Autor
Wiadomość
   Pogoń Szczecin -> ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne << początek   < poprzednia   l   następna >   ostatnia >>     idź na dół   
Sz
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 5866 dni

*




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 13/10/2012 19:37

  giepe napisał:  


Ale pamiętajmy, że szal "oficjalny" nie jest wymysłem naszego klubu/zarządu. Oni o tym szalu nic nie wiedzieli, więc nie chwalmy marketingu za pozytywny (w końcu ruch) bo ponownie się takowego nie doczekaliśmy.



Gadasz totalne bzdury.


Inna kibolska produkcja:
Obrazek jpg wstawiony na forum


Porcja Piwa
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 4498 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 13/10/2012 19:47
No no..;D 2 szybkie kontrataki na oficjalny szal :D


Bengoro
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6049 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 13/10/2012 19:57
Można innego maila. Bo wyskakuje, że zablokowany...


Ojczyzna – to wielki zbiorowy obowiązek.

FC Kamień Pomorski
Ligowiec.net Team
Ambasador
Moderator**
IP: zapisany
Na forum od 7181 dni

****




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 13/10/2012 20:12

  Bengoro napisał:  
Można innego maila. Bo wyskakuje, że zablokowany...



Powinno być już ok.


Szczecin moim miastem, Pogoń moim życiem!
Bengoro
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6049 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 13/10/2012 20:18
Oby :) Mail poszedł


Ojczyzna – to wielki zbiorowy obowiązek.

FC Kamień Pomorski
Ligowiec.net Team
chorwat
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 4208 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 13/10/2012 20:19
Szalik kozak!


Sz
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 5866 dni

*




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 13/10/2012 20:20
Mail już funkcjonuje, zapomniałem go aktywować po rejestracji.


Bengoro
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6049 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 13/10/2012 21:23

  Pirotechnik Amator napisał:  
Mail już funkcjonuje, zapomniałem go aktywować po rejestracji.



To jakby co czekam na odp...


Ojczyzna – to wielki zbiorowy obowiązek.

FC Kamień Pomorski
Ligowiec.net Team
hejpogongol
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 4506 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 13/10/2012 21:29
Pasiak mistrzostwo! szal1


"Każdy sobie powinien z nas zadać pytanie, Czy kurwa chce grać dla Pogoni Szczecin, czy nie? Jak nie, to kurwa wypierdalać i tyle"

Radek Janukiewicz
giepe
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 4243 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 14/10/2012 10:11

  Pirotechnik Amator napisał:  

  giepe napisał:  


Ale pamiętajmy, że szal "oficjalny" nie jest wymysłem naszego klubu/zarządu. Oni o tym szalu nic nie wiedzieli, więc nie chwalmy marketingu za pozytywny (w końcu ruch) bo ponownie się takowego nie doczekaliśmy.



Gadasz totalne bzdury.





Chyba nie do końca. Po pojawieniu się info na Legii o szalu napisałem maila do klubu z zapytaniem po ile u nas będą szale, kiedy będą dystrybuowane. W odpowiedzi otrzymałem info, że nic na ten temat nie wiedzą i proszą o link do szala na stronie Legii - takowy otrzymali, a po jakimś czasie info o szalu pojawiło się na oficjalce klubowej.
Totalne bzdury? Może masz rację, ale po takiej odpowiedzi też byś wysnuł takie wnioski


Pogon_xxx
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 4207 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 14/10/2012 12:48
Akcja z Gryfusem - masz rację. Nawet auto z reklamą nalezy wziać pod uwage. Reklama mobilna. Jestem jak najbardziej za wszystkim co ma taka formę i małe koszta. Z reklama jednak to mamy tak, że trzeba rezerowac 3-6 miesiecznie wczesniej.

Problem reklamy na plakatach i bilbordach wydarzeń tygodniowych wiaze sie z długoscią umów, jakie są zawierane na emisję. Zamieszanie reklam ogólnych a nie meczowych jest z punku widzenia ekonomicznego uzasadnione.
Pomyslmy zatem o kosztach reklamy outdoorowej oraz alternatywach:

Plakaty: ich cena jednostkowa nie jest duża. ZDTIM ma cennik, o ile się nie mylę - ok. 2 zł za dzień emisji A3. Nie jestem tylko pewien czy w grę wchodzą okresy krótsze niż 1 miesiąc, być może. Jeśli okres tygodniowy emisji jest mozliwy, to taka reklama miałaby sens.

