Bez ladu i skladu jest to co piszesz kolego.
Po co łączyć dworzec kolejowy z portem morskim, myslisz ze przejezdzajace pociagi towarowe uatrakcyjnia podroznym czekanie na pociag? Obecna infrastruktura kolejowa zostala tak wlasnie zaprojektowana aby tego uniknac. Chyba, ze chodzi Ci o DWORZEC MORSKI... to wyjasnie CI ze on obecnie nie dziala. Szczecin nie ma regularnego polaczenia pazaserskiego z żadnym z europejskich miast, kiedys jeszcze lataly sezonowo wodoloty Szczecin - Świnoujscie - Szczecin, ale teraz nic takowego nie istnieje. Obecnie PKP jest bardzo dobrze skomunikowany z PKS i komunikacja miejska, wiec tu nie ma problemu. Problem w jest w tym, ze dworzec ma byc niejako wiozytowka miasta i byc przyjazny dla podroznych zamiast ich odstraszac.
Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 08/02/2006 15:43
Został poruszony koncept nowego dworca na Łasztowni. Nasz dworzec główny nigdy nie był zbyt okazały z prostego powodu - został wciśnięty między Odrę i mury oporowe ówczesnych fortów, bez miejsca na przestrzenny rozwój. Nowy dworzec główny na Łasztowni to super poimysł, ale pod dwoma warunkami:
1. Zrewitalizowania (w końcu) tej części miasta,
2. Zapewnienia dobrego dojazdu z centrum, o co może być trudno przy obecnej wręcz powalającej przepustowości Mostu Długiego.
Odp: Dworzec Kolejowy Szczecin Główny - 08/02/2006 20:14
dworzec glowny trzeba w koncu wyremnotowac, to nie ulega watpliwosci, ale trzeba to zrobic w odpowiedni sposob czyli wybrac projekt ktory laczylby nowoczesnosc z tradycja (tylko zeby to nie wygladalo kartykaturalnie...) i byl przy tym funckonalny. kurwa trzeba tez zatrudnic odpowiednich ludzie a nie bande matkojebcow ktorzy tworzyli nowe stare miasto, albo byli odpowiedzilani za remont boguslawa, przeciez te inwestycje smiesza, a budynki maja totalny brak klimatu, w gdansku wszsytko dobrze rozwiazali, a u nas jak zawsze spieprzyli :/
-----------
dobra troche nie na temat: co myslicie o tym zeby nitke walow chrobrego puscic pod ziemia, tak zeby z walow chrobrego mozna bylo sie spokojnie przechadzac w kierunku odry? powstaloby niezly kulturalny punkt szczecina, nawet taka jakby wizytówka. wiem ze troche fantazjuje i, ze kasa na takie cos sie nie znajdzie, no ale cooz pomarzyc zawsze mozna
Jeśli historia mogłaby nas czegokolwiek nauczyć, to niewątpliwie tego, że żaden naród nie stworzył wyższej cywilizacji bez poszanowania prawa do posiadania własności prywatnej
Ludwig von Mises
To jest bardzo ciekawe co piszesz i myśle że gdyby tak się stalo to byłoby to super rozwiazanie, a tak swoją drogą widziałem niedawno prace dyplomową jednego z studentów architektury który zaprojektował dworzec niebuszewo ale po drugiej stronie kładki za ulicą krasińskiego jak się idzie w stronę oś arkońskiego, jak zobaczyłem ten projekt to sobie tak pomyślałem że gdyby jeszcze tutaj się odbywal jakiś ruch pasażerski to by ten projekt mial sens - a jest naprawde świetny - moim zdaniem może mieć tylko wtedy sens gdyby przeprawa jaka chca wybudować na wysokości Police - Święta uwzglednialaby nitkę kolejową, ale czy tak bedzie to nie wiem w kazdym badz razie wszystkie pociagi do świnoujścia a nawet w strone gdanska gdyby jeszcze przebudować jakos ta trase w strone goleniowa mogłyby jezdzic przez niebuszewo - ale to tylko wirtualne plany i niewiem czy potrzebne udziwnienia.
Nitka pod wałami... a wiesz ze za prezydenta Zaremby byly juz konkretne plany co do tego, tylko jak zwykle ktoś coś spartolił. W ogóle cala trasa zamkowa mimo ze moze wyglada pieknie jak sie nia wjezdźa do miasta byla najwiekszym błędem architektonicznym w dziejach tego miasta ponieważ mimo to że łączy dwie przeciwległe przestrzenie to radykalnie dzieli szlak turystyczny od dworca glownego do walow chrobrego. W latach 50 byly plany aby wybudować taki most ale na wysokosci stoczni szczecińskiej i co z tego jak niestarczylo pieniedzy i budowa trasy zamkowej okazala sie tansza od tamtego projektu, w efekcie dzisiaj mamy wielkie betonowe monstrum ktore nijak pasuje do architektury zamku starego miasta czy walow chrobrego.
Chyba Zalewski mial pomysl zeby zamkac arterie nad odrzanska, ograniczyc... i zeby w tym miejscu wybudowac knajpki itp... zeby miasto przyblizylo sie do odry... Pomysl nawet ciekawy ale powodujacy paraliz komunikacyjny, nawet przy wybudowaniu obwodnicy polnocnej miasta...
- na fotkach widać jak jeszcze kursowały pociągi do Trzebieży - lata świetności tej trasy. Pytanie tylko co w najblizszych latach stanie się z całą trasą, bo te dworce czy przystanki kolejowe typu Niebuszewo czy Police popadają już w zupełną ruinę.
