Autor
Wiadomość
   Hyde Park -> The most visionary city in Europe << początek   < poprzednia   l   następna >   ostatnia >>     idź na dół   
Cywil
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7427 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 17/04/2008 04:01

  DJunior napisał:  
szkoda tylko ze ten slupek stoi w lewym dolnym rogu. :) Fota The Best.



Był słupek <czary mary> nie ma słupka ;)

Obrazek jpg wstawiony na forum


Paulvanday
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7665 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 17/04/2008 11:41
Nom fota elegancka :)


Szczecin moim miastem,Pogon moim zyciem
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7236 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 17/04/2008 13:07

  nowa od nowa napisał:  
Panowie to co zobaczyłem doprowadziło mnie do rozpaczy. Może się ktoś obrazi ale takie prezentacje to niektóre firmy potrafią zrobić w tydzień. I na różne tematy.

(..)

Na koniec chciałbym na podkreślenie słabosci tego projektu zaproponować iż za 40 000 zł. netto jestem w ciągu miesiąca przygotować o wiele lepszą, alternatywną prezentację z głębszą wizją rozwoju naszego miasta. Bo jak wspomniałem tego typu prezentacje tworzy sie w niektórych firmach dla relaksu lub sprawdzenia nowego sprzętu a nie do poważnych przędsiemwzięć.




Że tak powiem... co Ty piszesz :) Zastanów się jaki to jest proces, że nie wymyśla żadna dobra firma w tydzień czasu takiej strategii, którą trzeba poprzedzić badaniami. Sam będąc projektantem, plastykiem, designerem wiem że logo przygotowuje się w procesie co najmniej dwumiesięcznym i wybiera się je nie na zasadzie czy jest ładne, tylko na zasadzie czy po tych dwóch miesiącach Twoje oko się do tego loga przyzwyczai. Często jest tak że po tym czasie są odrzucane te loga, które niby zostały wybrane za pierwszym razem. Druga sprawa to badania na ludziach nie tylko co do tego jak widza miasto, ale co do marki.

Nie lubie takich malkontenckich wpisów, (gdzie jeszcze na początku walisz takie babole) bo jeszcze gdyby on coś wnosił tak jak ten wpis z forum GW który zamiescił tutaj malcoolm (a z którym sie nie zgadzałem) to co innego.

W miesiąc to możesz sobie fujarke wyrzeźbić, ale na pewno żadna poważnie się traktująca firma nie przeprowadzi czegoś takiego w miesiąc czasu, a wiem co mówię. Poza tym radze zajrzeć w realizacje tej firmy dowiedzieć się w jaki sposób wygrała w przetargu na marke Szczecina i jakie już ma dokonania ;)

Ps. Oczywiście bez napinki ;)

Jeśli chodzi natomiast o samą prezentacje tego to troszeczke masz racje że slajdy powinny być inaczej ułożone i bardziej dopracowane, ale jeśli chodzi o same logo, herb, wizję promocyjną to uważam że niema się do czego czepiać - jest ona bardzo dobra.

Na jej temat pozytywnie wypowiadają się także specaliści. Można przeczytać tutaj:

http://miasta.gazeta.pl/szczecin/1,34939,5126789.html

Ostatnio edytowany przez: IS, 17 kwietnia 2008, 14:17 [6 raz(y)]


Olaf
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 8352 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 17/04/2008 16:02

  IS napisał:  

  nowa od nowa napisał:  
Panowie to co zobaczyłem doprowadziło mnie do rozpaczy. Może się ktoś obrazi ale takie prezentacje to niektóre firmy potrafią zrobić w tydzień. I na różne tematy.

(..)

Na koniec chciałbym na podkreślenie słabosci tego projektu zaproponować iż za 40 000 zł. netto jestem w ciągu miesiąca przygotować o wiele lepszą, alternatywną prezentację z głębszą wizją rozwoju naszego miasta. Bo jak wspomniałem tego typu prezentacje tworzy sie w niektórych firmach dla relaksu lub sprawdzenia nowego sprzętu a nie do poważnych przędsiemwzięć.




Że tak powiem... co Ty piszesz :) Zastanów się jaki to jest proces, że nie wymyśla żadna dobra firma w tydzień czasu takiej strategii, którą trzeba poprzedzić badaniami. Sam będąc projektantem, plastykiem, designerem wiem że logo przygotowuje się w procesie co najmniej dwumiesięcznym i wybiera się je nie na zasadzie czy jest ładne, tylko na zasadzie czy po tych dwóch miesiącach Twoje oko się do tego loga przyzwyczai. Często jest tak że po tym czasie są odrzucane te loga, które niby zostały wybrane za pierwszym razem. Druga sprawa to badania na ludziach nie tylko co do tego jak widza miasto, ale co do marki.



U Ciebie wazniejsze opakowanie niż sam przekaz. Co komu przyjdzie po bóg wie którym logu tego miasta? Teraz na papierach urzędowych miasta ma być herb jedno logo drugie logo, wg mnie to jest przerost formy nad treścią. Jeżeli mamy herb miasta to jego trzeba używać, a nie jakieś zamienniki.



  Cytat:  
W miesiąc to możesz sobie fujarke wyrzeźbić, ale na pewno żadna poważnie się traktująca firma nie przeprowadzi czegoś takiego w miesiąc czasu, a wiem co mówię. Poza tym radze zajrzeć w realizacje tej firmy dowiedzieć się w jaki sposób wygrała w przetargu na marke Szczecina i jakie już ma dokonania ;)

Ps. Oczywiście bez napinki ;)

Jeśli chodzi natomiast o samą prezentacje tego to troszeczke masz racje że slajdy powinny być inaczej ułożone i bardziej dopracowane, ale jeśli chodzi o same logo, herb, wizję promocyjną to uważam że niema się do czego czepiać - jest ona bardzo dobra.


