Autor
Wiadomość
   Hyde Park -> Komunikacja w Szczecinie << początek   < poprzednia   l   następna >   ostatnia >>     idź na dół   
Cywil
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6929 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 20/04/2011 13:23
Nie wiem po chuj oni kupują te wypasione Swingi z bajerami jak nawet w gorący dzień nie ma włączonej głupiej klimatyzacji mimo że parówa w środku okrutna panuje... W rozklekotanej 105N to się przynajmniej otwiera okna i szyberdach i jest przewiew a tutaj nic...


Zawa
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 5861 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 20/04/2011 13:31

  Cywil napisał:  
Nie wiem po chuj oni kupują te wypasione Swingi z bajerami jak nawet w gorący dzień nie ma włączonej głupiej klimatyzacji mimo że parówa w środku okrutna panuje... W rozklekotanej 105N to się przynajmniej otwiera okna i szyberdach i jest przewiew a tutaj nic...



Rozklekotana 105 sama w sobie klimą. Jak Ikarus :D


Plum
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7246 dni

***




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 20/04/2011 14:02

  Cywil napisał:  
Nie wiem po chuj oni kupują te wypasione Swingi z bajerami jak nawet w gorący dzień nie ma włączonej głupiej klimatyzacji mimo że parówa w środku okrutna panuje... W rozklekotanej 105N to się przynajmniej otwiera okna i szyberdach i jest przewiew a tutaj nic...



Pewnie tak jak w Solarisach jest ustawione, że automatycznie się włącza gdy na temperatura na zewnątrz wynosi 25 stopni.


Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 18/05/2011 14:40

  Cytat:  
Szczecin może stracić dofinansowanie na szybki tramwaj?
2011-05-18, 10:15 Autor: Jarosław Gowin

Szczecinowi grozi utrata kilkudziesięciu milionów złotych unijnych dotacji - alarmują rowerzyści.

Według przedstawicieli stowarzyszenia Rowerowy Szczecin, miasto może nie otrzymać dofinansowania unijnego na budowę szybkiego tramwaju. Powód? Źle wykonane plany trasy dla jednośladów, która ma być zrealizowana w ramach inwestycji.

Według Bartosza Skórzewskiego z Rowerowego Szczecina, projektowana ścieżka na ulicy Hangarowej jest zbyt wąska. Skórzewski podkreśla, że projekt trasy nie uwzględnia obowiązujących przepisów, a to może być pretekstem do negatywnego rozpatrzenia wniosku Szczecina o przyznanie dofinansowania na realizację inwestycji. - Wzdłuż ulicy Hangarowej powinna przebiegać dwukierunkowa droga rowerowa. Projektanci przewidzieli ruch rowerowy tylko w jedną stronę, co jest związane z tym, że przestrzeń dla rowerzystów i pieszych jest zbyt wąska na tym moście. To jest niezgodne z polskimi przepisami. Unia Europejska nie dofinansuje budowy szybkiego tramwaju, jeśli projekty będą niezgodne z przepisami - tłumaczy Skórzewski.

Skórzewski podkreśla, że już kilkukrotnie informował urzędników o błędach w projekcie. - Na spotkaniu urzędnicy zapierali się, że droga jest dobrze zaprojektowana, natomiast trzeba wprowadzić zmiany w projekcie. Wszystko zależy teraz od Urzędu Miejskiego - dodaje Skórzewski.

Według radnego Marka Duklanowskiego, który wziął udział w ostatnim posiedzeniu na temat ścieżek rowerowych w magistracie projekt ścieżki jest zgodny z przepisami. Duklanowski podkreślił, że w tym miejscu nie ma potrzeby budowy szerszej trasy dla rowerów. - To jest miejsce tranzytowe i tu może poza panią z pieskiem o 22 nie będzie się pojawiało dużo ludzi - uważa Duklanowski.

Komentarz miasta w tej sprawie mamy poznać jeszcze dzisiaj.



Za Radio Szczecin


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 24/05/2011 20:15
Zmiany w komunikacji miejskiej - propozycje
Bilety na 10 minut, brak opłaty bagażowej, kontrolerzy w mundurach.

EDIT: jeden postulat przegłosowany - nie będzie opłat za bagaż


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 26/06/2011 12:26
Idioci w ZDITM jakich mało... normalnie nóż w kieszeni się otwiera...


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
tribu
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7312 dni

*




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 26/06/2011 12:41

  malcoolm napisał:  
Idioci w ZDITM jakich mało... normalnie nóż w kieszeni się otwiera...


jest niedziela, dzien wolny od myslenia - podpowiedz czym sie tak zbulwersowales bo nie rozumiem?:) ja na tych zdjeciach widze takie szerokie pasy zeby niewidomi mogli sobie ogarnac gdzie nie stac. czy zle mysle?


