Nie wiem czy chodziło o zinę czy nike. Dla mnie najważniejszy jest Herb, a jest zły...Inna sprawa, że sam wygląd (usytuowanie napisów sponsorów itp.) tej koszulki to jest nieporozumienie.
Te koszulki powstały przecież dwa lata temu i wtedy jeszcze taki herb jak na tych strojach był uznawany za oficjalny. Co do sponsorów to się zgodzę Bosman wciśnięty na siłę wiosną 2008 na koszulkę...
Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 22/10/2009 12:16
Mnie wcale to nie dziwi. Przecież wiadomo od wielu lat które kluby mają największe możliwości rozwoju i potencjał kibiców. Mogą sobie pisać wszyscy co chcą, ale w ostatecznym rozrachunku i tak liczy się to kto ma najlepiej rozbudowany ruch kibiców. Właściciele się zmieniają, miejsca w tabeli czy ligi też, ale wyniki są zawsze takie same. Czołowka w Polsce (tak pokazuję wszelkie badania, a nie odczucia) to zawsze w kolejności Legia, Wisła, Widzew (czyżby zapomnieli), Lech i Pogoń. Jak widać Lechia się w tej grupie nie mieści, choć wszystko wskazuje, że ma sznase do niej dołączyć jak również Śląsk i Górnik.
Podpisanie umowy z Lechią ma zachęcić kluby z pierwszej piątki do współpracy. Na zasadzie jesteście w czołówce, ale z naszymi pieniędzmi Lechia was minie więc dobrze się zastanówcie.
Jeżeli Lechia dostała 8 mln rocznie, to umowa z Pogonią jest warta około 12-14 mln. Są jednak dwa warunki, jeden podstawowy bez stadionu wypadamy z gry. Drugi dotyczący samej kwoty przy dobrym zarządzaniu jesteśmy warci 12-14 mln, przy obecnym wyceniają nas na około 6 mln. Obawiam się, żeby jakiś desperat nie podpisał umowy przy dzisiejszej wycenie i zablokował na wiele lat możliwości ruchu.
Ale to jest faktyczna wycena czy na zasadzie "wydaje mi się, że..."? Pamiętajmy, że mówimy tutaj o wycenie określonych wartosci niematerialnych, ciężko porównywalnych, których wartość jest równa najlepszej ofercie rynowej. a tej narazie Pogoń nie otrzymała...
Zgadzam się z Rojem, że marka Dumy Pomorza może być wyceniana wyżej od wartości Lechii. Wiadomo, że marketingowo nie osiągniemy poziomu Legii czy Wisły, których popularność należy oceniać w perspektywie "ogólnopolskiej", a nie "lokalnej/regionalnej". Wykreowanie tzw. "goodwill" wymaga jednak poniesienia określonych nakładów, wybudowania nowego stadionu, a przede wszystkim posiadania konkretnej wizji budowy klubu.
Niestety, obecny management klubu tkwi mentalnie i merytorycznie na poziomie 3-4 ligi (używając starej nomenklatury). Prawdopodobnie jest to spowodowane krótkoterminową strategią polegającą na "odświeżeniu/odkurzeniu" marki przy jak najmniejszych nakładach, a następnie zbyciu udziałów inwestorowi docelowemu.
Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 22/10/2009 23:11
RAF-ek twój informator był dla nas łaskawszy 5g wydaje się oznacza tyle ile sie mówi w kręgach zbilżonych do płacącego. "Płacący" zlecił badania rynkowe i u nas stwierdzono to co zawsze duży potencjał, ale słabo zarządzany, do tego brak stadionu i grę nie w Ekstraklasie (choć to im nie przeszkadza- bo może będzie taniej).
Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 23/10/2009 03:21
Tą droga podążą ci, którzy sobie sami nie radzą (Śląsk z innych powodów też mi się wydaje , że może w to wejść). Dla klubów dobrze ściągających sponsorów kwota 8 mln rocznie nie robi wrażenia. Niewiele mniej ma Jagielonia, a 2 razy tyle Lech.
Wracając do Pogoni to nawet bym rozmow nie zaczynał bo stawki będą tylko rosły, a Lechia przez 10 lat już wiecej z tego tytułu nie zarobi.
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.