Proszę Cię co w tej prezentacji i pomyśle na Szczecin jest pionierskiego nad czym trzeba się długo zastanawiać. Przecież zaprezentowana wizja to nic innowacyjnego to powrót do korzeni tego miasta. Wystarczy średnia znajomość historii Szczecina by wiedzieć, że środek ciężkości tego miasta był nad Odrą, czego znikome resztki możemy do dzisiaj oglądać. Takie prezentacje to prezydent powinien przedstawić w czasie kampanii wyborczej, wtedy byłoby to na miejscu. Dziś niestety jest 1,5 roku po wyborach, a konkretów działalności pana Krzystka żadnych. Ciągle same wizje i inne cuda.


Pieniądze to nie wszystko.... potrzebne są jeszcze złoto i diamenty.
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7954 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 17/04/2008 16:16
fotka jest nie moja, znalazlem ja na forum pszystanku - szacunek dla autora


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7236 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 17/04/2008 19:52

  Olaf napisał:  


U Ciebie wazniejsze opakowanie niż sam przekaz. Co komu przyjdzie po bóg wie którym logu tego miasta? Teraz na papierach urzędowych miasta ma być herb jedno logo drugie logo, wg mnie to jest przerost formy nad treścią. Jeżeli mamy herb miasta to jego trzeba używać, a nie jakieś zamienniki.


Czym jest logo a czym jest herb? Mam wrażenie że zupełnie nie wyczuwasz niuansu już nie tylko między herbem a logiem, ale ogólnie w kwestii tego jak Szczecin się promował wcześniej, a jak się będzie promował teraz, a przede wszystkim jakie ma to niebagatelne znaczenie dla miasta i regionu.

Został zmieniony herb miasta na herb bardziej lapidarny w formie plastycznej, bo dziś taka jest tendencja w promocji wszystkiego co chcesz dobrze sprzedać, tendencja zdeterminowana przez chęć wybicia się każdej firmy spośród tysięcy (za taką dużą mega firme można traktować miasto Szczecin) i takie podejście zawsze jest godne uwagi tym bardziej jeśli strategia jest dobrze opracowana. To świadczy o tym że władze miasta zaczynają rozumieć fakt, że żeby być skutecznym, przyciągać inwestorów muszą zaistniec w ogólnej świadomości społecznej w świadomosci developerów, inwestorów, turystów itd. poprzez ujednolicony przekaz i identyfikacje wizualną na którą składają się czynniki marketingu,psychologii, public relations, graficznej prezentacji projektu.

...bo czy wyobrażasz sobie, żeby dziś prezydent miasta rozmawiając z poważnymi inwestorami posługiwał się 18 wiecznym herbem? To trochę śmieszne tym bardziej jeśli dziś zabiegamy o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016, a więc jakbyś nie wiedział to to jest herb oficjalny miasta, ale do promocji jest potrzebne także hasło i logo (nie mylić z herbem).
Zarzucasz hasłem typu "przerost formy nad treścią". Hmm może nie masz wiedzy co do tego jak Wrocław, który był porównywalnie tak samo nudnym miastem jak Szczecin 10 lat temu zaczął się promować po to żeby ściągnąć inwestorów. Z prezydenta Zdrojewskiego wszyscy się śmiali jak ten zamieścił ogłoszenie o Wrocławiu w New York Times. Mówili że wariat, skończony głupek i że ma poroniony pomysł bo promuje miasto, które oprócz tego co wybudowali mu Niemcy (najwieksza w Rzeszy Hala Ludowa, czy stare miasto) niema nic do zaproponowania i niewiele zrobiło przez 50 lat. No to minęły dwa lata i prezydent Zdrojewski mógł im odpukac w głowę i pokazac że bardzo się ci wszyscy malkontenci mylili. Sukces Wrocławia polegał właśnie na takiej strategii w której władze miasta dążyły do tego aby o Wrocławiu duzo pisano. Zgłaszali Wrocław do expo dwukrotnie, ale bezskutecznie, a mimo to okazało się że tyle właśnie wystarczyło. No to sobie teraz porównaj promocje Wrocławia ktora jeszcze w dodatku była troche prymitywna do promocji Szczecina która ma, a właściwie będzie mieć miejsce teraz. Stwierdzam że w końcu ktoś mądry z tych władz miasta powiedział że czas skończyć z "epoką kamienia łupanego" i trzeba promować się tak skutecznie jak Wrocław 10 lat temu, aby coś osiągnąć.

Więc potwierdzam że dla mnie jako projektanta, ale w ogóle szczecinianina ważny jest i przekaz i opakowanie. Tym bardziej autentyczny jest dla mnie ten przekaz, bo miasto w nim jasno zakomunikowało że niema np obiektów na światowym poziomie, ale ma wizję ściągniecia takich architektów i inwestycji, które tą tendencje przełamią. Nie należę to ludzi naiwnych, tez kieruje sie zasadą że póki nie zobacze to nie uwierzę, ale taka promocja akurat może przynieść skutek tym bardziej że przełamujemy stereotypowe myślenie, a mianowicie taką że kończymy z myśleniem typu "granica polski kończy się na Szczecinie" - ten projekt pokazuje jasno że Szczecin faktycznie ma ambicje na stanie się poważnym nadbałtyckim ośrodkiem, swoistym centrum przyciągającym obcokrajowców.



  Olaf napisał:  



Proszę Cię co w tej prezentacji i pomyśle na Szczecin jest pionierskiego nad czym trzeba się długo zastanawiać. Przecież zaprezentowana wizja to nic innowacyjnego to powrót do korzeni tego miasta. Wystarczy średnia znajomość historii Szczecina by wiedzieć, że środek ciężkości tego miasta był nad Odrą, czego znikome resztki możemy do dzisiaj oglądać. Takie prezentacje to prezydent powinien przedstawić w czasie kampanii wyborczej, wtedy byłoby to na miejscu. Dziś niestety jest 1,5 roku po wyborach, a konkretów działalności pana Krzystka żadnych. Ciągle same wizje i inne cuda.



