W dniu wczorjszym na plac SPA "Dąbie" przyjechały kolejne autobusy z Niemiec. Są to dwa przegubowe MAN-y, oraz nowość w szczecińskich zajezdniach, trzy 10-metrowe Neoplany N4011.
Jeśli historia mogłaby nas czegokolwiek nauczyć, to niewątpliwie tego, że żaden naród nie stworzył wyższej cywilizacji bez poszanowania prawa do posiadania własności prywatnej
Ludwig von Mises
Od dnia 15.01.2009 r. udostępniona zostaje nowa usługa umożliwiająca zakup biletu przez komórkę. Zakup biletów przez komórkę odbywać się będzie w systemie „,moBILET KM”, który jest produktem firmy Projekt & Parking Serwis Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, a z którą Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego podpisał umowę.
System ten pozwala na kasowanie biletów jednorazowych – czasowych we wszystkich nominałach i biletów dobowych obowiązujących w komunikacji organizowanej przez ZDiTM przez telefon komórkowy w każdym miejscu, 24 godziny na dobę.
System jest dostępny dla wszystkich użytkowników telefonii komórkowej, niezależnie od operatora, zarówno dla numerów z abonamentem jak i na kartę. Niezbędnym do jego uruchomienia jest telefon komórkowy z obsługą aplikacji JAVA i dostępem do Internetu. Takie wymagania spełnia zdecydowana większość używanych obecnie aparatów telefonicznych.
W celu możliwości zakupu biletu przez komórkę, pasażer – użytkownik systemu musi spełnić pewne formalności. Pierwszym krokiem jest rejestracja w systemie moBILET. Rejestracja jest jednorazowa i bezpłatna na stronie internetowej WWW.mobilet.pl, za pomocą bezpiecznego szyfrowanego połączenia. Rejestracja polega na wypełnieniu elektronicznego formularza. W formularzu tym pasażer musi podać następujące dane:
numer telefonu komórkowego
marka i model telefonu
operator komórkowy
użytkownik i hasło
imię i nazwisko
adres
adres a-mail
w momencie rejestracji tworzony jest profil użytkownika (pasażera) dla wybranej nazwy użytkownika/hasła. Pasażer zostaje zarejestrowany i w operacjach wykonywanych za pomocą telefonu komórkowego jest identyfikowany na podstawie numeru telefonu.
Po zarejestrowaniu, użytkownik ma do wyboru dwa sposoby rozliczeń:
Pierwszym sposobem rozliczenia jest forma przedpłaty na rachunek bankowy systemu „moBILET KM”, który zostanie podany pasażerowi podczas rejestracji w systemie „moBILET KM”. Przy wyborze tej formy, zwanej PREPAID pasażer dokonuje zakupów biletów komunikacji miejskiej do wartości wpłaconych środków, przy czym należy pamiętać, że pieniądze wpłacone w ten sposób należy wykorzystać do końca, gdyż są on bezzwrotne.
Drugą opcją rozliczenia w systemie „moBILET KM”, jest automatyczne obciążenie rachunku bankowego pasażera (AUTOMATYCZNE OBCIĄŻENIE RACHUNKU). Jeżeli pasażer, jako formę rozliczenia w systemie „moBILET KM”, wybierze opcję automatycznego obciążenia swojego konta bankowego, musi złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na automatyczne obciążenie swojego rachunku bankowego minimum raz w miesiącu i przedstawić dokument potwierdzony z banku (pocztą). Formularz dostępny jest do wydruku na portalu rejestracyjnym systemu moBILET.
Po wypełnieniu formalności związanych z zarejestrowaniem się na telefon komórkowy użytkowania przesłany zostanie link, który umożliwia pobranie i zainstalowanie aplikacji moBILET, służącej do kasowania biletów. W przypadku gdy użytkownik nie pobierze aplikacji w ciągu kilku minut, otrzyma SMS z linkiem, tak aby mógł pobrać aplikację w każdym momencie później.