Bilbordy: tu sprawa jest bardziej skomplikowana, ponieważ emisja z reguły jest nie krótsza niż miesiąc. Zamieszczanie reklamy konkretnego meczu będzie prowadziło pozniej do kontrowersji i pytań, jak na forum: dlaczego tego się nie zdejmuje? Firmy reklamowe, które sa włascicielami powierzchni oczywiscie wszystko zrobia za dodatkową opłata, ale no własnie - to kosztuje.
Jeden bolbord na miesiąc to ok 1300-1600 zł + druk plakatu

Wiaty autobusowe: problem jak wyżej: miesięczny koszt to ok 800 zł za miesiąc + druk plakatu
LCD: Można mieć juz ok 20-30 lcd na miesiąc za ok 2000 zł. Rotacja co 5-10 minut. Reklama 15 sek.
Siatki mesh: (na budynkach np. pl. Kosciuszki). W zaleznosci od powierzchni 3000-6000 tys za miesiac, drugie tyle to produkacja siatki. Dochodza koszty powieszenia po stronie wieszającego. Chyba ok 300 zł.

Odpuszczamy płatna reklame w tv, radiu i prasie. Koszta sa zdecydowanie za wysokie. Poza tym to wynik druzyny generuje obecność informacji w mediach. Tu zdecydowanie bym odpuscił płatna reklame. Klub powienien równiez kreaowac akcje, powodujace zainteresowanie mediów np. jak ostatnio oddawanie krwi czy wczesniej wizyty w szkołach ect.

Podsumowując marketingowo, choc troche nie pokolei, hasłowo, a i uwagi sa bardziej emocjonalne niz merytoryczne:
1. Do kogo kierujemy akcje promocyjną? Kierujemy ja do osób niepoinformowanych lub niezdecydowanych. Na pewno nie są to osoby, które zawsze lub czesto chodza na mecze. Dla nich raczej sa stosowane akcje lojalnosciowe. Dla mnie walko toczy się o ok 4-6 tyś osób, które jak to sie mówi - robi róznicę we frekwencji. Trzeba sobie zadać pytanie kim są te osoby?
2. I tu niestety dochodzimy do sedna. Okreslamy segment odbiorcy np. wiek, przyzwyczajenia, dochód, miejsce zamieszkania i kilka innych kluczowych rzeczy. Na forum oczywiscie są spory i komentarze, ale z punktu widzenia reklamy, to pikniki sa jej odbiorcą. Nie komentuje akcji stowarzyszenia czy kibiców, bo one wspieraja raczej utrzymanie grupy zdecydowanych.

W marketingu generalnie chodzi o to by rozpoznac grupe odbiorców naszego produktu. Klub moze zdecydowac czy nastawia sie na utrzymanie pozyskanych czy przekłada srodki na pozyskanie niezdecydowanych.

Na koniec zadanie domowe. Zakadam, ze pracujemy profesjonalnie.
Klub Pogoń Szczecin wygospodarował mimo swoich długów 10 000 miesiecznie na trzymiesieczna kampanię reklamową. Na mecze bez reklamy przychodzi 7000- 8000 kibiców, którzy pokrywają koszty organizacji meczu i innych wydatków. Przeprowadź analizje profilu odbiorcy kampanii reklamowej oraz określ formy promocji finansowanej. Oceń efektywnoś prowadznia kampani w sytuacji długu klubu (przyjac mozemy optymistycznie, że 10 tyś moze byc włozone w lokate miesięczna bez ryzyka straty). W analizie możesz wspierac się NPV - szacując oczekiwany zwrot lokaty.
Założenia:
- odbiorcy zdecydowani nie kupuja karnetów lub biletów. Dostepne sa tylko bilety za 25 zł.
- z zakupu biletu odejmij 20% na poktycie kosztów obsługi.