Gdyby to była wizja z kampanii wyborczej i cheć wypromowania się polityka to bym własnie w taką wizję nie uwierzył, ale że właśnie jest to półtora roku po rządach Krzystka, którego nie jestem jakimś zwolennikiem, ale widze w nim otwartość na pomysły i chęć dokonania tych rzeczy to jednak zaczynam w to wierzyć. Zreszta oceniasz jego półtora roku, ocen lepiej ileś lat Jurczyka, Koćmiela i innych panów którzy własnie nie mieli naet tej wizji o której tutaj napisałes (tak oczywistej dla mieszkańców ale mało oczywistej dla władz miasta wtedy). Wizji podporzadkowanej zdrowemu rozsadkowi i rzeczy oczywistej żeżeby miasto się rozwijało musi skierowac spowortem swoj środek ciężkości na to od czego przez kilkadziesiat lat było odwrócone plecami, czyli ogólnie mówiac na "wodę".

Ostatnio edytowany przez: IS, 17 kwietnia 2008, 20:04 [3 raz(y)]


malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7954 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 17/04/2008 20:02
kolejny hdr z pszystanku. Tym razem Zamek
Obrazek jpg wstawiony na forum


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7954 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 17/04/2008 23:34
ankietka o wizji Szczecina


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
Arathorn
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 8045 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 00:32

  malcoolm napisał:  
kolejny hdr z pszystanku. Tym razem Zamek
Obrazek jpg wstawiony na forum



Widzę, że autor szaleje z obiektywem Rybie Oko. ;)
Bardzo ładne zdjęcia.


Marynarzyk
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6755 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 00:34

  Arathorn napisał:  

  malcoolm napisał:  
kolejny hdr z pszystanku. Tym razem Zamek
Obrazek jpg wstawiony na forum



Widzę, że autor szaleje z obiektywem Rybie Oko. ;)
Bardzo ładne zdjęcia.



Nasze Miasto jest piękne:D


POGOŃ & LEGIA
Olaf
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 8352 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 13:52

  Olaf napisał:  


U Ciebie wazniejsze opakowanie niż sam przekaz. Co komu przyjdzie po bóg wie którym logu tego miasta? Teraz na papierach urzędowych miasta ma być herb jedno logo drugie logo, wg mnie to jest przerost formy nad treścią. Jeżeli mamy herb miasta to jego trzeba używać, a nie jakieś zamienniki.



  IS napisał:  
Czym jest logo a czym jest herb? Mam wrażenie że zupełnie nie wyczuwasz niuansu już nie tylko między herbem a logiem, ale ogólnie w kwestii tego jak Szczecin się promował wcześniej, a jak się będzie promował teraz, a przede wszystkim jakie ma to niebagatelne znaczenie dla miasta i regionu.

Został zmieniony herb miasta na herb bardziej lapidarny w formie plastycznej, bo dziś taka jest tendencja w promocji wszystkiego co chcesz dobrze sprzedać, tendencja zdeterminowana przez chęć wybicia się każdej firmy spośród tysięcy (za taką dużą mega firme można traktować miasto Szczecin) i takie podejście zawsze jest godne uwagi tym bardziej jeśli strategia jest dobrze opracowana. To świadczy o tym że władze miasta zaczynają rozumieć fakt, że żeby być skutecznym, przyciągać inwestorów muszą zaistniec w ogólnej świadomości społecznej w świadomosci developerów, inwestorów, turystów itd. poprzez ujednolicony przekaz i identyfikacje wizualną na którą składają się czynniki marketingu,psychologii, public relations, graficznej prezentacji projektu.


Po pierwsze. Zdecyduj się czy mamy nowy herb miasta czy nowe logo. Skoro na dokumentach ma się pojawiać i dotychczasowy herb i nowe loga to dla mne jest to taki przerost formy nad treścią. Właśnie zamazujący jasność przekazu o którym wyżej napisałeś.Twój Wrocław na który się powołujesz też ma logo ale nijak nie przypomina herbu miasta. Po co tworzyć logo podobne do herbu? Po drugie wypraszam sobie być dywagował o tym czego rozumiem a czego nie. Po trzecie mieszkając w Szczecinie sporo lat naoglądałem się już róznych projektów, wizji, makiet itp, więc podchodzę do tego bardzo sceptycznie.




  IS napisał:  
...bo czy wyobrażasz sobie, żeby dziś prezydent miasta rozmawiając z poważnymi inwestorami posługiwał się 18 wiecznym herbem? To trochę śmieszne tym bardziej jeśli dziś zabiegamy o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016, a więc jakbyś nie wiedział to to jest herb oficjalny miasta, ale do promocji jest potrzebne także hasło i logo (nie mylić z herbem).


Możesz się jaśniej wysławiać, bo naprawdę trudno mi moim ciasnym rozumem objąć sens Twojej światłej wypowiedzi. Sam sobie samobója strzelasz. Piejesz z zachwytu nad logiem, który jednak myli się z herbem miasta tak bardzo, że nawet Tobie się te dwa pojęcia mieszają.