Po wypełnieniu tych formalności pasażer będzie mógł kasować bilety za pomocą komórki. Procedurę kasowania biletu pasażer jest zobowiązany rozpocząć bezpośrednio po wejściu do pojazdu. Kasowanie biletów odbywa się w następujący sposób:
- uruchomienie aplikacji moBILET i wybranie opcji „Skasuj bilet”
- wybranie z listy kategorii linii – linie zwykłe bądź pospieszne i nocne
- wybranie z listy rodzaju biletu – czasu ważności pożądanego przez pasażera
- potwierdzenie zamiaru skasowania
po potwierdzeniu skasowania przez pasażera, pasażer otrzymuje potwierdzenie w postaci biletu elektronicznego zawartego na 3 ekranach, który zawierać będzie następujące elementy: rodzaj biletu, czas ważności biletu, kod zabezpieczający, cenę biletu, numer biletu, czas transakcji oraz elementy graficzne.
Bilet zostaje zapisany w pamięci aplikacji, która pozwoli na wyświetlenie go w dowolnym momencie.
Czas od rozpoczęcia kasowania biletu do otrzymania potwierdzenia o skasowaniu to maksymalnie 5 sekund, a z wyborem aplikacji ok. 15 sekund.
Kontrola ważności biletów skasowanych za pomocą usługi moBILET prowadzona przez kontrolerów będzie opierała się na ocenie wzrokowej treści, układu i poszczególnych elementów biletu elektronicznego. Pasażer musi umożliwić kontrolę biletu poprzez wręczenie komórki kontrolerowi bądź jego przytrzymanie w takiej pozycji, aby kontroler mógł takiej kontroli dokonać.
Bilety elektroniczne posiadają szereg zabezpieczeń przed podrobieniem, poza tym ich zakup jest zabezpieczony przed sytuacją, w której pasażer zwleka z ostatecznym zakupem biletu do momentu, w którym zauważy kontrolera, zwlekanie to powyżej 10 sekund spowoduje automatyczne zamknięcie aplikacji i jej opóźniony start przy kolejnej próbie.
Za bilety ZDiTM w systemie moBILET nie pobierane są żadne dodatkowe opłaty. Pasażer poniesie jedynie dodatkowy koszt połączenia telefonu z internetem, który jest uzależniony od taryfy operatora ( ok. 10-15 gr)
Uwaga!
Udostępniając system, który ułatwia nabycie biletu w dowolnym czasie i miejscu, nie będąc uzależnionym od lokalizacji i godzin otwarcia punktów dystrybucji pasażer musi jednakże pamiętać, iż w sytuacji, kiedy telefon komórkowy ulegnie przed skasowaniem biletu rozładowaniu czy też nastąpi awaria w sieci operatora, musi postarać się o tradycyjny bilet. O ile awarie operatorów są bardzo rzadkie, o tyle przy korzystaniu z sytemu moBILET przy zakupie biletów warto pamiętać o doładowywaniu swojej komórki.
Więcej informacji i szczegółowy opis usługi można uzyskać na stronie www.mobilet.pl lub pod numerem infolinii 0 801 805 900 czynny w dni robocze od 8.00 do 16.00
Wychodząc z tą usługą naprzeciw wieloletnim postulatom pasażerów i mediów szczecińskich trudno jest nam mówić o prognozach wzrostu sprzedaży biletów. Oczywiście mamy nadzieję, że duża część biletów skasowanych w tym systemie stanowić będzie dodatkowy wpływ, jednak system ten ma przede wszystkim zapewnić pasażerowi dodatkowe miejsce zakupu biletów.
Czy to nie Ty Malcoolm, tak zawzięcie broniłeś strefy płatnego parkowania w Szczecinie? Że niby za kasę z biletów obniżają krawężniki, remontują miejsca parkingowe no i dzięki strefie jest więcej miejsc parkingowych w centrum. Zapomniałeś dodać, że w cenę także wliczone jest likwidowanie owych miejsc. Gdzie tu logika SPP? Nie odpowiadaj bo znowu temat rzeka się zrobi...
A co do zdania o tworzeniu parkingów wokół centrum to mam pomysł na takie miejsca: Słonko, Warszewo, Dąbie - tu by się przydało, nie wyjeżdżając od siebie z dzielnicy miałbym samochód już na parkingu - pomysł super! Jeśli mam samochód to nie myślę jeździć zatłoczonymi itp. środkami komunikacji miejskiej. Kto w ogóle takie pomysły wymyśla(?)
Ostatnio edytowany przez: db1948, 17 stycznia 2009, 17:05 [1 raz(y)]
Odp: Komunikacja w Szczecinie - 17/01/2009 17:43
Nowe Neoplany ktore beda kursować na linii 52. Zdjecie wykonał Piotr-Stettin. Zanim wyjada na ulice to chyba je jeszcze przemalują na Floating Garden.