mefisto1969
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 5012 dni

*




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 14/10/2012 21:32
A czy ktoś mało myślący przepraszam niektórych nie weźmie pod uwage iz niektóre koszta reklamy mozna zminimalizować do ZERA proponując miejsce reklamowe na naszym stadionie ,w banerach wokół stadionu ,głupim oflagowaniu (po zrobieniu tego oczywiście przez firmy zaprzyjaźnione )sektorów , pierdzielonych baloników z logiem reklamodawcy i mase innych pomysłów może być .COŚ za COŚ w tym systemie żyjemy Pozdrowienia dla myślących :) Na stronie Ofi też może się pokazać reklama że ten i ta Firma udostępniłe miejsce na mecz ...... na rogu Krzywoustego/Piastów :)


Tam wezwali mnie bym do nich dołączył, dołączył do tańca umarłych.
W krąg ognia podążyłem za nimi, do samego środka......Kiedy czujesz, że nadchodzi twój czas, bądź gotów.
Pożegnaj się ze wszystkimi, łyknij gorzałki i zmów modlitwę.
Plum
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7230 dni

***




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 14/10/2012 22:50

  Pogon_xxx napisał:  


Plakaty: ich cena jednostkowa nie jest duża. ZDTIM ma cennik, o ile się nie mylę - ok. 2 zł za dzień emisji A3. Nie jestem tylko pewien czy w grę wchodzą okresy krótsze niż 1 miesiąc, być może. Jeśli okres tygodniowy emisji jest mozliwy, to taka reklama miałaby sens.



ZDiTM nie ma cennika - mają go poszczególne spółki autobusowe i tramwajowe. Dla przykładu w SPPK minimalny czas "wiszenia" plakatu to właśnie tydzień. Koszt 10 zł od plakatu.
Koszt druku - można zejść do zera. Odpowiednia umowa barterowa z drukarnią - tak to się odbywało kiedyś, nie wiem jak teraz.


  Pogon_xxx napisał:  
Bilbordy: tu sprawa jest bardziej skomplikowana, ponieważ emisja z reguły jest nie krótsza niż miesiąc. Zamieszczanie reklamy konkretnego meczu będzie prowadziło pozniej do kontrowersji i pytań, jak na forum: dlaczego tego się nie zdejmuje? Firmy reklamowe, które sa włascicielami powierzchni oczywiscie wszystko zrobia za dodatkową opłata, ale no własnie - to kosztuje.
Jeden bolbord na miesiąc to ok 1300-1600 zł + druk plakatu



W II lidze nie stanowiło to problemu by przed każdym meczem przygotowywać plakaty i bilbordy.
Zawsze można zapraszać na dwa mecze. Zdarzało się przecież, że na jednym bilbordzie zapraszano na trzy mecze w II lidze naraz.
Cena - zero, wszystko można robić w barterze - tak to zresztą odbywało się wcześniej.


  Pogon_xxx napisał:  

Wiaty autobusowe: problem jak wyżej: miesięczny koszt to ok 800 zł za miesiąc + druk plakatu



BP media, która robiła/robi bilbordy dla Pogoni ma w swojej ofercie także citylighty (we wiatach) czy diapazony (czy jakoś tak) - tak jak wyżej, dobra umowa barterowa minimalizuje koszty.

Przez całą II ligę były bilbordy, były plakaty w busach, były wiaty i diapazony. Mamy Ekstraklasę i na forum jest radocha, bo ktoś zobaczył bilbord na mecz, który jeszcze się nie odbył. Plakatów dawno nie widziałem, a pamiętam gdy byłem młodszy po powrocie meczu odklejaliśmy je od autobusu na pamiątkę. Citylightów i diapazonów brak. Monitory LCD w busach i tramwajach - brak. Bez komentarza.


Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
kontiii
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7665 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 14/10/2012 23:44
Panowie o jakiej reklamie my mówmy skoro Pan Smolnym w jednym z wywiadów powiedział, że nie wierzy, że nasz stadion zapełni sie w całości. Cały czas gadają jaki nasz stadion jest stary, że nie ma zadaszenia, że daleko od murawy prawda ale skoro mamy taki jaki mamy to trzeba wycisnąć z niego tyle ile się da. Marketingowi i działaczom się po prosu nie chce nie mam pojęcia z czego to wynika. Czy z tego, że lepiej powiedzieć że kibic jest zły bo nie przychodzi na dobrze grającą Pogoń w ekstraklasie lub z tego, że lepiej zapraszać polityków na mecz niż kibiców. Tak jak już zostało napisane w postach wyżej sposobów na marketing jest dużo tylko po prostu trzeba chcieć a nie gadać, że nie ma kasy w klubie, że ciężko budżet dopiąć skoro sie nie zabiega o to.


POGOŃ SZCZECIN MKS
Ka.
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6594 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 16/10/2012 10:51
Trzeba przyznać, że jak wszystko inne mocno kuleje, to Pogoń TV jest naprawdę zadowalająca. Filmiki pojawiają się bardzo często, są nawet całkiem ciekawe, wykorzystywane są wszystkie okazje, żeby coś nagrać, tak jak mecze naszej reprezentacji czy dzisiejsze spotkanie Brazylii z Japonią. Oczywiście, żeby nie było tak kolorowo, to Artur Bańko nie ma najlepszych warunków do przeprowadzania wywiadów, no ale można się w końcu przyzwyczaić. Największym minusem jest pchanie się koszernej panienki do co ważniejszych rozmów. Nie dość, że trzeba patrzeć na niego, to jeszcze macha tymi łapami, jest wkurzający. W jakimś innym klubie rzecznik zajmuje się wywiadami dla klubowej telewizji?


Król Lew
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7286 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 22/10/2012 14:05
redaktor Kuriera krytykuje rzecznika prasowego Pogoni

no popatrzcie i koledze po fachu rzecznik podpadł


Berliński FC ´09
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 4218 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 23/10/2012 14:01

  Król Lew napisał:  
redaktor Kuriera krytykuje rzecznika prasowego Pogoni

no popatrzcie i koledze po fachu rzecznik podpadł



My sie nie dziwimy!
Bo jest arogancki, nie ma niestety pojecia co nalezy do pracy pod tytulem RZECZNIK i nie ma szacunku - jak widac - nietylko do kibiców.
Na maila w jezyku angielskim odpowiada, bo jest cool i obeznany w jezykach, yes of cours, natürlich jawohl, absolument.

Dlaczego na Legii obcokrajowiec moze zabukowac sobie bilet na mecz, a u nas nie? Jest to system Ekstraklasy z tymi biletami - tak?

http://kupbilety.pogonszczecin.pl/ => loguje sie PESELEM, jak wiadomo PESEL jest tylko w Polsce. A tutaj istnieje ten problem!

Czy naprawde panie rzecznik na to nie ma odpowiedzi czy brak jezyka moze w tej chwili dla zwyklych kibiców zza granicy i jak ich "olewanie"?


[email protected]
Plum
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7230 dni

***




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 24/10/2012 00:13
Jeszcze wczoraj dziennikarze zachwalali atmosferę na stadionie. Dziś tych, którzy odpalali racę nazywają kibolami.
Za wybiórczą:
Policja nie ukrywa, że zamierza poskarżyć się do Ekstraklasy SA na organizatora spotkania, który wbrew przepisom dopuścił do wniesienia na stadion rac.

Niektórzy mają ciśnienie na zamkniecie stadionu...


Te szare trybuny jeszcze zatętnią granatowo-bordowym rytmem dwudziestu tysięcy serc...
goral1982
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7073 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 24/10/2012 15:27

  Plum napisał:  
Jeszcze wczoraj dziennikarze zachwalali atmosferę na stadionie. Dziś tych, którzy odpalali racę nazywają kibolami.
Za wybiórczą:
Policja nie ukrywa, że zamierza poskarżyć się do Ekstraklasy SA na organizatora spotkania, który wbrew przepisom dopuścił do wniesienia na stadion rac.

Niektórzy mają ciśnienie na zamkniecie stadionu...