  IS napisał:  
Zarzucasz hasłem typu "przerost formy nad treścią". Hmm może nie masz wiedzy co do tego jak Wrocław, który był porównywalnie tak samo nudnym miastem jak Szczecin 10 lat temu zaczął się promować po to żeby ściągnąć inwestorów. Z prezydenta Zdrojewskiego wszyscy się śmiali jak ten zamieścił ogłoszenie o Wrocławiu w New York Times. Mówili że wariat, skończony głupek i że ma poroniony pomysł bo promuje miasto, które oprócz tego co wybudowali mu Niemcy (najwieksza w Rzeszy Hala Ludowa, czy stare miasto) niema nic do zaproponowania i niewiele zrobiło przez 50 lat. No to minęły dwa lata i prezydent Zdrojewski mógł im odpukac w głowę i pokazac że bardzo się ci wszyscy malkontenci mylili. Sukces Wrocławia polegał właśnie na takiej strategii w której władze miasta dążyły do tego aby o Wrocławiu duzo pisano. Zgłaszali Wrocław do expo dwukrotnie, ale bezskutecznie, a mimo to okazało się że tyle właśnie wystarczyło. No to sobie teraz porównaj promocje Wrocławia ktora jeszcze w dodatku była troche prymitywna do promocji Szczecina która ma, a właściwie będzie mieć miejsce teraz. Stwierdzam że w końcu ktoś mądry z tych władz miasta powiedział że czas skończyć z "epoką kamienia łupanego" i trzeba promować się tak skutecznie jak Wrocław 10 lat temu, aby coś osiągnąć.



Manipulujesz moją wypowiedzią jak dobrzy macherzy z GW. Mój przerost formy nad treścią dotyczył dokumentów miejskich a nie strategii. Co mają ze sobą wspólnego moje zarzuty z logami Szczecina do reklamy Wrocławia w New York Time. W swojej percepcji zauważylem tę reklamę tak samo jak innych miast w różnych mediach i reklamę Polski na SKY NEWS.Co do strategii Szczecina zaproponowanej przez prezydenta to może ona mi się do końca nie podobać jej wykonanie, prezentacja i mogę się spierać co do jej punktów, ale generalnie kierunek jest dobry.


  IS napisał:  
Więc potwierdzam że dla mnie jako projektanta, ale w ogóle szczecinianina ważny jest i przekaz i opakowanie. Tym bardziej autentyczny jest dla mnie ten przekaz, bo miasto w nim jasno zakomunikowało że niema np obiektów na światowym poziomie, ale ma wizję ściągniecia takich architektów i inwestycji, które tą tendencje przełamią. Nie należę to ludzi naiwnych, tez kieruje sie zasadą że póki nie zobacze to nie uwierzę, ale taka promocja akurat może przynieść skutek tym bardziej że przełamujemy stereotypowe myślenie, a mianowicie taką że kończymy z myśleniem typu "granica polski kończy się na Szczecinie" - ten projekt pokazuje jasno że Szczecin faktycznie ma ambicje na stanie się poważnym nadbałtyckim ośrodkiem, swoistym centrum przyciągającym obcokrajowców.



Obawiam się, żeby nie wyszło tak jak z projektowaną filharmonią, gdzie niektórzy doszukują się dużych podobieństw do już istniejącej w Belgii."granica polski kończy się na Szczecinie" - ten cytat trochę niefortunny w Twojej wypowiedzi:) Trochę nie logiczny




  Olaf napisał:  



Proszę Cię co w tej prezentacji i pomyśle na Szczecin jest pionierskiego nad czym trzeba się długo zastanawiać. Przecież zaprezentowana wizja to nic innowacyjnego to powrót do korzeni tego miasta. Wystarczy średnia znajomość historii Szczecina by wiedzieć, że środek ciężkości tego miasta był nad Odrą, czego znikome resztki możemy do dzisiaj oglądać. Takie prezentacje to prezydent powinien przedstawić w czasie kampanii wyborczej, wtedy byłoby to na miejscu. Dziś niestety jest 1,5 roku po wyborach, a konkretów działalności pana Krzystka żadnych. Ciągle same wizje i inne cuda.




  IS napisał:  
Gdyby to była wizja z kampanii wyborczej i cheć wypromowania się polityka to bym własnie w taką wizję nie uwierzył, ale że właśnie jest to półtora roku po rządach Krzystka, którego nie jestem jakimś zwolennikiem, ale widze w nim otwartość na pomysły i chęć dokonania tych rzeczy to jednak zaczynam w to wierzyć. Zreszta oceniasz jego półtora roku, ocen lepiej ileś lat Jurczyka, Koćmiela i innych panów którzy własnie nie mieli naet tej wizji o której tutaj napisałes (tak oczywistej dla mieszkańców ale mało oczywistej dla władz miasta wtedy). Wizji podporzadkowanej zdrowemu rozsadkowi i rzeczy oczywistej żeżeby miasto się rozwijało musi skierowac spowortem swoj środek ciężkości na to od czego przez kilkadziesiat lat było odwrócone plecami, czyli ogólnie mówiac na "wodę".


Dla mnie to powinno być w kampanii wyborczej a nie po połtora roku od wyborów. Znowu góra urodziła mysz. W takim tempie działania to cała kadencja prezydencka przeleci na opacowywaniu planów, a konkretów żadnych. Przykład z halą sportową jest tutaj wymowny. To, że mówimy o powrocie do korzenie miasta, a Krzystek mówi w tym miejscu o pionierskich odkryciach czyni tę wizję groteskową trochę. Wyważanie otwartych drzwi jednak razi.


Pieniądze to nie wszystko.... potrzebne są jeszcze złoto i diamenty.
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7236 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 15:14

  Olaf napisał:  

  Olaf napisał:  


U Ciebie wazniejsze opakowanie niż sam przekaz. Co komu przyjdzie po bóg wie którym logu tego miasta? Teraz na papierach urzędowych miasta ma być herb jedno logo drugie logo, wg mnie to jest przerost formy nad treścią. Jeżeli mamy herb miasta to jego trzeba używać, a nie jakieś zamienniki.