100% PD
Pgn.
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6420 dni

*




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 26/06/2011 13:51
Chodzi chyba o to, że te wypukłości dla niewidomych są pionowo, a nie poziomo i zamiast informować ich o krawędzi przystanku to prowadzi prosto na tory. Przynajmniej tak mi się wydaje ;)


malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 26/06/2011 14:54
W rzeczy samej Pgn.


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
Plum
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7246 dni

***




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 26/06/2011 16:00

  malcoolm napisał:  
Idioci w ZDITM jakich mało... normalnie nóż w kieszeni się otwiera...



Co za debile. Przystanek pechowy - zburzyłbym go, bo na czwarty i piąty remont szkoda kasy...


Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 26/06/2011 16:59
Najlepsze, że początkowo były dobrze ułożone (progi dla niewidomych równolegle do brzegu peronu).


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
Plum
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7246 dni

***




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 26/06/2011 20:31

  malcoolm napisał:  
Najlepsze, że początkowo były dobrze ułożone (progi dla niewidomych równolegle do brzegu peronu).



W czwartek dobrze - dziś źle. Pewnie źle zamówili materiał i im zabrakło (na długość), więc obrócili dłuższym bokiem do krawędzi peronu i wyszło...


Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 30/06/2011 08:29

  Cytat:  

Upał w autobusie? Decyduje kierowca, ale...

To kierowca włącza klimatyzację, jeżeli uzna, że w autobusie jest za ciepło. Pod warunkiem że w środku jest więcej niż 24 stopnie. Poniżej tej temperatury klima nie zadziała

- Mimo że solarisy mają klimatyzację, to niektórzy kierowcy jej nie włączają - skarży się nasz czytelnik. - W autobusach jest gorąco, w godzinach szczytu nie da się wytrzymać. Czasem nawet jak się poprosi kierowcę, żeby uruchomił, to odpowiada opryskliwie. Czy to sposób na oszczędzanie paliwa kosztem pasażerów?

Okazuje się, że kierowca obowiązku włączania klimatyzacji nie ma, i to od jego subiektywnej oceny zależy, czy już jest za gorąco czy jeszcze nie.

- Zadaniem kierowcy jest monitorowanie temperatury wewnątrz pojazdu - tłumaczy Jacek Remiszewski, kierownik do spraw eksploatacji w Szczecińskim Przedsiębiorstwie Autobusowym Klonowica. - Jeżeli uzna, że jest za ciepło, powinien włączyć klimatyzację.

Jak kierowca ma to sprawdzić? Zdaniem SPA wystarczy, jak na pętli przejdzie się po autobusie i oceni.

- Wbrew temu, co się czasem słyszy, nie mamy żadnych obwarowań, które obciążają kierowcę za używanie klimatyzacji - twierdzi Remiszewski. - Jeżeli sam nie jest pewien, jaką decyzję podjąć, to zawsze może zadzwonić do dyspozytorni. Albo zapytać pasażerów.

Wsiadamy do autobusu linii 81 na pl. Zwycięstwa. Solaris z klimatyzacją. Okna i szyberdachy pozamykane, od progu czuć przyjemny chłód.

- Codziennie do pracy i z powrotem jeżdżę tą linią - mówi Danuta Kosińska, którą spotykamy w autobusie. - Zwykle temperatura jest dobra, klimatyzacja działa. Zwłaszcza podczas upałów. Bo jak dzień chłodniejszy, to wystarczy okna otworzyć. Ale na innych liniach bywa różnie.

Jak działa klimatyzacja (jeśli jest włączona)? Czujnik uruchamia się automatycznie po włączeniu silnika. Jeżeli kierowca nie wyłączy kontrolki, to temperaturą steruje automat. Kiedy temperatura w autobusie przekracza 24 stopnie, włącza się nawiew. Reguluje do temperatury 22-24 stopnie i się wyłącza.

- Ja nie wyłączam tego przycisku, bo nie mam w tym żadnego interesu - mówi pan Grzegorz, kierowca solarisa. - Pracuję dziewięć godzin, nie widzę powodu, żebym się tu gotował. Nie wiem też, czemu miałbym męczyć pasażerów. Wolę, żeby wysiadali uśmiechnięci niż spoceni i wściekli. Nie wyobrażam sobie, że kierowcy mogą tę klimatyzację wyłączać. A jak jest im zimno, to wyłącznik w kabinie jest osobny.

W szczecińskich przedsiębiorstwach (SPA, Dąbie i Police) jeździ łącznie 260 autobusów. 100 z nich to wyposażone w klimatyzację solarisy.



Za [url]http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34939,9866362,Upal_w_autobusie__Decyduje_kierowca__ale___.html


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 27/07/2011 16:49
Bilety na 10 minut? Jeszcze nie teraz...