Calkiem mozliwe. Najpierw wojewoda zamknal sektor na Kotwicy po meczu z Gwardia na ktorym w zasadzie nic wielkiego sie nie dzialo. Poszlo o 3 race i flagi na kijach :). Teraz zamknal stadion Gwardii za derby z Gryfem gdzie tez odpalono tylko pare rac . Stosunkowo dlugo u nas w wojewodztwie nic nie zamykali i trzeba sie teraz wykazac .


PL
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 6578 dni




Odp: ,,...Aby Pogoń rosła w siłę....(kibicowsko)"-Klubowy marketing,działania własne - 24/10/2012 18:04
Po meczu z Legią 30 000 zł kary i zakaz wyjazdowy na 5 spotkań


 - 1  - 2  - 3  - 4  - 5  - 6  - 7  - 8  - 9  - 10  - 11  - 12  - 13  - 14  - 15  - 16  - 17  - 18  - 19  - 20  - 21  - 22  - 23  - 24  - 25  - 26  - 27  - 28  - 29  - 30  - 31  - 32  - 33  - 34  - 35  - 36  - 37  - 38  - 39  - 40  - 41  - 42  - 43  - 44  - 45  - 46  - 47  - 48  - 49  - 50  - 51  - 52  - 53  - 54  - 55  - 56  - 57  - 58  - 59  - 60  - 61  - 62  - 63  - 64  - 65  - 66  - 67  - 68  - 69  - 70  - 71  - 72  - 73  - 74  - 75  - 76  - 77  - 78  - 79  - 80  - 81  - 82  - 83  - 84  - 85  - 86  - 87  - 88  - 89  - 90  - 91  - 92  - 93  - 94  - 95  - 96  - 97  - 98  - 99  - 100  - 101  - 102  - 103  - 104  - 105  - 106  - 107  - 108  - 109  - 110  - 111  - 112  - 113  - 114  - 115  - 116  - 117  - 118  - 119  - 120  - 121  - 122  - 123  - 124  - 125  - 126  - 127  - 128  - 129  - 130  - 131  - 132  - 133  - 134  - 135  - 136  - 137  - 138  - 139  - 140  - 141  - 142  - 143  - 144  - 145  - 146  - 147  - 148  - 149  - 150  - 151  - 152  - 153  - 154  - 155  - 156  - 157  - 158  - 159  - 160  - 161  - 162  - 163  - 164  - 165  - 166  - 167  - 168  - 169  - 170  - 171  - 172  - 173  - 174  - 175  - 176  - 177  - 178  - 179  - 180  - 181  - 182  - 183  - 184  - 185  - 186  - 187  - 188  - 189  - 190  - 191  - 192  - 193  - 194  - 195  - 196  - 197  - 198  - 199  - 200  - 201  - 202  - 203  - 204  - 205  - 206  - 207  - 208  - 209  - 210  - 211  - 212  - 213  - 214  - 215  - 216  - 217  - 218  - 219  - 220  - 221  - 222  - 223  - 224  - 225  - 226  - 227  - 228  - 229  - 230  - 231  - 232  - 233  - 234  - 235  - 236  - 237  - 238  - 239  - 240  - 241  - 242  - 243  - 244  - 245  - 246  - 247  - 248  - 249  - 250  - 251  - 252  - 253  - 254  - 255  - 256  - 257  - 258  - 259  - 260  - 261  - 262  - 263  - 264  - 265  - 266  - 267  - 268  - 269  - 270  - 271  - 272  - 273  - 274  - 275  - 276  - 277  - 278  - 279  - 280  - 281  - 282  - 283  - 284  - 285  - 286  - 287  - 288  - 289  - 290  - 291  - 292  - 293  - 294  - 295  - 296  - 297  - 298  - 299  - 300  - 301  - 302  - 303  - 

idź do góry   
  Użytkownicy on-line: 0 - Rekord: 102 - 06/04/2010 21:51

 Nie jesteś zalogowany. Możesz czytać forum, jednak aby napisać wiadomość lub zmienić ustawienia musisz się zalogować.
 l: h:


czas wykonania skryptu: 0.09 s. | wersja forum: 2.0-dev [historia]

regulamin | ostrzeżenia użytkowników
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi.
Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.

© Pogoń On-Line 2000-2005