A co do zdania o tworzeniu parkingów wokół centrum to mam pomysł na takie miejsca: Słonko, Warszewo, Dąbie - tu by się przydało, nie wyjeżdżając od siebie z dzielnicy miałbym samochód już na parkingu - pomysł super! Jeśli mam samochód to nie myślę jeździć zatłoczonymi itp. środkami komunikacji miejskiej. Kto w ogóle takie pomysły wymyśla(?)
jeszcze na krzekowie i podjuchac mogliby umiescic i dac darmowy bilet (wow! ciekaw czy w obie strony;p). chyba niektorzy za bardzo zapatrzyli sie na zachodnie METROPOLIE ;]. takie pomysly powinny isc na rowni wraz z rozwojem infrastruktury transportu miejskiego (ktory nie polega tyko na zakupie nowszych autobusikow). zwrocilisce uwage jaka komunistyczna metode wymyslili na obnizenie liczby samchodow w centrum? moze jeszcze w Szczecnie wprowadza specjalny podatek na alko i fajki, zeby ludzie byli zdrowsi?
Jeśli historia mogłaby nas czegokolwiek nauczyć, to niewątpliwie tego, że żaden naród nie stworzył wyższej cywilizacji bez poszanowania prawa do posiadania własności prywatnej
Ludwig von Mises
A co do zdania o tworzeniu parkingów wokół centrum to mam pomysł na takie miejsca: Słonko, Warszewo, Dąbie - tu by się przydało, nie wyjeżdżając od siebie z dzielnicy miałbym samochód już na parkingu - pomysł super! Jeśli mam samochód to nie myślę jeździć zatłoczonymi itp. środkami komunikacji miejskiej. Kto w ogóle takie pomysły wymyśla(?)
jeszcze na krzekowie i podjuchac mogliby umiescic i dac darmowy bilet (wow! ciekaw czy w obie strony;p). chyba niektorzy za bardzo zapatrzyli sie na zachodnie METROPOLIE ;]. takie pomysly powinny isc na rowni wraz z rozwojem infrastruktury transportu miejskiego (ktory nie polega tyko na zakupie nowszych autobusikow). zwrocilisce uwage jaka komunistyczna metode wymyslili na obnizenie liczby samchodow w centrum? moze jeszcze w Szczecnie wprowadza specjalny podatek na alko i fajki, zeby ludzie byli zdrowsi?
W sumie to jest w tym dużo racji. Bo w takim Poznaniu gdzie 60 % ludzi korzysta z komunikacji ma zapewniony komfort podrożowania, co prawda helmutów mają więcej niż w Szczecinie i przez centrum Poznania jest ciężej przejechać (szczególnie na Kaponiera), ale za to trasy tramwajowe są świetne, wszędzie przejścia podziemne no i wiadomo do tego dochodzi jeszcze poznańska pestka. U nas powinno się inwestować w budowe parkingów podziemnych. Osobiście bylem za strefą płatnego parkowania ale pod warunkiem że kasa z niej pojdzie na poważne inwestycje. Nie zadawala mnie to ze jedynie będa obniżone krawężniki oraz chodniki wykonane z starych materiałów gdzie kostka jest źle położona, a jeszcze bardziej nie zadawala mnie fakt że o planach budowy podziemnych parkingów nic nie słychać. Wszystko jest u nas robione od d*py strony, no chyba że jest jakieś poważne uzasadnienie decyzji miasta w tej sprawie, ale ja takiego nie znalalazłem.
2009-01-27 21:22:21
Trwa odnowa taboru
Zmiany w "Dąbiu"
Na spore zmiany mogą się szykować pasażerowie korzystający z autobusów Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Dąbie”. Spółka konsekwentnie odnawia tabor, ściągając zarówno używane, ale wygodne pojazdy, jak i kupując nowe. Na jej placu postojowym stanęło właśnie 8 przegubowców, które dopiero opuściły fabrykę.
- To autobusy Solaris Urbino 18 - mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA „Dąbie”. - Podobne ma już od kilku miesięcy spółka z ul. Klonowica.
Dąbskie są jednak wyposażone w klimatyzację dla pasażerów. Mają też pierwsze w Polsce silniki spełniające normę emisji spalin EEV. Identyczne silniki montuje się w uznawanych za niezwykle ekologiczne autobusach hybrydowych.