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 09/08/2011 08:54

  Cytat:  
Kryzys w komunikacji. Droga ropa rujnuje przewoźników

Wysokie ceny paliwa dają się we znaki publicznej komunikacji w Szczecinie. - Ledwo wychodzimy na zero, skreślamy plany zakupu kolejnych nowych autobusów - przyznaje jeden z miejskich przewoźników. Czy bilety podrożeją? Skończy się raczej na cięciu linii autobusowych

Kierowca Michał Sargalski tankuje autobus linii 63. Spółki autobusowe kupują olej napędowy taniej niż na stacjach benzynowych (za ile - to tajemnica handlowa), ale i tak wzrost cen rujnuje ich finanse

Krzysztof Putiatycki, prezes SPA Klonowica, jednej z trzech spółek autobusowych, które wożą szczecinian, ma już wyliczenia pokazujące skutki gwałtownych podwyżek cen oleju napędowego. - W porównaniu z podobnym okresem poprzedniego roku płacimy za paliwo o 17 procent więcej - mówi.


Spółki żyją z tego, co za odbyte kursy zapłaci im Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego. Cena paliwa poszła w górę, ale stawki za tzw. wozokilometr (każda z trzech spółek ma różne, w zależności od wielkości taboru) stoją w miejscu.

- Tniemy koszty, ale i tak wychodzimy co miesiąc w okolicach zera - mówi Putiatycki.

SPA Klonowica oszczędza na wszystkim. - Mamy pieniądze tylko na paliwo, płace i materiały do bieżących napraw - wylicza prezes.

W 2012 r. SPA Klonowica chciała dalej odnawiać tabor. Spółka zakładała, że kupi dziesięć nowych autobusów przegubowych.

- Teraz te plany odkładamy. Jeśli nic się nie zmieni, 2012 r. będziemy starali się tylko przetrwać - mówi Putiatycki.

"Reżim kosztowy" wprowadził też prezes Szczecińsko-Polickiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego Kazimierz Trzciński.

- Przez pół 2010 r. na paliwa, oleje i smary wydaliśmy 2,8 mln zł. W tym półroczu już 3,2 mln zł - martwi się Trzciński.

Jego zdaniem przy stawkach, za jakie obecnie SPPK jeździ po Policach i do Szczecina, firma da sobie radę do końca roku.

- Co będzie dalej? Nie wiem.

Włodzimierz Sołtysiak, prezes SPA Dąbie, jest w podobnej sytuacji: - Na razie damy sobie radę. Co dalej? Okaże się pod koniec roku - mówi.

Krzysztof Putiatycki uważa, że w 2012 r. trzeba zwiększyć wydatki na komunikację miejską. Tym bardziej że wszystkie trzy spółki mają umowy z ZDiTM ważne tylko do końca roku.

- Stawki muszą być wyższe. W większości dużych miast już je podniesiono, prędzej czy później musi to nastąpić w Szczecinie - mówi Putiatycki.

Jednak w uchwalonym już przez radnych budżecie na przyszły rok pieniędzy na "transport i komunikację" jest mniej niż w tegorocznym. Obecnie do wydania jest 108,3 mln zł. W 2012 r. będzie o 200 tys. zł mniej. Teoretycznie można podwyższyć ceny biletów. Na to jednak na pewno nie zgodzi się PiS, które poprzez "swojego" zastępcę prezydenta Mariusza Kądziołkę odpowiada m.in. za komunikację miejską.

- Podwyżka cen biletów to ostateczność - mówi radny PiS Marek Duklanowski. - To tylko zniechęciłoby szczecinian do korzystania z komunikacji. Część zaczęłaby jeździć na gapę, więc zysk z takiego posunięcia byłby wątpliwy.

PiS chce z Mariuszem Kądziołką "usprawnić" komunikację. Podstawą do reformy ma być jesienne badanie tzw. potoków pasażerskich, które ma pokazać, gdzie, kiedy i ilu pasażerów korzysta z komunikacji miejskiej.

- Trzeba przejrzeć wszystkie linie, być może zlikwidować lub skrócić najmniej rentowne, wożące tylko powietrze - mówi Duklanowski.

Na przykład?

- Chociażby autobus kursujący z ul. Batalionów Chłopskich w okolice ulicy Falskiego w Podjuchach [55 bis - red.] - odpowiada Duklanowski.

To oznacza też ograniczenia w tworzeniu nowych połączeń. Od 1 września ruszy linia 88 łącząca ul. Okulickiego ze Stobnem, ale o utworzeniu linii ze Szczecina do nadoodrzańskich wsi Ustowo, Kurów, Siadło Górne można na razie zapomnieć.

Badania potoków pasażerskich mają też doprowadzić do wprowadzenia nowej taryfy biletowej, w której nowością będzie powrót do biletów dziesięciominutowych. Według zapowiedzi Mariusza Kądziołki, zmiany zaczną obowiązywać od stycznia.

