Autor
Wiadomość
   Hyde Park -> Dworzec Kolejowy Szczecin Główny << początek   < poprzednia   l   następna >   ostatnia >>     idź na dół   
monter
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7755 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 08/02/2006 15:00

  NR (Narodowy Radykalizm) napisał:  
Niewiem czy remont i jest tańczy budowy od podstaw nieznam się niejestem inżynierem, pozostawiam to fachowcą. W budżecie Miasat Szczecina i tak nie ma i tak nie będzie bez kredytu w Banku pięniędzy w na rozbudowanie infrastruktury Dworca PKP. Niewiem ale z tego co rozumiem to chciałbyś pozostwić Dworzec PKP samemu sobie. Jeśłi źle zrozumiałem to sorki. Ja myśłe, że trzeba tu polączyć z portem Morskim, bardziej związać z PKS-em i komunikacją miejską. Bo sam remont PKP niema sensu, dla rozwój miasta.



Bez ladu i skladu jest to co piszesz kolego.
Po co łączyć dworzec kolejowy z portem morskim, myslisz ze przejezdzajace pociagi towarowe uatrakcyjnia podroznym czekanie na pociag? Obecna infrastruktura kolejowa zostala tak wlasnie zaprojektowana aby tego uniknac. Chyba, ze chodzi Ci o DWORZEC MORSKI... to wyjasnie CI ze on obecnie nie dziala. Szczecin nie ma regularnego polaczenia pazaserskiego z żadnym z europejskich miast, kiedys jeszcze lataly sezonowo wodoloty Szczecin - Świnoujscie - Szczecin, ale teraz nic takowego nie istnieje. Obecnie PKP jest bardzo dobrze skomunikowany z PKS i komunikacja miejska, wiec tu nie ma problemu. Problem w jest w tym, ze dworzec ma byc niejako wiozytowka miasta i byc przyjazny dla podroznych zamiast ich odstraszac.


MKS Pogoń Szczecin Polska
One_of_Them
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 8446 dni

**




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 08/02/2006 15:43
Został poruszony koncept nowego dworca na Łasztowni. Nasz dworzec główny nigdy nie był zbyt okazały z prostego powodu - został wciśnięty między Odrę i mury oporowe ówczesnych fortów, bez miejsca na przestrzenny rozwój. Nowy dworzec główny na Łasztowni to super poimysł, ale pod dwoma warunkami:

1. Zrewitalizowania (w końcu) tej części miasta,
2. Zapewnienia dobrego dojazdu z centrum, o co może być trudno przy obecnej wręcz powalającej przepustowości Mostu Długiego.


Najprawdziwszy Piknik
avelyn
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 8410 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 08/02/2006 20:14
dworzec glowny trzeba w koncu wyremnotowac, to nie ulega watpliwosci, ale trzeba to zrobic w odpowiedni sposob czyli wybrac projekt ktory laczylby nowoczesnosc z tradycja (tylko zeby to nie wygladalo kartykaturalnie...) i byl przy tym funckonalny. kurwa trzeba tez zatrudnic odpowiednich ludzie a nie bande matkojebcow ktorzy tworzyli nowe stare miasto, albo byli odpowiedzilani za remont boguslawa, przeciez te inwestycje smiesza, a budynki maja totalny brak klimatu, w gdansku wszsytko dobrze rozwiazali, a u nas jak zawsze spieprzyli :/

-----------
dobra troche nie na temat: co myslicie o tym zeby nitke walow chrobrego puscic pod ziemia, tak zeby z walow chrobrego mozna bylo sie spokojnie przechadzac w kierunku odry? powstaloby niezly kulturalny punkt szczecina, nawet taka jakby wizytówka. wiem ze troche fantazjuje i, ze kasa na takie cos sie nie znajdzie, no ale cooz pomarzyc zawsze mozna :D


Jeśli historia mogłaby nas czegokolwiek nauczyć, to niewątpliwie tego, że żaden naród nie stworzył wyższej cywilizacji bez poszanowania prawa do posiadania własności prywatnej
Ludwig von Mises
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7299 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 08/02/2006 20:16

  One_of_Them napisał:  
Został poruszony koncept nowego dworca na Łasztowni. Nasz dworzec główny nigdy nie był zbyt okazały z prostego powodu - został wciśnięty między Odrę i mury oporowe ówczesnych fortów, bez miejsca na przestrzenny rozwój. Nowy dworzec główny na Łasztowni to super poimysł, ale pod dwoma warunkami:

1. Zrewitalizowania (w końcu) tej części miasta,
2. Zapewnienia dobrego dojazdu z centrum, o co może być trudno przy obecnej wręcz powalającej przepustowości Mostu Długiego.