  IS napisał:  
Czym jest logo a czym jest herb? Mam wrażenie że zupełnie nie wyczuwasz niuansu już nie tylko między herbem a logiem, ale ogólnie w kwestii tego jak Szczecin się promował wcześniej, a jak się będzie promował teraz, a przede wszystkim jakie ma to niebagatelne znaczenie dla miasta i regionu.

Został zmieniony herb miasta na herb bardziej lapidarny w formie plastycznej, bo dziś taka jest tendencja w promocji wszystkiego co chcesz dobrze sprzedać, tendencja zdeterminowana przez chęć wybicia się każdej firmy spośród tysięcy (za taką dużą mega firme można traktować miasto Szczecin) i takie podejście zawsze jest godne uwagi tym bardziej jeśli strategia jest dobrze opracowana. To świadczy o tym że władze miasta zaczynają rozumieć fakt, że żeby być skutecznym, przyciągać inwestorów muszą zaistniec w ogólnej świadomości społecznej w świadomosci developerów, inwestorów, turystów itd. poprzez ujednolicony przekaz i identyfikacje wizualną na którą składają się czynniki marketingu,psychologii, public relations, graficznej prezentacji projektu.



Po pierwsze. Zdecyduj się czy mamy nowy herb miasta czy nowe logo. Skoro na dokumentach ma się pojawiać i dotychczasowy herb i nowe loga to dla mne jest to taki przerost formy nad treścią. Właśnie zamazujący jasność przekazu o którym wyżej napisałeś.Twój Wrocław na który się powołujesz też ma logo ale nijak nie przypomina herbu miasta. Po co tworzyć logo podobne do herbu? Po drugie wypraszam sobie być dywagował o tym czego rozumiem a czego nie. Po trzecie mieszkając w Szczecinie sporo lat naoglądałem się już róznych projektów, wizji, makiet itp, więc podchodzę do tego bardzo sceptycznie.



Wypraszasz sobie żebym dywagował, czy coś rozumiesz, a czego nie rozumiesz, ale niestety nadal nie rozumiesz. Przecież wszystko Ci wytłumaczyłem. Trochę to dla mnie zadziwiające, że masz problemy z odróżnieniem herbu miasta, który pojawia się na oficjalnych dokumentach, który jest znakiem heraldycznym (ma tarczę oraz godło) od loga które nie jest znakiem heraldycznym, ale może zawierać w sobie to czego w herbie nie możesz przedstawić, czyli np. hasło promocyjne i element graficzny korelujący z tym hasłem.

Co do herbu:
Współcześnie upraszcza i unowocześnia się herby miast i nie jest to żadna nowość, bo robi się to przynajmniej co kilkadziesiąt lat "dopasowując" je do epoki jaka w tej chwili panuje, ale jednocześnie nieuciekając od historii i wcześniejszej tradycji heraldycznej miasta. Akurat właśnie teraz przyszedł czas na to, aby Szczecin zmienił swój 18 wieczny herb miasta na bardziej uproszczony i zapamiętywalny i te "dopasowanie" nie polega na tym że chcemy na ślepo podąrzać z tym duchem czasów tylko że idziemy w kierunku takiej wizji właściwie podzielonej w czasie, która polega na tym że chcemy być skuteczni. To uproszczenie herbu w celach m.in. marketingowych nazywa się coraz częściej ascezą graficzną. Jeśli co do tego się sprzeczamy to źle się dzieje że niektórzy mieszkańcy tego miasta nie rozumieją sensu i korzyści tego co dziś jest najbardziej istotne w reklamie i promocji miasta, czyli prostota.

Po wtóre tak uproszczony herb tworzy dziś profesjonalne wrażenie o całej aglomeracji której ten herb jest symbolem. Tym właśnie wyróżnia się na tle konkurencji innych miast.

To jest herb miasta:

Obrazek jpg wstawiony na forum

To zdjęcie niżej jest logiem którym miasto się posługuje w swojej kampanii promocyjnej. Według barw tego logo będzie sporządzony layout choćby przystanków autobusowych, komunikacji miejskiej, taxówek i wileu wielu innych rzeczy. W końcu to sprawi że nię będziemy mieć takiego bałaganu jaki był do tej pory. Szczecin promował sie do tej pory pod kilkoma wersjami logo: Logo litery "S" z jakimiś dziwnymi barwami, oraz logo, loga "Szczecin jest otwarty". W dodatku trzeba wspomnieć o tym że to były tylko loga a żaden z layoutów tej naszej "miejskości" tego nie odzwierciedlał. Tramwaje jezdza sobie po mieście w różnych kolorach, to samo autobusy, róże przystanki, stare tablice z nazwami ulic, brak materiałów i gadżetów promocyjnych. To wszystko to był chaos. Miastu od dawna brakowało tego co się po polsku pięknie nazywa ujednoliceniem elementów wzornictwa przemysłowego, konsekwetnego tworzenia identyfikacji wizualnej nie na zasadzie przypadku tak jak to miało miejsce wcześniej, ale na zasadzie bardzo przemyślanej promocji.
Dobra reklama, unikalna forma która jest niczym "polisa" jaka może otworzyć dopiero drzwii przed tym miastem może za kilka lat przynieść namacalny sukces.

Obrazek jpg wstawiony na forum

Co do logo:

Sam będąc projektantem moi klienci chcą, aby logo było jak najprostsze, zawierało minimum kilka kolorów (nie więcej niż 4 - 5, najlepiej dwa lub trzy). Logo często połączone z logotypem (zapisem słownym jakiegoś hasła, marki itd) powinno być efektywnym przekazem idei. Logo dla nowej marki Szczecina moim zdaniem zostało zaprojektowane z pomysłem. Zapis fonetyczny nazwy miasta wyróżnia nas na tle innych miast nie tylko polski ale i Europy. Moim zdaniem jest to jedna z najlepszych propozycji jaką mi przyszło oglądać w ostatnich latach i to taka w dodatku propozycja, która sprawi że Szczecin zaistnieje w świadomości ludzi jako poważny ośrodek i jedna z większych metropolii w Polsce a przede wszystkim basenu morza bałtyckiego.