Dlaczego ropa jest droga

To wynika ze światowych cen i osłabiania się złotego wobec innych walut. Wprawdzie wczoraj baryłka ropy potaniała o 3 dolary, ale w dłuższej perspektywie analitycy przewidują kolejne podwyżki. Goldman Sachs rekomenduje inwestorom kupowanie kontraktów na ten surowiec i oczekuje, że baryłka ropy Brent w kontraktach na grudzień 2012 r. będzie kosztowała 130 dolarów. Obecnie kosztuje ok. 106 dolarów.




Za http://szczecin.gazeta.pl/szczecin/1,34939,10085733,Kryzys_w_komunikacji__Droga_ropa_rujnuje_przewoznikow.html#ixzz1UVoHi5VL


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 01/09/2011 07:50
Tramwaj nr 10 powróci do Szczecina :)


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 01/10/2011 13:23

  Cytat:  
Będą nowe tramwaje niskopodłogowe

Minęło już trochę czasu, kiedy do Szczecina trafiły niskopodłogowe tramwaje Swing dostarczone przez firmę PESA. 8 Swingów kursuje na liniach tramwajowych 7 i 8.

Co z kolejnymi tego typu pojazdami? Spółka Tramwaje Szczecińskie ogłosiła przetarg, w którym wyłoniony zostanie najbardziej korzystna oferta banku. Zwycięzca udzieli spółce kredytu na 80 mln złotych – te pieniądze zostaną przeznaczone na zakup nowych niskopodłogowych tramwajów.

Będzie ich prawdopodobnie 22. Tramwaje Szczecińskie zakładają, że nowe tramwaje trafią do Szczecina do końca 2012 roku. Spłata kredytu będzie rozłożona w czasie i potrwa aż do 2023 roku.

Za Do Szczecina trafią nowe niskopodłogowe tramwaje


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7456 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 05/10/2011 12:39

  Cytat:  
Modernizacja infrastruktury tramwajowej już od 2012

Dzisiejszy dzień przynosi dobre wiadomości dla mieszkańców Szczecina, którzy podróżują komunikacją miejską. Do roku 2014 zmodernizowane zostaną główne węzły tramwajowe w mieście.
W końcu doczekamy się remontu torowisk na odcinku od Mostu Długiego do Basenu Górniczego (nie będzie już bujać podczas przejazdem niskopodłogowym tramwajem SWING). Przebudowana zostanie również sama pętla tramwajowa. Mam tu cichą nadzieję, że to będzie kompleksowa przebudowa, uwzględniająca perony dla autobusów wraz z zadaszeniem.

Przebudowane zostaną również tory w ciągu Al. Piastów, węzeł na Bramie Portowej oraz odcinek na trasie Plac Żołnierza – Brama Królewska – Plac Rodła.

Spółka Tramwaje Szczecińskie zapewnia, że w ten sposób poprawimy komfort podróżowania tramwajami – ma być bezpiecznie i cicho. Będą budowane kolejne wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe.

Przypomnijmy: początek pierwszej inwestycji z wyżej wymienionych planowany jest na wiosnę przyszłego roku – będzie to przebudowa na Bramie Portowej.

Modernizacja infrastruktury tramwajowej od 2012


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
U-96
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7960 dni

**




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 05/10/2011 23:04
a co z Potulicka? przeciez ona wyglada jak po defiladzie czolgow..


Szlugi, wóda, gołe baby !
Owczarek
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 5146 dni




Odp: Komunikacja w Szczecinie - 06/10/2011 07:44
Właśnie, przez Potulicką przejeżdzają trzy linie , 1 , 4 ,9 , w godzinach porannych i popołudniowych jeździ tam bardzo dużo osób z pobliskiego gastronomika i ekonomika , a przejazd z przystanku Potulicka do Plac Zawiszy zamiast dwóch minut trwa pięć, tam zimą to dopiero jest porażka, te tory powinny być wymienione jako pierwsze.


 - 1  - 2  - 3  - 4  - 5  - 6  - 7  - 8  - 9  - 10  - 11  - 12  - 13  - 14  - 15  - 16  - 17  - 18  - 19  - 20  - 21  - 22  - 23  - 24  - 25  - 26  - 27  - 28  - 29  - 30  - 31  - 32  - 33  - 34  - 35  - 36  - 

idź do góry   
  Użytkownicy on-line: 0 - Rekord: 102 - 06/04/2010 21:51

 Nie jesteś zalogowany. Możesz czytać forum, jednak aby napisać wiadomość lub zmienić ustawienia musisz się zalogować.
 l: h:


czas wykonania skryptu: 0.08 s. | wersja forum: 2.0-dev [historia]

regulamin | ostrzeżenia użytkowników
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi.
Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.

© Pogoń On-Line 2000-2005