Do rozpoczęcia sezonu 2 tygodnie, lato w pełni piękna pogoda za oknem, a tymczasem jakichś widocznych działań marketingowców ni widu ni słychu.
1) Napój ' Moc Portowców ' - teraz byłby kupowany pewnie jeszcze chętniej w takie upały, tymczasem absolutnie nigdzie nie można go dostać - koniec z dystrybucją?
2) Gadżety - ta ostatnia smycz wygląda całkiem fajnie, ale gdzie są jakieś wakacyjne gadżety? czapki, koszulki z krótkim rękawem itp. itd. przecież popyt na nie byłby również bez wątpienia spory, a tam absolutnie nic się nie dzieje w tym kierunku (nie liczę tych koszulek dla dzieciaków - pomysł fajny, ale co by nie było to jest kibicowska nisza).
3) Karnety - cena spadła i teraz opłaca się kupować karnety (spadku cen raczej marketingowi przypisać nie można) - no i co dalej? Żadnej reklamy, tylko suche przedstawienie faktów na stronach internetowych i lokalnej prasie. Paru moich znajomych, którzy na co dzień nie odwiedzają serwisów piszących o Pogoni dowiedziało się ode mnie o niższych i atrakcyjnych cenach karnetów na tą rundę i rozważają możliwość ich kupna. Założę się, że jakieś plakaty na mieście, w telewizji, czy ten sławetny jeżdżący samochód z reklamą zrobiłyby swoje.
W którymś z polskich klubów (nie pamiętam już o który chodziło) z karnetami związana była taka fajna sprawa, że każdy posiadacz karnetu brał udział w losowaniu nagród (nie były to jakieś spektakularne nagrody - gadżety klubowe i chyba aparaty z niższej półki) - niby taka prosta rzecz, dużo wkładu finansowego nie potrzeba, a na pewno parę osób więcej by skłoniło to do zakupu nad karnetem.
Sezon ogórkowy się kończy i teraz kiedy jest czas i można by zadziałać solidnie na rynku i pozyskać nowych kibiców to marketing śpi i nie robi nic w tym kierunku - czy tak powinien działać ten sektor w klubie, który ma aspiracje ekstraklasowe? Bo lepsze działa marketingowe to widać nawet u niektórych klubów grających ligę niżej.
Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 15/07/2010 21:23
eF^ myślę, że nie tylko Ty jesteś zażenowany postawą zespołu marketingowego. Problem w tym, że skoro przez tyle czasu nie było żadnych symptomów zajebistego marketingu, to raczej w przyszłości też nie mamy na co liczyć, dopóki nie będzie personalnych zmian w ich kadrze. Byłem wczoraj na stadionie, zauważyłem "fan shop" i co widzę przyklejoną kartkę formatu A4, z informacją, że jest obniżka na asortyment albo coś w ten deseń. No sorry, ale nawet najprostszej rzeczy nie potrafią zrobić, bo nie dość, że lipnie to wygląda, to jeszcze przekaz informacji wręcz powalający.
Sam zauważyłeś, że trzeba by rozreklamować karnety, które jak dla mnie mogłyby się sprzedać chyba w rekordowej ilości. a co mamy bilbordów brak, plakatów brak, w radiu i tv reklam brak, w gazetach też chyba brak.
Zero pomysłowości, zero innowacyjności, zero przebojowości i tych zer można wypisywać i wypisywać. Tak oto wygląda klubowy marketing.
Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 15/07/2010 21:51
Może telewizja niekoniecznie (bo regionalną ogląda niewielu sympatyków sportu, a na stację ogólnopolską nas nie stać) ale np. kolorowa reklama w Głosie i Kurierze na 1/4 lub 1/8 strony to nie jest duży wydatek a dzięki temu przekaz pójdzie w całe województwo. Dodam tylko że w tak sporym ogłoszeniu można zamieścić naprawdę wiele fajnych ciekawostek. Martuchna tu masz ode mnie namiary - KLIK i KLIK - także od poniedziałku siedzisz na telefonie i umawiasz terminy emisji.
Ostatnio edytowany przez: Sampaio, 15 lipca 2010, 21:58 [1 raz(y)]
Statystycznie gołąb żyje tylko kilka lat (choroby, wypadki i ogólnie "ciężkie życie")
Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 15/07/2010 22:47
Martuchna pewnie lezy gdzies na plazy. Marketing? Co to jest?
Zero pomyslów, plakac sie chce. A gdyby ten pseudomarketing scisnal poslady to by mogli zaskoczyc. Ale po co. Kasa co miesiac jest. To jest najwazniejsze. Obudzcie i ruszcie sie wreszcie !! Czego wam potrzeba? Pomyslów? Tutaj mozecie ich zyskac masowo.
przed niektórymi spotkaniami były reklamy zachęcające do przyjścia na stadion może ciut mniejsze niż billboard ale zawsze "coś" było widać, nie wiem czy to taki problem żeby zrobić podobnie z karnetami? zawsze to zwiększy popyt no ale Martuchna wie lepiej....
Jeszcze dzisiaj wchodzę na oficjalkę a tam kurwa zdjęcia klubowe w strojach wyjazdowych....
"Racja jest jak dupa, każdy ma swoją" "Panie Marszałku a jaki program tej partii? - Najprostszy z możliwych, bić kurwy i złodziei, mości hrabio" J Piłsudski
"W sferze sportowej mam całkowite zaufanie do Grzegorza Smolnego [wiceprezesa Pogoni]. Uważam, że jest jednym z najlepszych dyrektorów sportowych w Polsce."
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.