twojego postu cytat: "budowanie na ludzkim zaufaniu jest budowaniem na piasku" - z filmu The Godfather
Ps. Tak na marginesie to zapisów z forów internetowych również się używa. Dowodem na to jest wczorajszy wywiad w gazecie.pl z szefem "Wiary Lecha" któremu wyciągnęli kilka niezłych cytatów napisanych pod jakimś pseudonimem na forum internetowym Lecha sprzed kilku lat.
Ostatnio edytowany przez: IS, 7 lutego 2009, 19:28 [1 raz(y)]
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 07/02/2009 19:20
Wracając do tematu komunikacji. Montują nowe przystanki autobusowe. Jeśli mam być szczery to jest to pierwsza rzecz w barwach FG, która mi się zupełnie nie podoba. Sądzę że wystarczyłoby zmienić daszki tych przystanków na jakieś proste, a nie półokrągłe i efekt byłby lepszy.
Poza tym oni to robią jakoś o du.. strony, bo gdzie jest chodnik pod wiatą? na końcu chyba będą robić ...ech. Ogólnie wiata się wydaje jakaś niestabilna.
Tak przy okazji tematu inwigilacji... Z całym szacunkiem, ale niech mi ktoś kumaty wytłumaczy: kiedy kończy się konfidencja, a zaczyna dochodzenie własnych praw? Czy wtedy kiedy ktoś mi zawinie w autobusie portfel z dokumentami? Czy też muszę poczekać do momentu, aż mi gościu śmignie kosą po nerkach? Czy wtedy mogę już poprosić o pomoc czy jeszcze nie? Chyba za bardzo popadamy w paranoję z tą inwigilacją w autobusach. O ile nie będzie powodu (wypadku, aktów wandalizmu lub przemocy) to nikt tych nagrań nie będzie przeglądał
Kolego wszystko fajnie,ale widac zyjecie w innym swiecie chyba niz wszyscy dookola.Powiem tylko tyle,
caly ten zapis kamer to mlyn na wode dla ludzi ktorych farmazon jest jedyna bronia.Kiedy staralem sie o udostepnienie zapisu z kamery jako dowodu obrony w sprawie mojego kolegi kazdy za przeproszeniem wypial na mnie dupe,stwierdzono ze takim dowodem moze posluzyc sie tylko prokuratura... A kiedy co sie konczy a co zaczyna sam powinienes wiedziec...
"A Dublin Bus driver and 10 passengers escaped without serious injury after a bus crashed in Dublin city centre this morning.
The roof came off the bus in the incident, however all passengers were seated in the lower section.
The crash happened at around 8am when the bus collided with a tree near the Five Lamps on Amiens Street.
No one suffered any physical injury but the driver was treated for shock in hospital and released a short time later. "
Kolego wszystko fajnie,ale widac zyjecie w innym swiecie chyba niz wszyscy dookola.Powiem tylko tyle,
caly ten zapis kamer to mlyn na wode dla ludzi ktorych farmazon jest jedyna bronia.Kiedy staralem sie o udostepnienie zapisu z kamery jako dowodu obrony w sprawie mojego kolegi kazdy za przeproszeniem wypial na mnie dupe,stwierdzono ze takim dowodem moze posluzyc sie tylko prokuratura... A kiedy co sie konczy a co zaczyna sam powinienes wiedziec...
W rozprawie sądowej zgłaszasz wniosek o ustanowienie takiego dowodu.
Police: kolejny ostrzelany autobus
Na linii 63 brakuje dziś 1 autobusu. Wyjeżdżający z zajezdni pojazd ok. 4.40 został ostrzelany z wiatrówki między Policami a Szczecinem.
Na szczęście poza kierowcą nikogo w nim nie było. Autobus ma wybitą szybę, straty oszacowano na 2,5 tys. zł.
Policja wyjaśnia okoliczności zdarzenia, ale mało kto w Szczecińsko-Polickim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym wierzy w wykrycie sprawców. Ostrzał autobusów z wiatrówki w tej okolicy trwa od lat, a sprawca jest bezkarny. Podobnie jak osoba, która w grudniu ub.r. ostrzelała autobus pełen ludzi, kłusując w lesie między Policami a Trzebieżą.
Zrodlo: Kurier Szczecinski
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 10/02/2009 19:29
ja jestem tylko w szoku,że niektórym średnio zależy na komunikacji miejskiej,która będzie spełniać walory schludności i estetyki,a także bezpieczeństwa. pod podszewką sloganów "konfidencja" "inwigilacja" chce sie storpedować dobrą inwestycje. chyba niektórzy tęskniką za rozklekotanymi ikarusami,gdzie latem panuje zaduch a zimą niesamowity ziąb,z pourywanymi kasownikami,szybami przez które ciężko dostrzec cokolwiek orazi kapiącą wodą na głowe na złączu przegłuba...zacznijmy w końcu dorastać mentalnie. na szczęście mnie osobiście te problemy nie tyczą z prozaicznych powodów-poprostu nie korzystam z komunikacji miejskiej. ale to mnie nie zwalnia bym dołożył tu swoje reflekcje w tym temacie...
'Ludzie, w których może jeszcze tkwi iskierka ludzkości, uczuć ludzkich, opamiętajcie się! Usłyszcie mój krzyk, krzyk szarego, zwyczajnego człowieka, syna narodu, który własną i cudzą wolność ukochał ponad wszystko, ponad własne życie, opamiętajcie się! Jeszcze nie jest za późno!"
Odwagę, bym mógł zmieniać rzeczy, które mogą i powinny być zmienione,
Łagodność, bym akceptował rzeczy, które nie mogą być zmienione i
Mądrość, bym umiał odróżnić jedne rzeczy od drugich.
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.