To jest bardzo ciekawe co piszesz i myśle że gdyby tak się stalo to byłoby to super rozwiazanie, a tak swoją drogą widziałem niedawno prace dyplomową jednego z studentów architektury który zaprojektował dworzec niebuszewo ale po drugiej stronie kładki za ulicą krasińskiego jak się idzie w stronę oś arkońskiego, jak zobaczyłem ten projekt to sobie tak pomyślałem że gdyby jeszcze tutaj się odbywal jakiś ruch pasażerski to by ten projekt mial sens - a jest naprawde świetny - moim zdaniem może mieć tylko wtedy sens gdyby przeprawa jaka chca wybudować na wysokości Police - Święta uwzglednialaby nitkę kolejową, ale czy tak bedzie to nie wiem w kazdym badz razie wszystkie pociagi do świnoujścia a nawet w strone gdanska gdyby jeszcze przebudować jakos ta trase w strone goleniowa mogłyby jezdzic przez niebuszewo - ale to tylko wirtualne plany i niewiem czy potrzebne udziwnienia.


IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7299 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 08/02/2006 20:22

  avelyn napisał:  
dworzec glowny trzeba w koncu wyremnotowac, to nie ulega watpliwosci, ale trzeba to zrobic w odpowiedni sposob czyli wybrac projekt ktory laczylby nowoczesnosc z tradycja (tylko zeby to nie wygladalo kartykaturalnie...) i byl przy tym funckonalny. kurwa trzeba tez zatrudnic odpowiednich ludzie a nie bande matkojebcow ktorzy tworzyli nowe stare miasto, albo byli odpowiedzilani za remont boguslawa, przeciez te inwestycje smiesza, a budynki maja totalny brak klimatu, w gdansku wszsytko dobrze rozwiazali, a u nas jak zawsze spieprzyli :/

-----------
dobra troche nie na temat: co myslicie o tym zeby nitke walow chrobrego puscic pod ziemia, tak zeby z walow chrobrego mozna bylo sie spokojnie przechadzac w kierunku odry? powstaloby niezly kulturalny punkt szczecina, nawet taka jakby wizytówka. wiem ze troche fantazjuje i, ze kasa na takie cos sie nie znajdzie, no ale cooz pomarzyc zawsze mozna :D



Nitka pod wałami... a wiesz ze za prezydenta Zaremby byly juz konkretne plany co do tego, tylko jak zwykle ktoś coś spartolił. W ogóle cala trasa zamkowa mimo ze moze wyglada pieknie jak sie nia wjezdźa do miasta byla najwiekszym błędem architektonicznym w dziejach tego miasta ponieważ mimo to że łączy dwie przeciwległe przestrzenie to radykalnie dzieli szlak turystyczny od dworca glownego do walow chrobrego. W latach 50 byly plany aby wybudować taki most ale na wysokosci stoczni szczecińskiej i co z tego jak niestarczylo pieniedzy i budowa trasy zamkowej okazala sie tansza od tamtego projektu, w efekcie dzisiaj mamy wielkie betonowe monstrum ktore nijak pasuje do architektury zamku starego miasta czy walow chrobrego.


Pszczółek
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 8216 dni

**




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 08/02/2006 21:34

  avelyn napisał:  


-----------
dobra troche nie na temat: co myslicie o tym zeby nitke walow chrobrego puscic pod ziemia, tak zeby z walow chrobrego mozna bylo sie spokojnie przechadzac w kierunku odry? powstaloby niezly kulturalny punkt szczecina, nawet taka jakby wizytówka. wiem ze troche fantazjuje i, ze kasa na takie cos sie nie znajdzie, no ale cooz pomarzyc zawsze mozna :D



Chyba Zalewski mial pomysl zeby zamkac arterie nad odrzanska, ograniczyc... i zeby w tym miejscu wybudowac knajpki itp... zeby miasto przyblizylo sie do odry... Pomysl nawet ciekawy ale powodujacy paraliz komunikacyjny, nawet przy wybudowaniu obwodnicy polnocnej miasta...


