Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 09/05/2008 21:18
Siedzę w Poznaniu i widzę pełno bilboardow , tramwaje a na nich reklamy Głosu Wielkopolskiego czy Pozmeatu z kibicami Lecha, właśnie pojawiły się reklamy zestawów kibicowskich z możliwością wylosowania biletów na Euro 2008 czy też reklama kart kredytowych Lecha. W Gazecie Wyborczej i Głosie Wielkopolskim są specjalne dodatki tylko o Lechu. W każdym sklepie, najmniejszej budzie z piwem jest reklama Warka z Lechem itp. itd.
Naprawdę da się coś zrobić. Trzeba tylko chcieć.
Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 09/05/2008 21:59
To ilu fanów jest na stadionie, a ilu w rzeczywistości to są dwie różne kwestie. I lepiej przyzwyczajać fanów do tego, że to wszystko już jest niż w ekstraklasie się obudzić. Lepiej być przygotowanym.
Podoba mi się pomysł, a nie klub.
Pamiętam artykuł o hiszpańskim kibicu, który stwierdził: "Można zmienić żonę, można zmienić wyznanie, ale klubu, któremu się kibicuje się nie zmienia'
tak a wiesz ze na Lechu pare lat temu jak mieli chu... a nie wyniki nie chodziło 27 tys ludzi ?
w ogóle koniec tematu marketingu innych klubów, jutro na mecz i tyle chcesz pomóc klubowi, to wez jutro ze sobą paru znajomych
pozdrawiam.
A kiedy Lech był ostatni raz mistrzem? Pogoń była w 1 lidze, ale marketingu nie miała raczej nigdy dobrego w ostatnich 10 latach.
A to przykład jednego z działań kibiców Lecha http://www.energialecha.pl/
To nie chodzi o to czy się komuś fora pomyliły, bo ten ktoś unaocznia przykładami jak wygląda to akurat w klubie który prawie zawsze miał dobry marketing i niema co się oszukiwać są najlepsi w tym. Żeby kogoś prześcignąć zawsze wzorujesz się na najlepszych. Przy 4 lidze też da się robić zajebiste rzeczy, ale władze klubu raczej się tym nie interesują co miałem okazje sam zobaczyć, raczej szukają frajerów do roboty za która sami powinni się zabrać - niestety taka prawda. Stowarzyszenie Portowcy jakoś potrafi, a klub tylko się przygląda czy ktoś coś zrobi, bo własnych działań ma niewiele, mimo że ludzie naprawdę chcą im pomóc i podsuwają wiele pomysłów, a nawet sposób ich realizacji.
Ale czemu wy wszyscy bijecie do tego Poznania, poznań to, poznań tamto.
Z kogoś trzeba czerpać wzorce ...
No to czas chyba sobie coś przypomnieć...
Siedzę w Poznaniu i widzę pełno bilboardow ,
Za czasów pierwszej ligi również u nas było ich sporo, z resztą teraz też nie jest źle jak na klub 4 ligowy. Duże bannery reklamowe + plakaty na mieście, jak na 4 ligę wystarczą.
tramwaje a na nich reklamy Głosu Wielkopolskiego czy Pozmeatu z kibicami Lecha,
Mamy własny tramwaj bez reklamy gazet...
właśnie pojawiły się reklamy zestawów kibicowskich z możliwością wylosowania biletów na Euro 2008 czy też reklama kart kredytowych Lecha.
Karty też u nas były i nie jestem pewien, czy na upartego Dominet nadal by ich nie wydał.
W Gazecie Wyborczej i Głosie Wielkopolskim są specjalne dodatki tylko o Lechu.
Takie rzeczy były u nas przerabiane już kilkanaście lat temu (Głos Sportowy), nie mówiąc już o własnej gazecie, która była za czasów pseudosponsorów.
W każdym sklepie, najmniejszej budzie z piwem jest reklama Warka z Lechem itp. itd.
U nas jest Bosman. Swoją droga poznaniacy bardzo łatwo przerzucili się z Lecha na Warkę...
Naprawdę da się coś zrobić. Trzeba tylko chcieć.
I tu się zgodzę, tylko trzeba pamiętać, że wszystko to co opisałeś to marketing. W marketingu jedną z ważniejszych rzeczy jest grupa docelowa. W obecnej sytuacji Pogoni znacznie się zmniejszyła stąd porównywanie sytuacji klubu grającego o v-ce mistrza, a odbudowującej się drużyny w 4 lidze jest śmieszne.
Podniecacie się tym Lechem, jakby nie wiadomo co wymyślił. Oprawy, publiczność itp. itd. Spójrzcie czasami na fotogalerię na tej stronie, sprzed kilku lat, a zobaczycie, że to co się dzieje w Poznaniu, u nas też już było przerabiane.
Jesteśmy w dołu, ale nie oznacza to, że za klika lat będzie na odwrót...
Za czasów pierwszej ligi również u nas było ich sporo, z resztą teraz też nie jest źle jak na klub 4 ligowy. Duże bannery reklamowe + plakaty na mieście, jak na 4 ligę wystarczą.
Zapomniałeś dodać bilboardów które w miesiącu lutym życzyły Wesołych Świąt Bożego Narodzenia. Lepszą kampanie bilboardową Pogoń miała w A klasie niż w 4 lidze - kogo to wina? właścicieli Pogoni.
tramwaje a na nich reklamy Głosu Wielkopolskiego czy Pozmeatu z kibicami Lecha,
Mamy własny tramwaj bez reklamy gazet...