- Autobusy musimy jeszcze okleić zgodnie z przepisami, mają kolorystykę zgodną z nową marką Szczecina - tłumaczy prezes Sołtysiak. - Musimy też wgrać oprogramowanie z trasami i rozkładami wszystkich linii do autokomputerów. Na trasy powinny wyjechać między 6 a 9 lutego.
Kilka dni wcześniej poprawę komfortu podróży odczują mieszkańcy Wyspy Puckiej. Do domów mogą dotrzeć jedynie linią 52, na trasie której znajduje się wiadukt kolejowy. W jego prześwicie mieszczą się wyłącznie niemal 20-letnie jelcze, ewentualnie też wiekowe ikarusy. Od lat Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego nie potrafił przekonać PKP, by przejazd pod wiaduktem przebudować. Spółka z Dąbia kupiła więc trzy używane, nietypowe autobusy o długości 10 m. Neoplany są w dobrym stanie, mają obniżoną podłogę i klimatyzację. Na linie trafią w pierwszych dniach lutego.
- Nie ukrywam, że kolejne inwestycje możliwe są dzięki wydatnej pomocy miasta - przyznaje W. Sołtysiak. - Spółka jest dokapitalizowana, otrzymujemy także wyższą stawkę za wozokilometr. Przez lata nie było to możliwe, dlatego komunikacja w Szczecinie jest w tak kiepskiej kondycji.
SPA „Dąbie” planuje jeszcze w połowie roku zakup kolejnych używanych pojazdów, a gdy otrzyma przyznane przez RM środki, ogłosi przetarg na zakup dwunastu kolejnych nowych autobusów.
ToT
2009-01-29 10:22:32
Szczecin: kto dostarczy tramwaje?
Trzy firmy chciały dostarczyć pierwsze w powojennym Szczecinie tramwaje niskopodłogowe. W siedzibie spółki „Tramwaje Szczecińskie" (1 stycznia zastąpiła MZK Szczecin) otwarto dzisiaj oferty. Jedna okazała się niespodzianką.
Firma, która wygra przetarg, ma w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy dostarczyć 6 niskopodłogowych, przegubowych i wieloczłonowych wagonów, w których niska podłoga będzie stanowić przynajmniej 60 proc. długości.
Na zakup nowego taboru przewidziano 58,560 mln zł brutto.
Oferty złożyły „ojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz", która oferuje wykonanie zamówienia za 57,279 mln, proponując tramwaj mający 100 proc. niskiej podłogi i gwarantując dostawę w ciągu 13 miesięcy.
Druga propozycja wpłynęła od czeskiej Skody, ale okazała się jedynie pismem informującym o zdziwieniu i rozczarowaniu producenta nie dostosowaniem specyfikacji przetargowej do modelu oferowanego przez firmę. Model ten nie spełnia oczekiwań szczecińskiego przewoźnika, co - zdaniem przedstawicieli Skody - jest bezzasadne. W piśmie oprotestowano też przygotowania do przetargu, które podobno uniemożliwiły Czechom złożenie oferty. Ostatecznie przedstawiciele Skody domagaja się unieważnienia całego przetargui i ogłoszenie nowego postepowania.
- Nie będziemy sie teraz do tego ustosunkowywać, całą sytuację przeanalizujemy - zapewnia Michał Przepiera, przewodniczący komisji przetargowej. - O wynikach poinformujemy, przypominam jednak, ze Skoda składała protest, który częściowo został uwzględniony, a informacja o tym pojawiła się 29 grudnia 2008.
Dalej już zaskoczenia nie było - 3 oferta okazała się propozycją firmy Solaris Bus&Coach SA z Bolechowa. Firma proponuje dostawę za 45 303 079 zł. Tramwaj ma mieć 100 proc. niskiej podłogi, a dostawy mają być do 18 miesięcy. ToT
10,5 miliona złotych kosztowały nowe autobusy marki Solaris LR, które kursowały będą pomiędzy Prawobrzeżem a Lewobrzeżem
Nowoczesne autobusy zaprezentowano w poniedziałek na Jasnych Błoniach. Pojazdy wyposażone są w ekologiczne, emitujące niewielką ilość szkodliwych spalin silniki diesla o pojemności bliskiej 10 litrów. Wydzielają taką samą ilość szkodliwych substancji, jak wdzierające się na rynek motoryzacyjny silniki hybrydowe. Wszystkie trafią do Przedsiębiorstwa Autobusowego „Dąbie”, która obsługuje między innymi rejony Prawobrzeża. Będą jeździły przede wszystkim, jako autobusy pośpieszne.