Fan Club Kamień Pomorski
AP Gryf Kamień Pomorski
monter
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7755 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 08/02/2006 23:38
Narodowiec: podbij do mnie na gg


MKS Pogoń Szczecin Polska
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7299 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 12/02/2006 02:41
Ciekawy link do strony która przedstawia całą trase kolejową od dworca głównego do mścięcina (prawie każdy przystanek kolejowy zfotografowany)

http://www.bahn-in-pommern.de/strecken/nebnh10_b1.htm

- na fotkach widać jak jeszcze kursowały pociągi do Trzebieży - lata świetności tej trasy. Pytanie tylko co w najblizszych latach stanie się z całą trasą, bo te dworce czy przystanki kolejowe typu Niebuszewo czy Police popadają już w zupełną ruinę.


elo
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7564 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 17/02/2006 11:00
Niestety w dniu dzisiejszym Sejm przyjął poprawkę Senatu dotyczącej zmniejszeniu srodków na modernizację Dworca Głównego w Szczecinie, poniżej treść tej poprawki.

Poprawka nr 30 zmniejsza, przewidziane w ramach rezerwy celowej, środki na modernizację Dworców Głównych PKP w Szczecinie i Poznaniu o 9 mln zł z przeznaczeniem tej kwoty na przebudowę estakady południowej wiaduktu drogowego w Lesznie położonego w ciągu drogi krajowej nr 12.

Ciekawe jak głosowali nasi zachodniopomorscy posłowie?


Obrazek jpg wstawiony na forum
elo
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7564 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 17/02/2006 11:12
Oczywiście ta poprawka również została przyjęta.

Poprawka nr 8 zwiększa o 10 mln zł rezerwę celową na kontrakty wojewódzkie oraz współfinansowanie programów rozwoju regionalnego kosztem zmniejszenia o tę kwotę rezerwy celowej na modernizację Dworców Głównych PKP w Szczecinie i Poznaniu. Kwota zwiększenia ma być przeznaczona na przygotowanie infrastruktury do Światowego Zlotu Żaglowców "Tall Ship Races 2007".


Obrazek jpg wstawiony na forum
IS
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7299 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 02/03/2006 02:28
Na necie znalazłem taki o to projekt
projekt zagospodarowania terenu wokół dworca głównego


ZDR
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 8332 dni

**




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 02/03/2006 21:43

  elo napisał:  

  trib napisał:  
Szczecin jest zadupiem.



Kocham Szczecin!



...Hołd Skladam Temu Miastu... ;)


elo
Kibic
IP: zapisany
Na forum od 7564 dni




Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 05/03/2006 20:26
"Powolny Kolei Przetarg
Remont dworca w etapach

Dworzec Szczecin Główny do końca maja 2007 ma mieć wyremontowane kasy i elewację. Modernizacja pozostałej części szpetnego budynku ma się skończyć dopiero za trzy lata.