Poprawka nr 30 zmniejsza, przewidziane w ramach rezerwy celowej, środki na modernizację Dworców Głównych PKP w Szczecinie i Poznaniu o 9 mln zł z przeznaczeniem tej kwoty na przebudowę estakady południowej wiaduktu drogowego w Lesznie położonego w ciągu drogi krajowej nr 12.
Ciekawe jak głosowali nasi zachodniopomorscy posłowie?
Poprawka nr 8 zwiększa o 10 mln zł rezerwę celową na kontrakty wojewódzkie oraz współfinansowanie programów rozwoju regionalnego kosztem zmniejszenia o tę kwotę rezerwy celowej na modernizację Dworców Głównych PKP w Szczecinie i Poznaniu. Kwota zwiększenia ma być przeznaczona na przygotowanie infrastruktury do Światowego Zlotu Żaglowców "Tall Ship Races 2007".
Dworzec Szczecin Główny do końca maja 2007 ma mieć wyremontowane kasy i elewację. Modernizacja pozostałej części szpetnego budynku ma się skończyć dopiero za trzy lata.
Szczeciński dworzec, który otwarto w 1843 r., nigdy nie był ładnym obiektem. Nawet po przebudowie w latach 20. ubiegłego wieku nie zyskał na urodzie. W 2003 r. ówczesny Zakład Gospodarowania Nieruchomościami PKP SA w Szczecinie zdecydował o przywróceniu zaniedbanemu dworcowi przyzwoitego wyglądu. Rok później gotowy był projekt modernizacji. Zgodnie z nim, obsługa podróżnych miała być przeniesiona do pomieszczeń magazynowo-handlowych, zaś w dotychczasowym holu miała powstać część handlowo-gastronomiczna.
W "Ofercie inwestycyjnej 2004. Pasaż handlowy Szczecin Główny" ZGN PKP SA napisał, że "opracowano koncepcję architektoniczną przewidującą utworzenie w budynku dworca (dwie kondygnacje) pasażu handlowo-usługowego o łącznej powierzchni ok. 4600 m kw. Zakłada się także przeznaczenie części powierzchni na cele gastronomiczne i usługi hotelarskie".
W ub.r. ZGN PKP SA w Szczecinie zaprosił do składania listów intencyjnych zainteresowanych dzierżawą dworca. Dzierżawca miał przeprowadzić rewitalizację budynku oraz zapewnić jego podstawowy program użytkowy. Odnowienie gmachu miało kosztować 16,1 mln zł. Wyremontowany dworzec miał być uroczyście otwarty podczas finału "The Tall Ships` Races 2007".
Wpłynęły trzy listy intencyjne (ponoć wśród nich jest znana firma, która od paru lat nie może zacząć w Szczecinie innej inwestycji). W tym czasie zmieniła się jednak struktura organizacyjna PKP. Od maja ub.r. pięcioma zachodniopomorskimi dworcami w tym szczecińskim zarządza Rejon Dworców Kolejowych w Poznaniu. Dotychczasowy gospodarz, by nie opóźniać długo oczekiwanej modernizacji, przekazał mu całą dokumentację, by łatwiej było przygotować przetarg.
Rejon Dworców Kolejowych w Poznaniu terminów przetargu na dzierżawę obiektu podawał już bez liku.
Ogłosimy go w pierwszej dekadzie kwietnia twierdzi tym razem Ryszard Pluciński, zastępca dyrektora RDK w Poznaniu. Roboty będą prowadzone w etapach. W pierwszym, do końca maja 2007, ma być wyremontowana część budynku związana z kasową obsługą podróżnych oraz elewacja. Modernizacja wnętrza ma się skończyć w 2009 roku.
Zarządca twierdzi, że koncepcja przetargu od początku przewidywała remont w etapach. Jednak gdy gospodarzem dworca był ZGN, to mowa była o tym, że na remont pomieszczeń związanych z obsługą podróżnych przeznaczy on własne pieniądze, a na komercyjną część będzie szukać inwestorów.
(mag)
* * *
Gdy pięć z 70 czynnych w Zachodniopomorskiem dworców przekazywano nowemu zarządcy, nawet kolejarze nie wróżyli pomysłowi powodzenia. Przez 10 miesięcy w Poznaniu nie przygotowano przetargu, dokonano za to odkrycia, że dworzec Szczecin Główny jest źle ulokowany, przewija się przez niego mało ludzi, więc nie jest łakomym kąskiem dla dzierżawcy, który utopiłby pieniądze w remont. Po co więc się spieszyć z przetargiem, skoro nie da on rezultatów? A że podjęto zobowiązania wobec miasta? Umowa była ustna, oświecił mnie wicedyrektor.
(Marzenna GŁUCHOWSKA)"
Error nr 1024;
Opis błędu: 1194:
SELECT
s.sesja_uzytkownik,
s.sesja_zalogowany
FROM
forum_sesje as s,
forum_uzytkownicy as u
WHERE
1763448192 - UNIX_TIMESTAMP(sesja_czas) < 180
AND
s.sesja_uzytkownik = u.id
AND
s.sesja_zalogowany = 'tak'
ORDER BY
u.nick ASC
Table 'forum_sesje' is marked as crashed and should be repaired /home/sites/forum.pogononline.pl/include/class.baza.php/36;
!
Error nr 1024;
Opis błędu: 1194: Table 'forum_sesje' is marked as crashed and should be repaired /home/sites/forum.pogononline.pl/include/class.baza.php/50;
Forum służy do prezentacji opinii odwiedzających, którzy są w pełni odpowiedzialni za swoje wypowiedzi. Serwis PogonOnLine.pl w żaden sposób nie odpowiada za opinie użytkowników.