Własny tramwaj. A podoba ci się on? Przecież każdy kto z Polski przyjeżdża do nas mówi że to obciach. Napisy zrobione czcionką Ariala - brzydkie, szpecące, mówiąc krótko wstydzę się za taki marketing. Widziałeś kiedyś autobus w Poznaniu z reklamą Lecha? Niema to żadnego porównania.
właśnie pojawiły się reklamy zestawów kibicowskich z możliwością wylosowania biletów na Euro 2008 czy też reklama kart kredytowych Lecha.
Karty też u nas były i nie jestem pewien, czy na upartego Dominet nadal by ich nie wydał.
To akurat się zgodzę karty nie są niczym specjalnym, ale...
Powstał np. Lech Business Club. Na stadionie Lecha wprowadzają karty RFID. LBC dogaduje się z uczelniami wyższymi w Poznaniu, aby tam gdzie wprowadzają nowe legitymacje studenckie (RFID) móc je doładowywac jako karnety na mecze Lecha. Zobacz zo w tym temacie napisałem pół roku temu. Zauważyłem taką samą potrzebę wprowadzenia takich kart (np studenckich), ale niespodziewałem się że akurat Lech juz teraz zacznie to robić u siebie.
Ktoś napisał że na Lecha teraz przychodzi 27 tyś ludzi i że kiedyś tak nie było. Problem jednak w tym że jednak zawsze tam przychodziło dużo ludzi na mecze. Mało tego niech ktoś sprawdzi po ile są teraz bilety na Lechu, ile sprzedali tam karnetów (ponad 10 tysiecy). Po drugie nie tak dawno jak rok temu ktoś wyśmiał tutaj na forum pomysł organizowania spotkań w różnych miastach województwa i organizowania tam Fan Clubów. W WLKP to wychodzi znakomicie, poza tym Fan Clubu dostają dofinansowanie na autokary, a nawet są organizowane darmowe autobusy (podobnie na Wiśle Kraków).
W Gazecie Wyborczej i Głosie Wielkopolskim są specjalne dodatki tylko o Lechu.
Takie rzeczy były u nas przerabiane już kilkanaście lat temu (Głos Sportowy), nie mówiąc już o własnej gazecie, która była za czasów pseudosponsorów.
Dla mnie tez nic specjalnego. Jak najbardziej wykonalne już teraz w Szczecinie.
W każdym sklepie, najmniejszej budzie z piwem jest reklama Warka z Lechem itp. itd.
U nas jest Bosman. Swoją droga poznaniacy bardzo łatwo przerzucili się z Lecha na Warkę...
U nas z kolei też powstał fajny pomysł na najdroższy alkohol na świecie. 60 letnia starka na 60 lecie Pogoni, ale dzięki komu? dzięki Stowarzyszeniu Portowcy. W Poznaniu z kolei produkują napoje energetyczne Lecha, wode źródlaną Lecha. Kibice przerzucili się tam z Lecha na Warkę z wiadomych powodów i uważam to za duży plus dla nich, bo też bym przestał pić piwo które sponsoruje inny klub piłkarski.
Naprawdę da się coś zrobić. Trzeba tylko chcieć.
I tu się zgodzę, tylko trzeba pamiętać, że wszystko to co opisałeś to marketing. W marketingu jedną z ważniejszych rzeczy jest grupa docelowa. W obecnej sytuacji Pogoni znacznie się zmniejszyła stąd porównywanie sytuacji klubu grającego o v-ce mistrza, a odbudowującej się drużyny w 4 lidze jest śmieszne.
Podniecacie się tym Lechem, jakby nie wiadomo co wymyślił. Oprawy, publiczność itp. itd. Spójrzcie czasami na fotogalerię na tej stronie, sprzed kilku lat, a zobaczycie, że to co się dzieje w Poznaniu, u nas też już było przerabiane.
Jesteśmy w dołu, ale nie oznacza to, że za klika lat będzie na odwrót...
[/cytat]
Wymyślił i to sporo. Oprócz Target Group ważne jest aby zatrudniać profesjonalistów a nie tak jak ma to miejsce w Pogoni gdzie jedna z osób jeszcze rok temu buty sprzedawała na straganie. Gdyby nie Klakier to klub miałby nadal obciachowy herb na 60 lecie. Mógłbym jeszcze dużo wymieniać tutaj mankamentów tak jak choćby adres pod jakim znajduje się oficjalna strona Pogoni. Pół roku temu powiedziałem komuś z władz klubu że jest wolna domena Pogoń.net i ta akurat byłaby lepsza od obecnej, ale zlali na to, wchodze na www.pogoń.net miesiąc temu, patrzę, a tu Pogoń Siedlce sobie już ją wykupiła. Pozostaje mi tylko mieć nadzieję że będzie lepiej, właściwie to wierzę w to że będzie kiedyś dobrze, byleby tylko nie było osób w Pogoni które z ciasnoty umysłu i własnych interesów będą blokowali wszelkie dobre inicjatywy.
Tak samo większość zlewa na pomysł zrobienia logo stadionu "Papiricana" (bylibyśmy pierwszym klubem w Polsce, który coś takiego by zrobił). Pjawiają się przy tym argumenty że stadion nosi imię szanowanego przez nas wszystkich Floriana Krygiera. Zgoda. Zawsze będzie to stadion Krygiera, ale logo które jednoczyłoby tysiace kibiców oraz stworzenie pod to całego marketingu od koszulek przez szaliki po rzeczy ktorych jeszcze nikt w Polsce nie robił można by było stworzyć, ale pojawia się to "ale" - czyli osoby które własnie z ciasnoty umysłu blokują takie inicjatywy, bo myslą że logo Papricany byłoby profanacją dla ś.p. Floriana Krygiera.
Ostatnio edytowany przez: IS, 10 maja 2008, 12:29 [4 raz(y)]
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.