Szczeciński dworzec, który otwarto w 1843 r., nigdy nie był ładnym obiektem. Nawet po przebudowie w latach 20. ubiegłego wieku nie zyskał na urodzie. W 2003 r. ówczesny Zakład Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Szczecinie zdecydował o przywróceniu zaniedbanemu dworcowi przyzwoitego wyglądu. Rok później gotowy był projekt modernizacji. Zgodnie z nim, obsługa podróżnych miała być przeniesiona do pomieszczeń magazynowo-handlowych, zaś w dotychczasowym holu miała powstać część handlowo-gastronomiczna.
W "Ofercie inwestycyjnej 2004. Pasaż handlowy Szczecin Główny" ZGN PKP SA napisał, że "opracowano koncepcję architektoniczną przewidującą utworzenie w budynku dworca (dwie kondygnacje) pasażu handlowo-usługowego o łącznej powierzchni ok. 4600 m kw. Zakłada się także przeznaczenie części powierzchni na cele gastronomiczne i usługi hotelarskie".
W ub.r. ZGN PKP SA w Szczecinie zaprosił do składania listów intencyjnych zainteresowanych dzierżawą dworca. Dzierżawca miał przeprowadzić rewitalizację budynku oraz zapewnić jego podstawowy program użytkowy. Odnowienie gmachu miało kosztować 16,1 mln zł. Wyremontowany dworzec miał być uroczyście otwarty podczas finału "The Tall Ships` Races 2007".
Wpłynęły trzy listy intencyjne (ponoć wśród nich jest znana firma, która od paru lat nie może zacząć w Szczecinie innej inwestycji). W tym czasie zmieniła się jednak struktura organizacyjna PKP. Od maja ub.r. pięcioma zachodniopomorskimi dworcami w tym szczecińskim zarządza Rejon Dworców Kolejowych w Poznaniu. Dotychczasowy gospodarz, by nie opóźniać długo oczekiwanej modernizacji, przekazał mu całą dokumentację, by łatwiej było przygotować przetarg.
Rejon Dworców Kolejowych w Poznaniu terminów przetargu na dzierżawę obiektu podawał już bez liku.
Ogłosimy go w pierwszej dekadzie kwietnia twierdzi tym razem Ryszard Pluciński, zastępca dyrektora RDK w Poznaniu. Roboty będą prowadzone w etapach. W pierwszym, do końca maja 2007, ma być wyremontowana część budynku związana z kasową obsługą podróżnych oraz elewacja. Modernizacja wnętrza ma się skończyć w 2009 roku.
Zarządca twierdzi, że koncepcja przetargu od początku przewidywała remont w etapach. Jednak gdy gospodarzem dworca był ZGN, to mowa była o tym, że na remont pomieszczeń związanych z obsługą podróżnych przeznaczy on własne pieniądze, a na komercyjną część będzie szukać inwestorów.
(mag)
* * *
Gdy pięć z 70 czynnych w Zachodniopomorskiem dworców przekazywano nowemu zarządcy, nawet kolejarze nie wróżyli pomysłowi powodzenia. Przez 10 miesięcy w Poznaniu nie przygotowano przetargu, dokonano za to odkrycia, że dworzec Szczecin Główny jest źle ulokowany, przewija się przez niego mało ludzi, więc nie jest łakomym kąskiem dla dzierżawcy, który utopiłby pieniądze w remont. Po co więc się spieszyć z przetargiem, skoro nie da on rezultatów? A że podjęto zobowiązania wobec miasta? Umowa była ustna, oświecił mnie wicedyrektor.
(Marzenna GŁUCHOWSKA)"

cytat z Kuriera Szczecińskiego


Obrazek jpg wstawiony na forum
 - 1  - 2  - 3  - 

!
   Error nr 1024;    Opis błędu: 1194: SELECT s.sesja_uzytkownik, s.sesja_zalogowany FROM forum_sesje as s, forum_uzytkownicy as u WHERE 1763453132 - UNIX_TIMESTAMP(sesja_czas) < 180 AND s.sesja_uzytkownik = u.id AND s.sesja_zalogowany = 'tak' ORDER BY u.nick ASC
Table 'forum_sesje' is marked as crashed and should be repaired
/home/sites/forum.pogononline.pl/include/class.baza.php/36
;

!
   Error nr 1024;    Opis błędu: 1194: Table 'forum_sesje' is marked as crashed and should be repaired
/home/sites/forum.pogononline.pl/include/class.baza.php/50
;

idź do góry   
  Użytkownicy on-line: 0 - Rekord: 102 - 06/04/2010 21:51

 Nie jesteś zalogowany. Możesz czytać forum, jednak aby napisać wiadomość lub zmienić ustawienia musisz się zalogować.
 l: h:


czas wykonania skryptu: 0.03 s. | wersja forum: 2.0-dev [historia]

regulamin | ostrzeżenia użytkowników
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi.
Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.

© Pogoń On-Line 2000-2005