  Olaf napisał:  

  IS napisał:  
...bo czy wyobrażasz sobie, żeby dziś prezydent miasta rozmawiając z poważnymi inwestorami posługiwał się 18 wiecznym herbem? To trochę śmieszne tym bardziej jeśli dziś zabiegamy o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016, a więc jakbyś nie wiedział to to jest herb oficjalny miasta, ale do promocji jest potrzebne także hasło i logo (nie mylić z herbem).


Możesz się jaśniej wysławiać, bo naprawdę trudno mi moim ciasnym rozumem objąć sens Twojej światłej wypowiedzi. Sam sobie samobója strzelasz. Piejesz z zachwytu nad logiem, który jednak myli się z herbem miasta tak bardzo, że nawet Tobie się te dwa pojęcia mieszają.



To nie mi tylko Tobie się pomieszało tak bardzo że nie wiesz czym jest logo a czym herb, bądź niedostrzegasz sensu jednego i drugiego. :)
Napisałem wyraźnie i zadziwiające jest to że piszesz o mieszaniu mi się herbu i logo.


  IS napisał:  
...bo czy wyobrażasz sobie, żeby dziś prezydent miasta rozmawiając z poważnymi inwestorami posługiwał się 18 wiecznym herbem? To trochę śmieszne tym bardziej jeśli dziś zabiegamy o miano Europejskiej Stolicy Kultury 2016, a więc jakbyś nie wiedział to to jest herb oficjalny miasta, ale do promocji jest potrzebne także hasło i logo (nie mylić z herbem).




  Olaf napisał:  

  IS napisał:  
Zarzucasz hasłem typu "przerost formy nad treścią". Hmm może nie masz wiedzy co do tego jak Wrocław, który był porównywalnie tak samo nudnym miastem jak Szczecin 10 lat temu zaczął się promować po to żeby ściągnąć inwestorów. Z prezydenta Zdrojewskiego wszyscy się śmiali jak ten zamieścił ogłoszenie o Wrocławiu w New York Times. Mówili że wariat, skończony głupek i że ma poroniony pomysł bo promuje miasto, które oprócz tego co wybudowali mu Niemcy (najwieksza w Rzeszy Hala Ludowa, czy stare miasto) niema nic do zaproponowania i niewiele zrobiło przez 50 lat. No to minęły dwa lata i prezydent Zdrojewski mógł im odpukac w głowę i pokazac że bardzo się ci wszyscy malkontenci mylili. Sukces Wrocławia polegał właśnie na takiej strategii w której władze miasta dążyły do tego aby o Wrocławiu duzo pisano. Zgłaszali Wrocław do expo dwukrotnie, ale bezskutecznie, a mimo to okazało się że tyle właśnie wystarczyło. No to sobie teraz porównaj promocje Wrocławia ktora jeszcze w dodatku była troche prymitywna do promocji Szczecina która ma, a właściwie będzie mieć miejsce teraz. Stwierdzam że w końcu ktoś mądry z tych władz miasta powiedział że czas skończyć z "epoką kamienia łupanego" i trzeba promować się tak skutecznie jak Wrocław 10 lat temu, aby coś osiągnąć.



Manipulujesz moją wypowiedzią jak dobrzy macherzy z GW. Mój przerost formy nad treścią dotyczył dokumentów miejskich a nie strategii. Co mają ze sobą wspólnego moje zarzuty z logami Szczecina do reklamy Wrocławia w New York Time. W swojej percepcji zauważylem tę reklamę tak samo jak innych miast w różnych mediach i reklamę Polski na SKY NEWS.Co do strategii Szczecina zaproponowanej przez prezydenta to może ona mi się do końca nie podobać jej wykonanie, prezentacja i mogę się spierać co do jej punktów, ale generalnie kierunek jest dobry.


  IS napisał:  
Więc potwierdzam że dla mnie jako projektanta, ale w ogóle szczecinianina ważny jest i przekaz i opakowanie. Tym bardziej autentyczny jest dla mnie ten przekaz, bo miasto w nim jasno zakomunikowało że niema np obiektów na światowym poziomie, ale ma wizję ściągniecia takich architektów i inwestycji, które tą tendencje przełamią. Nie należę to ludzi naiwnych, tez kieruje sie zasadą że póki nie zobacze to nie uwierzę, ale taka promocja akurat może przynieść skutek tym bardziej że przełamujemy stereotypowe myślenie, a mianowicie taką że kończymy z myśleniem typu "granica polski kończy się na Szczecinie" - ten projekt pokazuje jasno że Szczecin faktycznie ma ambicje na stanie się poważnym nadbałtyckim ośrodkiem, swoistym centrum przyciągającym obcokrajowców.



Obawiam się, żeby nie wyszło tak jak z projektowaną filharmonią, gdzie niektórzy doszukują się dużych podobieństw do już istniejącej w Belgii."granica polski kończy się na Szczecinie" - ten cytat trochę niefortunny w Twojej wypowiedzi:) Trochę nie logiczny.]



No i się okazało że biuro, które zaprojektowało filharmonię nie tylko jej nie skopiowało, ale jej architekt jeszcze został jedną z nadziei młodej światowej architektury.

Szczecin który nie kończy się na polsko niemieckiej granicy to pokazanie wszystkim że nasz atut to nie tylko woda, zalewy, Odra, Jezioro Dąbie, mariny itd. ale także wykorzystanie bliskości Niemiec, Danii, Szwecji. To jest też kwestia obszaru metropolitarnego który swym zasięgiem nie powinien ograniczać się do terenów polski, ale powinien obejmować niemieckie miasta coraz częściej zaludniane przez Polaków (może za kilkadziesiąt lat to będa już polskie ziemie :) ). Więc nie wiem co nazywasz niefortunnym w moim stwierdzeniu.