- Autobusy kosztowały 10,5 miliona złotych netto – informują urzędnicy. – 6 milionów przeznaczono z budżetu miasta. Pozostał kwotę będzie spłacać spółka z własnych funduszy. W lutym przyjedzie 10 kolejnych autobusów, tym razem trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica”.
Autobusy mają 18 metrów długości i dysponują niską podłogą. Z pewnością będzie to duże ułatwienia dla osób starszych i niepełnosprawnych. Są w pełni klimatyzowane. Posiadają monitoring, zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny. W środku nad bezpieczeństwem czuwało będzie pięć kamer.
- To, co dzieje się w autobusie będzie nagrywane na dyskach twardych i przechowywane w firmie do siedmiu dni – mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie". – Później dane będą nadpisywane. Autobusy na ulice wyjadą już w przyszłym tygodniu.
Sołtysiak zdradza, że już teraz planuje zakup kolejnych autobusów. W styczniu 2010 roku SPA „Dąbie” sprowadzi ich 12. Wśród nich będą 12 i 18-metrowce.
W Szczecinie obecnie trwa również przetarg na zakup niskopodłogowych, nowoczesnych tramwajów.
wszystko fajnie w tych autobusach ale z zewntarz...
10,5 miliona złotych kosztowały nowe autobusy marki Solaris LR, które kursowały będą pomiędzy Prawobrzeżem a Lewobrzeżem
Nowoczesne autobusy zaprezentowano w poniedziałek na Jasnych Błoniach. Pojazdy wyposażone są w ekologiczne, emitujące niewielką ilość szkodliwych spalin silniki diesla o pojemności bliskiej 10 litrów. Wydzielają taką samą ilość szkodliwych substancji, jak wdzierające się na rynek motoryzacyjny silniki hybrydowe. Wszystkie trafią do Przedsiębiorstwa Autobusowego „Dąbie”, która obsługuje między innymi rejony Prawobrzeża. Będą jeździły przede wszystkim, jako autobusy pośpieszne.
- Autobusy kosztowały 10,5 miliona złotych netto – informują urzędnicy. – 6 milionów przeznaczono z budżetu miasta. Pozostał kwotę będzie spłacać spółka z własnych funduszy. W lutym przyjedzie 10 kolejnych autobusów, tym razem trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica”.
Autobusy mają 18 metrów długości i dysponują niską podłogą. Z pewnością będzie to duże ułatwienia dla osób starszych i niepełnosprawnych. Są w pełni klimatyzowane. Posiadają monitoring, zarówno zewnętrzny, jak i wewnętrzny. W środku nad bezpieczeństwem czuwało będzie pięć kamer.
- To, co dzieje się w autobusie będzie nagrywane na dyskach twardych i przechowywane w firmie do siedmiu dni – mówi Włodzimierz Sołtysiak, prezes Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego "Dąbie". – Później dane będą nadpisywane. Autobusy na ulice wyjadą już w przyszłym tygodniu.
Sołtysiak zdradza, że już teraz planuje zakup kolejnych autobusów. W styczniu 2010 roku SPA „Dąbie” sprowadzi ich 12. Wśród nich będą 12 i 18-metrowce.
W Szczecinie obecnie trwa również przetarg na zakup niskopodłogowych, nowoczesnych tramwajów.
wszystko fajnie w tych autobusach ale z zewntarz...
e,bez przesady,są ok. rozumiem że będą kursować tylko na pośpiechach A<B<C,itd?
'Ludzie, w których może jeszcze tkwi iskierka ludzkości, uczuć ludzkich, opamiętajcie się! Usłyszcie mój krzyk, krzyk szarego, zwyczajnego człowieka, syna narodu, który własną i cudzą wolność ukochał ponad wszystko, ponad własne życie, opamiętajcie się! Jeszcze nie jest za późno!"
Odwagę, bym mógł zmieniać rzeczy, które mogą i powinny być zmienione,
Łagodność, bym akceptował rzeczy, które nie mogą być zmienione i
Mądrość, bym umiał odróżnić jedne rzeczy od drugich.
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.