  Olaf napisał:  

  Olaf napisał:  

Proszę Cię co w tej prezentacji i pomyśle na Szczecin jest pionierskiego nad czym trzeba się długo zastanawiać. Przecież zaprezentowana wizja to nic innowacyjnego to powrót do korzeni tego miasta. Wystarczy średnia znajomość historii Szczecina by wiedzieć, że środek ciężkości tego miasta był nad Odrą, czego znikome resztki możemy do dzisiaj oglądać. Takie prezentacje to prezydent powinien przedstawić w czasie kampanii wyborczej, wtedy byłoby to na miejscu. Dziś niestety jest 1,5 roku po wyborach, a konkretów działalności pana Krzystka żadnych. Ciągle same wizje i inne cuda.




  IS napisał:  
Gdyby to była wizja z kampanii wyborczej i cheć wypromowania się polityka to bym własnie w taką wizję nie uwierzył, ale że właśnie jest to półtora roku po rządach Krzystka, którego nie jestem jakimś zwolennikiem, ale widze w nim otwartość na pomysły i chęć dokonania tych rzeczy to jednak zaczynam w to wierzyć. Zreszta oceniasz jego półtora roku, ocen lepiej ileś lat Jurczyka, Koćmiela i innych panów którzy własnie nie mieli naet tej wizji o której tutaj napisałes (tak oczywistej dla mieszkańców ale mało oczywistej dla władz miasta wtedy). Wizji podporzadkowanej zdrowemu rozsadkowi i rzeczy oczywistej żeżeby miasto się rozwijało musi skierowac spowortem swoj środek ciężkości na to od czego przez kilkadziesiat lat było odwrócone plecami, czyli ogólnie mówiac na "wodę".


Dla mnie to powinno być w kampanii wyborczej a nie po połtora roku od wyborów. Znowu góra urodziła mysz. W takim tempie działania to cała kadencja prezydencka przeleci na opacowywaniu planów, a konkretów żadnych. Przykład z halą sportową jest tutaj wymowny. To, że mówimy o powrocie do korzenie miasta, a Krzystek mówi w tym miejscu o pionierskich odkryciach czyni tę wizję groteskową trochę. Wyważanie otwartych drzwi jednak razi.



Dobra już bez przysady. Piszesz bez sensu o jakiś kampaniach wyborczych, że sa tylko same wizje. Ja widze jakiś postęp jednak i myślę że w tym roku i 2009 jak się rozpoczną te inwestycje które sa zaplanowane to będziesz już trochę inaczej mówił. W Półtora roku bo takich rządach Maryjana który zostawił po sobie spaloną ziemię i jeszcze problemy z inwestorami którzy się domagają odszkodowań krytykować obecnego prezydenta że niema manny z nieba to jakaś przesada. Poczekamy, zobaczymy. Ja jestem dobrej myśli.

Ostatnio edytowany przez: IS, 18 kwietnia 2008, 15:36 [6 raz(y)]


jns
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7605 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 15:47

  IS napisał:  
To zdjęcie niżej jest logiem którym miasto się posługuje w swojej kampanii promocyjnej. Według barw tego logo będzie sporządzony layout choćby przystanków autobusowych, komunikacji miejskiej, taxówek i wileu wielu innych rzeczy.



...layout ten będzie się prezentował mniej więcej tak:

Obrazek jpg wstawiony na forum


arat
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6718 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 15:58
Dla mnie IS całe te twoje wypowiedzi są bez sensu. Bronisz Krzystka a jak na razie nie usłyszałem żadnego konrketu z całej tej twojej dyyskusji. Powoli nabieram przkeonania ze sam brałes udział w przygotowywaniu tej prezentacji i dlatego ją tak bronisz.

Zmarnowane pieniądze i nic więcej. Kolorowe autobusy, kolorowe wiaty. Pytanie na jak długo ? Szybko pojawia sie na jednych i drugich reklamy i tyle bedzie z kolorow "nowej" wizji Krzystka.

nie wiem jakie badania musiała ta firma przeprowadzac aby dojsć do wniosku ze miasto powinno byc skierowane ku Odrze. Za pewne baaaaaaaardzo szeroko zakrojone i na pewno kosztowne. Ile kosztuje podręcznik do historii ?


ArP
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 8157 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 16:04
Ja uważam że trzeba poczekać i dać obecnym władzą szanse, za Maryjana był tylko syf i wstyd na całą Polske, Szczecin w ostatnich latach strasznie podupadł. Teraz coś się powoli zaczyna dziać, widać że są ludzie chętni do zmienienia czegoś w tym miescie, wiec narazie z krytyką bym się wstrzymał.


Pogoń Szczecin MKS!
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7236 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 16:27

  arat napisał:  
Dla mnie IS całe te twoje wypowiedzi są bez sensu. Bronisz Krzystka a jak na razie nie usłyszałem żadnego konrketu z całej tej twojej dyyskusji.



Jak niema konkretów to je prosze wykazac. Napisz też co napisałem bezsensu. Bronie samej idei, a nie prezydenta Krzystka ;)


  arat napisał:  
Powoli nabieram przkeonania ze sam brałes udział w przygotowywaniu tej prezentacji i dlatego ją tak bronisz.



Bronie ją bo mi się podoba, ma swoje uzasadnienie ...w końcu bronie ją bo kocham to miasto, a taką wizję uważam za najlepsza promocje tego miasta jaka kiedykolwiek miała miejsce (jeśli chodzi o sam Szczecin). Przy tym przedstawiam argumenty na rzecz tego dlaczego mi się taka forma promocji podoba. Napisałem bo uważam ze sie na tym trochę znam, studiuje kierunki pokrewne bardzo z tą dziedziną.

Dla Twojej informacji: nie brałem udziału w przygotowaniu tej prezentacji. Dotychczas byłem tylko pomysłodawcą akcji "Szczecin w Monopoly" jako stowarzyszenie Inicjatywa Szczecińska. Po co? z takiego samego powodu, bo kocham to miasto i zależy mi na jego skutecznej promocji poza jego granicami ;)


  arat napisał:  
Zmarnowane pieniądze i nic więcej. Kolorowe autobusy, kolorowe wiaty. Pytanie na jak długo ? Szybko pojawia sie na jednych i drugich reklamy i tyle bedzie z kolorow "nowej" wizji Krzystka.

nie wiem jakie badania musiała ta firma przeprowadzac aby dojsć do wniosku ze miasto powinno byc skierowane ku Odrze. Za pewne baaaaaaaardzo szeroko zakrojone i na pewno kosztowne. Ile kosztuje podręcznik do historii ?



Heh tu odpuszczam już sobie odpisywanie ci dokładnie na ten temat. Po prostu już się opanuje, chyba że chcesz? (ale ostrzegam że musiałbym Tobie jak dziecku tłumaczyć od początku po co to wszystko, dlaczego i jaki to ma sens), a nie wiem czy każdy chciałby być w ten sposób uświadamiany, czyli poprzez tłumaczenie wszystkiego od początku, czyli jakie sa prawa rynku, czym przezwyciężyć konkurencję.

Na dodatek dorzucam tutaj inne kampanie promocyjne innych miast polski. Wdług mnie słabsze od Szczecina:

Lublin miasto inspiracji

Magiczny Kraków przy czym logo promujące Kraków, czyli Cracovia już jest na jakimś poziomie.

Pozna Tu warto żyć Szczerze mówiąc jakby spojrzał na te hasło i nieznał Poznania to bym stwierdził że raczej nie warto :)

Ostatnio edytowany przez: IS, 18 kwietnia 2008, 16:45 [2 raz(y)]


malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7954 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 16:30
ja mam wrażenie, iż niektórzy z forum uważają, że to Krzystek sam stworzył tę wizję i jest ona niesamowicie związana w polityką :|


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
PoGo
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7287 dni

**




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 16:45
Jurczyk nic nie robił - źle. Krzystek zaczął działać - źle. Coście Wy zrobili dla miasta, że z taką namiętnością piętnujecie każde kolejne działanie?


Bo Pogoń szczecińska to jedna rodzina, starszy czy młodszy, piknik czy chuligan! piwo
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7236 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 16:56
Tak czy tak fajnie że pojawiły się w tym temacie różne głosy (mniej lub bardziej uzasadnione pretenesje). Myślę że moze on się jeszcze fajnie rozwinąć jak miasto będzie wprowadzało w życie nowa markę. Nam nie pozostaje nic innego jak dbać o to aby to co zostanie zmienione w tym mieście nie było dewastowane - tak mi sie właśnie marzy żeby jeszcze jakaś część ludzi dorosła do tej nowej i fajnej strategii miasta (oczywiście mam namyśli tych co dewastują i robią syf wszędzie). ;)


malcoolm
Ultraoptymista
IP: zapisany
Na forum od 7954 dni




Odp: The most visionary city in Europe - 18/04/2008 17:14

  Cytat:  
Miasto zamawia gadżety promocyjne

Piłki plażowe, kredki, wiatraczki na patyczkach, a także koszulki, drewniane puzzle i latarki posłużą do promocji Szczecina.

Po poniedziałkowej prezentacji wizji rozwoju miasta oraz nowego logo i barw promocyjnych przyszedł czas na wymianę materiałów promocyjnych. Miasto ogłosiło właśnie przetarg na ich dostawę. - Wszystkie gadżety będą nawiązywać do Szczecina "pływającego ogrodu" - zapowiada Robert Grabowski z Biura Promocji i Informacji.

Materiały promocyjne m.in. zielone i niebieskie baloniki, zegary na biurko, kubki termiczne i koszulki, mają być gotowe pod koniec maja. Natomiast na premierę nowej wizji rozwoju Szczecina władze miasta przygotowały opaski na rękę z wbudowanym pendrive'm i drewniane długopisy, mające się kojarzyć z ekologią.



Za 92fm Radio Szczecin


Szczecin Blog - strona o Szczecinie
Uśmiechnij się - jesteś w Szczecinie
Szczecin Blog na Twitterze
 - 1  - 2  - 3  - 4  - 5  - 6  - 7  - 8  - 9  - 10  - 11  - 

!
   Error nr 1024;    Opis błędu: 1194: SELECT s.sesja_uzytkownik, s.sesja_zalogowany FROM forum_sesje as s, forum_uzytkownicy as u WHERE 1757982260 - UNIX_TIMESTAMP(sesja_czas) < 180 AND s.sesja_uzytkownik = u.id AND s.sesja_zalogowany = 'tak' ORDER BY u.nick ASC
Table 'forum_sesje' is marked as crashed and should be repaired
/home/sites/forum.pogononline.pl/include/class.baza.php/36
;

!
   Error nr 1024;    Opis błędu: 1194: Table 'forum_sesje' is marked as crashed and should be repaired
/home/sites/forum.pogononline.pl/include/class.baza.php/50
;

idź do góry   
  Użytkownicy on-line: 0 - Rekord: 102 - 06/04/2010 21:51

 Nie jesteś zalogowany. Możesz czytać forum, jednak aby napisać wiadomość lub zmienić ustawienia musisz się zalogować.
 l: h:


czas wykonania skryptu: 0.05 s. | wersja forum: 2.0-dev [historia]

regulamin | ostrzeżenia użytkowników
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi.
Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.

© Pogoń On-Line 2000-2005